7⚜️

34 7 0
                                    


"Ruby, kalau awak tetap tak jumpa gelang itu dan kemungkinan gelang itu tak akan dijumpai langsung? Tak akan awak nak tunggu buat selamanya?"

       HYUNJIN kelihatan serius, Ruby tahu sudah tiga tahun telah berlalu. Gelang itu sampai hari ini tidak dijumpai dan keluarganya sama sekali tidak menghubungi setelah kejadian buruk itu menimpa mereka semua.

"Awak layak hidup bahagia Ruby. Saya yakin keluarga awak nak awak hidup gembira dan senang"

Ruby akhirnya menangis. Dia tahu dia kena terima hakikat kemungkinan tempat tinggal dan keluarganya di atas sana telah musnah.

"I'm so sorry"

Hyunjin menarik tubuh Ruby lalu memeluknya erat.

"Saya tunggu masa yang sesuai nak beritahu awak tentang hal ini. Saya dengan halmeoni Jung dah bincang bersama tentang awak. Ini semua untuk kebaikan awak juga Ruby"

Ruby akui benda itu benar. Cuma dia sahaja tidak mahu menerima hakikat.

"Bagi saya masa Hyunjin, saya akan fikir tentang masa depan saya"

"Baik lah"

⚜️⚜️⚜️

Dua bulan telah berlalu, Ruby membuat keputusan ingin bekerja sebagai model tetap. Ruby juga membuat kontrak dengan jenama-jenama yang terkenal. Bukan itu sahaja berubah malahan Ruby dapat merasakan Hyunjin mula berubah.

Dia mula menjadi tidak selesa dengan layanan Hyunjin seakan akan melayannya seperti kekasihnya sendiri. Semua orang mula salah faham dengan hubungan mereka berdua. Tetapi Ruby cuba fikir secara rasional mungkin kerana Hyunjin menyayangi seperti seorang sahabat.

"Ruby awak tak nak turun bawah ke sambut birthday saya sekali?"

Hyunjin mendekatinya dari belakang.

"Awak tahu kan saya tak selesa dengan ramai orang. Mianhae"

Ruby tahu dari wajah Hyunjin dia kelihatan kecewa.

"Tapi saya ada satu hadiah special untuk awak! Nanti habis majlis dekat bawah baru saya bagi awak okay?"

"Okay"

Hyunjin akhirnya keluar dari bilik Ruby. Hadiah untuk Hyunjin diambil daripada laci meja. Dia meletakkan di atas meja. Sementara menunggu majlis selesai, Ruby keluar dengan pembantu Jung.

Jam tangan menandakan pukul sebelah malam dan mereka berdua segera pulang ke rumah. Ruby bergegas naik ke atas menuju biliknya. Sebaik sahaja dia membuka pintu itu, Hyunjin duduk di atas katilnya sambil menunggunya.

 Sebaik sahaja dia membuka pintu itu, Hyunjin duduk di atas katilnya sambil menunggunya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hyunjin apa awak buat dekat sini?"

Hyunjin mula bangun, Ruby melihat renungan mata Hyunjin seolah-olah ingin menerkamnya membuatkan dia berundur ke belakang perlahan.

Tetapi Hyunjin begitu pantas, Ruby dapat menghidu bau wine yang melekat di badan Hyunjin. Menjerit kecil Ruby dibuatnya apabila Hyunjin mula memeluknya dengan erat.

"Please don't leave me my angel"

Wajah Ruby tanpa cela itu mula disentuh olehnya. Hyunjin mula berbisik dan pinggang ramping Ruby diusapnya lembut.

"I know we are both different but I will fight the destiny to be with you my angel"

Ruby terkedu dan pandangan Hyunjin begitu berbeza malam ini.

"Saya ada hadiah untuk awak"

Hyunjin tahu hadiahnya berada di atas meja tetapi dia mengeleng kecil.

"Saya nak hadiah lain Ruby"

Hidung mereka mula bersentuhan.

"Hadiah lain?"

"Be mine please"

Suara serak milik Hyunjin merayu dan dia mahu Ruby menerimanya.

"I love you Ruby Hailey Sebastian"

Bibir mungil Ruby mula dikucupnya lembut. Hyunjin tidak peduli asalkan perasaannya akhirya diluahkan pada malam itu setelah lama dia memendam rasa cinta terhadap Ruby.

⚜️⚜️⚜️

Jangan lupa vote tau!

Fighting

TBC

[OG] RUBY GODDESS + Hwang HyunjinWhere stories live. Discover now