Care a fost primul cuvânt pe care l-ai rostit ? Probabil că mama ta îți va spune că a fost "mama". Tatăl tău va susține că a fost "tata". Bunica ta ar putea crede din tot sufletul că a fost "buni". Firește că tu nu îți mai amintești nimic. Cu toate acestea, este posibil ca odată cu mama, tata, buni, înainte de a rosti prima propoziție, să fi învățat să spui "Te rog!"
Poate că mama ta se ghemuia lângă tine și, cu un biscuit în mână, te învăța sa spui: Te rog ! Vreau un biscui , te rog !, cerându-ți să repeți după ea și apoi dânduți biscuitul drept recompensă. Poate că și tatăl tău a stat lângă tine, pe podea, cu o minge în mână, învățându-te să spui: Dă-mi mingea, te rog !, după care rostogolea mingea pe covor spre tine. Probabil că i-ai auzit și pe părinții tăi folosind aceste cuvinte atunci când vorbeau unul cu celălalt: ----- Îmi dai, te rog, ziarul după ce termini de citit ? sau Duci tu gunoiul, te tog ? ----- și ai remarcat efectul lor pozitiv.
Mama, tata, buni, biscuit sau Te rog! sunt printre cele mai importante cuvinte pe care le înveți atunci când începi să vorbești. Este greu să refuzi pe cineva care, atnci când îți cere ceva, își începe sau își termină propoziția cu "Te rog!". Te rog! sau Vă rog! sunt formule pe care, dacă ești isteață cu cei din jurul tău, o vei folosi toată viața.
CE TREBUIE SĂ FACI
Trebuie să spui Te rog! tot timpul, tuturor, întotdeauna. Nu contează că îi spui fratelui tău Dă-mi, te rog, cartofii ! sau că îl rogi pe vânzătorul de la magazin, care este foarte ocupat, să-ți împacheteze frumos cadoul cumpărat pentru mama ta de ziua ei.
CE NU TREBUIE SĂ FACI
Indiferent cât de enervant este fratele tău mai mic, tratează-l ka fel de politicos ca pe o persoană străină.
De ce ?
Pentru că Te rog! este o formulă magica prib care orice rugăminte devine mai agreabila. Cu cât o folosești mai des, cu atât devine mai repede o obișnuință.
~~~~~~
Spune Te rog! de fiecare dată când ceri ceva, indiferent cât de nesimnificativă ar părea dorința ta.
~~~~~~
Spune Da, te rog! dacă dorești ceea ce ți se oferă. Dacă nu dorești spune Nu, mulțumesc!
~~~~~~
Este suficient să spui Te rog! Nu e nevoie să spui Hai, te rog! sau Te rooooog!, ba chiar poate fi supărător.
CITEȘTI
50 de sfaturi pentru fete
DiversosScoala, lectiile de pian, o intalnire cu prietenele, cina cu bunicii, petrecerile in pijama, aniversarile...fetele din ziua de azi sunt foarte ocupate, viata lor fiind plina de activitati si de momente de interactiune cu cei din jur. Insa ocaziile d...