33 - spulletjes kopen

993 17 1
                                    

*time skip*
20 oktober
Pov Milou

Ik ben 21 weken vandaag, alles gaat helemaal zoals plan. Ik voel me fijn, maar het kan altijd beter. Ik heb ook al echt een goedzichtbare buik ik ben er stiekem wel heel trots op, het voelt wel raar, heel raar, nogsteeds. Soms vraag ik me echt af hou ik deze kinderen nog 19 weken moet dragen zonder dat mijn buik ontploft..  nouja, de kans dat ze rond de 32 weken moeten komen, is best groot, anders is het waarschijnlijk niet veilig. Voor mij niet, maar ook voor hun niet.

Sinds kort bewegen ze ook, het voelt zo bijzonder. 3 kleine meisjes, in mij. Ze groeien goed, ze zijn zelfs een beetje te groot voor hoever ik al in de zwangerschap zit.

Matthy en ik wonen nu ongeveer 1,5 maand samen, en het gaat geweldig. Het voelt nu volkomen normaal, om elke dag met dezelfde man in huis te zijn, met een soort vaat ritueel. Hij is maandag tot vrijdag op kantoor, ik werk van maandag tot woensdag. Donderdag & vrijdag doe ik dus meestal dingen in huis ofzo. En dit klinkt heel saai, en heel basic 9 tot 5 werkdagen enzo. Geloof me, nee. We proberen samen zoveel mogelijk uit de tijd te halen dat we nog met zen tweeën zijn. Wandelen, biosje pakken, hotelletjes, uiteten, allemaal dat soort dingen.

Steeds krijgen we allemaal spulletjes, knuffeltjes, rompertjes, allemaal dat soort dingen, en het is zo cute!
De babykamer is al behangen, ik vind het nu al tof, ookal is het nog niet af. De ene muur is een soort grote tekening, niet letterlijk, met allemaal diertjes en planten, bloemen enzo. De andere muren zijn licht roze geverfd.

Vandaag gaan we shoppen. De eerste keer echt groots, want we hebben wel al kleine spulletjes enzo, maar nog niet veel.

~~

"Ben je al klaar?" Vraagt Matthy ongeduldig terwijl ik mijn schoenen aan het aantrekken ben. "Nee, dat zie je toch?"   Reageer ik nuchter, "kan je helpen.." "tsss.." Hij gaat op zijn knieën zitten, doet mijn andere schoen aan en strikt mijn veters. "Ik moet echt nog even laarsen kopen, die gaat veel makkelijker aan" Ik pak een jasje van de kapstok. Ik pak mijn tas en gooi er nog even snel een sultana in, je weet maar nooit.

We moeten wel 50 min rijden, want dichterbij is er geen baby park, maar we hebben het er voor over.
De hele weg praten we over de kleintjes & babynamen, we zijn er nog niet uit, we hebben wel al wat favoriete.

Na ongeveer 50 minuten komen we eindelijk aan.
De winkel is best groot, en alles wat we nodig hebben hebben ze hier ook. Denk maar aan wiegjes, kinderwagens, kleding,  noem het maar op.
We moeten natuurlijk best veel halen, zegmaar alles wat je nodig hebt voor een baby, keer 3.

We beginnen bij de badspullen. We halen maar 1 bad, want ze kunnen toch niet alle 3 te gelijk in bad, badcapes,
Badthermometer, baby-badolie & Zwitsal.

Ook wat andere basicdingetjes zoals nagelschaartje, hydrofiel luiers, aankleedkussen & aankleedkussenhoes, spuugdoekjes, washandjes, haarborstels.

We kijken even bij de wiegjes, we weten wel welke we willen, alleen die moeten we nog bestellen. Verder halen we de nodige dingen voor bed, hoeslakens, dekens, kruiken, slaapzakken (ookal passen ze daar nu nog niet eens in), speentjes & een babylampje.

"Poohh wat hebben we veel nodig" "Zeg dat" We hebben van te voren een lijstje gemaakt met alles wat we moesten hebben, we zijn nu pas ongeveer op de helft, niet ver dus.

We gaan dus snel verder. We zoeken nog naar een kinderwagen, we hebben een zwarte bugaboo uitgezocht, eentje met natuurlijk 3 zitjes. We nemen hem nog niet mee, maar we gaan hem online bestellen. Net als de box, de commode, het traphekje, de kinderstoelen & de autostoeltjes. Het kost je een vermogen..

Nog even snel wat andere dingetjes, zoals fopspenen, luiertas, en een draagzak (daar kan natuurlijk maar 1 kindje in).
Dan komen we aan bij de kleding, het leukste gedeelte. Allemaal leuke rompertjes, mutsjes, sokjes, broekjes, shirtjes & jasjes. We halen zoveel, dat we sowieso genoeg hebben. 6 mutsjes, 3 jasjes, 30 (!) rompertjes, 15 broekjes, 18 shirtjes, noem het maar op. Het is allemaal zo schattig en klein, echt te lief.
Zoveel verschillende patroontjes. We halen gelijk 3 'eerste pakjes' 3 verschillende, maar toch lijken ze alle 3 op elkaar. We halen veel verschillende soorten kleding, maar ook van een paar 3 dezelfde, want dat is gewoon cute.

Knuffeltjes, daar lopen we ook langs, we halen 3 Knuffeldoekjes, 1 vosje, 1 konijn & 1 lammetje, als een soort geboorte knuffels. Verder halen we express niets, omdat we weten dat we toch veel cadeaus gaan krijgen.

Het duurde even, het kost veel, maar uiteindelijk hebben we alle spulletjes van top tot teen bij elkaar. Gelukkig past alles in de auto. Nu moeten we weer 45 minuten terug rijden..

Eenmaal thuis pakken we alle spullen uit, in hoeverre dat kan. We hebben al een kast voor alle spullen, dus daar kunnen we de kleding, hydrofielluiers, doekjes enzovoort laten. We hebben een mandje op de kommode staan, daar gaan alle zwitsal producten in. Zo vind alles zijn plekje. Boven de commode hangt een soort tak, met allemaal gehaakte diertjes eraan, echt te schattig.
De wiegjes & de kinderwagen komen over een paar dagen, dan is het echt af.

Déjà vu / Matthy fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu