Sannie!!
Jerit hongjoong dari ruang tamu. "Come here San". Iliwa san~
San yang dari tadi berbaring di katil biliknya bergegas keluar.
Ada apa hyung?
Ni ada kek untuk kau. Tadi ada secret admirer kau kasi.
Jinja!! San terkejut. Kek dekat Korea ni dah la mahal. Sapa pulak yang baik hati nak kasi kek percuma macam ni dekat dia?
Siapa yang kasi ni hyung?
Dia kata kau dah tahu siapa yang buat. So dia tak bagitahu nama dia dekat kau.
"Dia bagi tahu nama dia dekat aku je". Kata hongjoong dalam hati.
Kalau dia bagi tahu yang perempuan tu bagi tahu nama dia dekat dia je nanti habis dah tak jadi simpan rahsia gadis yang dijumpainya tadi. Memang kalau San tahu dia akan paksa sampai orang bagi tahu. I'm just try to keep my promise. Kata Hongjoong dalam danberlalu masuk ke dalam biliknya.
San yang curious dari tadi cepat-cepat membuka kotak kek yang diberi kepada nya.
Wahh!!! Caramel cake. Dah lama dia Tak makan kek perisa ni. Seriously I'm gonna love this. Thanks atiny.
San mencapai Sudu di sebelahnya dan menyuapkan di dalam mulutnya.
Wait.. this taste..I know this taste. San makan lagi sesuap untuk pastikan lagi sekali.
Why it taste same with Sara's cake?
Biar betul.San hanya menghabiskan hirisan kek yang berada di dalam pinggannya tanpa berfikir panjang.
Tiba-tiba dia berdiri dari kerusi. Kejap! Jangan kata tadi Sara yang kasi cake ni. Dia kata aku dah tahu sapa yang buat kek ni kan?? San tertanya-tanya. Dia tiba-tiba berlari ke arah rak kasut dan menyarungkan sneakers shoesnya yang tersusun di rak kasut dan berlari keluar.
Seonghwa yang terdengar bunyi bising dari biliknya mengintai ke luar. Aikk tadi baru je dia dengar bunyi bising orang kat luar. Dah hilang dah??
Seonghwa yang sedang membaca buku yang baru dibelinya semalam keluar dari bilik.
Ehh, sapa yang tak reti basuh pinggan ni? Haihh..keluhnya.
Dia meletakkan bukunya di tepi meja dan mengambil pinggan yang ditinggalkan di atas meja tersebut lalu dibasuhnya. I'll ask this person yang tinggalkan pinggan kotor atas meja untuk belanja aku coffee. Tak kira. Dia akan cari juga siapa pembuat.
I'm here! Wooyoung yang baru balik dari dance practice menyapa seonghwa.
Anneyeong. Balas seonghwa tanpa berpaling.
Wahh ada kek. Ni Sapa punya? Nak boleh?
Tak tahu sapa punya tapi makan la ada banyak lagi tu. Jangan makan semua pulak. Nanti owner cake tu marah pulak nanti. Sehiris je tau.
Okayy hyung. Kata wooyoung sambil tersengih.
****
San berlari laju ke ruang depan kq.
Dia memandang sekeliling. No way. I'm late. Dia dah tak de. Aku yakin perempuan yang kasi kek tu Sara.
San berlari keluar ke arah luar bangunan. Tak de Sapa. Kosong. Hmm
San pergi ke arah counter.
Tadi ada perempuan yang datang kasi kek. Dia ada tinggal nombor telefon dia tak? San bertanya kepada wanita di depannya.
Tak ada pulak. Tapi dia ada bagi tahu benda tadi.
Dia cakap apa? Laju San bertanya.
Dia cakap dia kawan awak.
Okay. Thanks jawap San dalam bahasa Korea. Sejak dia pindah sini dia totally cakap dalam bahasa Korea. Jarang-jarang je dapat cakap dalam bahasa inggeris sebab orang dekat sini tak guna bahasa inggeris sangat.
Okay comfirm. Tu bukan atiny yang dia ingat. Tapi tu Sara. Kawan baik dia.
Tiba-tiba jantung San berdegup laju. Dia tak tahu kenapa. Dia tak faham macam mana nak terangkan perasaan dia. Tapi bila dia tahu Sara ada dekat sini jantung dia berdegup laju. Dah lama dia tak rasa perasaan macam ni.
San berjalan ke arah bilik CCTV bangunan. Dia nak tengok macam mana keadaan Sara sekarang. Rupa orang yang lama dia dah tak tengok. Dia rindu gadis itu sebenarnya.
Anneyeonghaseyo. San tersenyum di depan bilik cctv. Dia terpaksa tebalkan muka dia sebab nak tengok muka Sara.
Pak cik guard yang jaga tempat tu terkejut melihat San yang berdiri di situ. Tak pernah pulak dia nampak mana-mana idol datang ke tempatnya untuk mintak nak tengok rakaman cctv sebelum ni. San la orang first yang dia nampak.
Dia hanya tersenyum dan membenarkan San masuk.
Uncle saya nak tengok video dekat ruang depan kq boleh? Pinta San.
Bila? Pukul berapa?
San mengerling jam ditangannya yang menunjukkan pukul 11:10 minit pagi. San kemudian menjawap pukul 10:40. 30 minit lepas sambungnya lagi.
San hanya memerhati screen dengan penuh sabar.
Uncle, Cuba ke depankan sikit.
Pak cik itu hanya mendengar arahan San. Dia rasa macam disuruh oleh inspektor polis dari unit jenayah. Lagak San yang serious membuatkan dia bersemangat nak tahu apa yang San cari sebenarnya.
Mata San menangkap tepat kearah perempuan yang berbaju putih di screen. Dia hanya melihat Sara dengan diam. Dia memerhati Sara sampailah Sara keluar dari pintu utama bangunan. I know that is you. San tersenyum.
Uncle, nanti tolong send kan video yang ada perempuan tu dekat saya boleh?
Ni nombor saya. Kata San sambil tersenyum. Dia gembira lepas nampak muka orang yang dia dah lama nak tengok.
Okay, nanti uncle send.
Thank you.
San terus melangkah pergi dan menutup pintu.
Tiba-tiba pintu bilik yang tadinya tertutup dibuka balik. Terkejut pak cik yang sedang bersandar di kerusinya bila nampak kepala San sahaja yang di masukkan di dalam biliknya. Badan nya yang lain berada di luar bilik. San mengintai ke dalam.
Ingat dah habis sesi mengenalpasti orang tadi. Baru je dia lega nak bersandar.
Uncle, hantar cepat tau. Ni penting. Rahsia tau. Jangan bagitahu orang lain. And satu lagi jangan sebarkan nombor telefon saya dekat orang lain. Saya tak larat nak decline panggilan orang yang saya tak kenal banyak kali. Jangan jual nombor telefon saya tu dekat orang okay. Pinta San dengan nada lembut.
Okay San.
Sekarang jugak uncle hantar video tu.
San tersenyum berpuas hati.
Coming soon<^^>
YOU ARE READING
our secret memories || Ateez San
Romanceno one know about our story and memories we had..to be honest I'm happy to see you again. Macam mana kau boleh ada Kat sini?