Sara aku tak de baju nak pakai untuk graduation day esok. Aku pinjam baju kau boleh kan? Please.. rayu Aina sambil baring di sebelah Sara.
Kau serious la tak de baju? Aku tengok banyak lagi baju kau dalam almari tu. Takkan la satu pon tak de. Kata Sara dengan matanya yang terpejam dari tadi. Malas nak layan kawannya yang tak betul ni.
Aku bukan apa. Aku tengok hari tu kau ada beli banyak baju cantik masa kita pergi shopping kat Pavilion. Kau tak pakai pon lagi baju tu. Ada je tu ha dalam paper bag kat atas meja kau tu. Apa kata kau bagi aku rasmikan baju mahal kau tu. Lagipon kau kan dah ada baju nak pakai untuk esok.
Aina yang baring terus duduk dan mengurut kaki Sara. Boleh kan, boleh kan? Tanya Aina lagi dengan nada comel. Ala-ala aegyo.Meremang bulu roma aku dengar suara minah ni. Kau ni kalau tak act like normal person tak boleh kan?
Mesti Ada je idea pelik kau. Sara membuka mata memandang Aina.Aina apa lagi. Buat muka comel sambil kembungkan pipi.
Kau dah kenapa buat muka macam tu? Hahahahahah.
Ye la, ye la. Ambik la apa kau nak. Kan semua barang aku kau punya kan? Tanya Sara sambil senyum senget. Senang kata she is smirking to her.
Yahoooo!!! Jerit Aina.
Nanti aku belanja caramell latte favourite kau kat Starbucks. Thanks Sara.
Aina gulingkan diri dan memeluk kawannya yang berbaring di sebelahnya dari tadi.
Sara. Jangan sedih-sedih tau. Kau sabar kejap. Kejap je lagi. Nanti aku yakin yang kau mesti akan jumpa punya dengan dia tu. Even aku rasa macam susah untuk kau jumpa dia balik. Tapi aku dapat rasa yang korang punya connection tu kuat. Bisik Aina di telinga Sara.Sara hanya tersenyum mendengar kawannya yang Tak berhenti cakap dari tadi.
And kau nak tahu tak? Aku dapat rasa apa yang kau rasa sekarang. Aku faham kau. So aku tahu kalau bila masa kau happy, masa kau bosan and Masa kau sedih. Bila kau nak jadi gila pon aku dah dapat rasa malam sebelum kau jadi gila tu lagi. Haha.. hebat kan aku?
Jadi lepas kau habis graduate ni, apa plan kau?
Kau nak cari dia kat Korea yang besar tu ke?
Aina, I think I know what should I do. But I don't know how to start and I don't know which way should I step after this. Balas Sara dengan suara yang lembut tapi matanya masih terpejam.
You can choose what way you want to step. It's okay if it little bit tough. Cause we gonna make it though now.
If this the moment..don't be afraid and just face it harder.
But if you lost this time, dont be afraid
It's okay to wander. Balas Aina kepada Sara.Sara tesenyum apabila dengar word of wisdom yang diberi oleh Aina.
Yeayy we did it. Laung Sara kepada Aina.
Finally after 3 years we went through all this. We're chefs. Our dream so far has been achieved.
we will be a successful business woman.
Bye university life.^_^
Sekarang aku dah ada kelayakan dalam bidang business and marketing. I'm so proud of me.
Sara!! Jom tangkap gambar sekali.
Laung Aina.Ehh minah sorang ni..kalau tak jerit tak boleh eh? Tengok semua orang dah pandang aku. Saba je la. Dengan geram sara melangkah ke arah kawannya yang dah berdiri dengan sejambak bunga di tangan. Tak nak kalah betul si Aina ni. Kalau boleh lagi besar bunga tu sampai tutup muka.
Satu.
Dua.
Tiga.
Senyum!!!!
Ni la hari yang paling ditunggu Sara sebenarnya. Lepas ni dia dah free, Tak payah nak stay up late sampai tengah malam siapkan assignment. Tak la busy nak kena buat projek-projek baru.
Mission complete.🤜🤛
Next mission is ***
YOU ARE READING
our secret memories || Ateez San
Romantikno one know about our story and memories we had..to be honest I'm happy to see you again. Macam mana kau boleh ada Kat sini?