See you again Sara ..
I wish I can bring you on my side. San hanya memandang bandar Kuala Lumpur yang makin lama makin pudar dari pandangan.Belum sampai 10 minit San dah tidur.. senang betul dia nak tidur kat mana-mana. Ayahnya hanya memerhati muka San yang sembap akibat menangis. sejak masuk dari kapal terbang tadi dia tahu yang anaknya sedih untuk tinggalkan semua yang ada kat sini tapi San tak pernah bantah katanya. Dia bersyukur dapat anak yang baik macam San.
San tertidur sambil memeluk sejambak bunga rose dan paper bag yang diberi oleh Sara ..
San!! San!!!
Tolong aku..San terdengar suara yang macam dia kenal memanggilnya dari jauh. Sara??
Sara kau kat mana? Aku janji akan protect kau sampai bila-bila. Kelihatan dari jauh Sara sedang terbaring kaku. Dia kelihatan tak bernyawa dari jauh. San laju melangkah berlari kearah Sara.
San.. kau kena pergi sekarang jangan patah balik.
Takk!! Aku tak boleh tengok kau macam ni..
Selamat jalan San..
Tak.. no..no..Sara..
Sara!!!!!!!!
San terjaga apabila dirasa dirinya ditepuk-tepuk berulang kali oleh seseorang..
Appa? Kita dekat mane sekarang?
Kita dalam flight lagi. 45 minit lagi Kita sampai dekat airport incheon.
San okey tak? San mimpi apa tadi? Lama betul San tidur tadi..terkejut appa dengar kamu sebut nama Sara.. kawan San ye?San tersenyum tawar sebelum membalas. San okey, nothing I just
Having nightmare just now. Luckily it just a dream. San menjawap dengan baik kepada appanya yang risau tadi.San termenung ke luar tingkap..
Agaknya apa yang Sara buat sekarang? Tak sampai 24 jam dia tak nampak Sara dia dah rindu macam nak gila. Kenapa aku tak berani nak luahkan perasaan aku kat dia? Kan dah susah sekarang kena tanggung perasaan ni sorang-sorang. Haih.. San hanya berdiam diri melayan perasaan. Dia check balik bunga dan paper bag yang diberi Sara pagi tadi.Apa yang Sara bagi eh sebenarnya?..
San membuka paper bag besar itu..
Omg!!! first thing yang dia nampak ialah kek caramel.. eh tapi kenapa bungkusan dia macam ni? Dia buat sendiri ke? San membelek bekas tersebut. Dia tenampak ada satu note kecik yang ditampal di bawah bekas itu. Cepat-cepat San mengambil nota itu dan membacanya.Hey Sannie.. this sweet cake is sweet as you. I know you love caramel cake so much. So I decide to make this for you. Go find other good friend at there. Remember that I'll always support you. See you ^_^
How she know I love this? San tersenyum membaca note comel yang diberi oleh Sara.
San membelek apa lagi yang Sara berikan kepadanya.. dia nampak ada baju berwarna hitam yang dibungkus dengan cantik dalam lipatan baju tersebut dia terjumpa satu lagi note..
Hey San finally we have same shirt.
Later when I see you, I will recognize you when you wear this shirt because maybe you will change a lot from now. Who knows right? So I order a larger size than you now.San hanya mengangguk apabila dia membaca helaian kertas itu.
Yang terakhir San nampak banyak snack.. macam-macam ade.. dia cuba cari note yang lain.. Mana la tahu kalau ada. Satu-satu dibeleknya. Ish takkan la tak de kata San dalam hati. Mane ni?
Yessss!! Finally
San jumpa note kecik yang ditampal disebalik bungkusan potato chips.
Hey bro!! I know you will miss all of this when you are there. This is our favourite childhood snack. Enjoy it..
~from sara~Thanks for this Sara :-)
Setelah sampai di incheon international airport San menarik nafas lega. Huhh!! After a long journey finally I'm here.
New place, new vibe. New vibe, new life. let's make my dreams come true. Kata San sambil tersenyum setelah sampai.. lama betul di tak balik sini.. San melihat sekeliling.. semuanya kelihatan moden. Ramai betul orang kat sini.
STAY TUNED FOR NEXT PART(^^)
YOU ARE READING
our secret memories || Ateez San
Romanceno one know about our story and memories we had..to be honest I'm happy to see you again. Macam mana kau boleh ada Kat sini?