البارت السادس من رواية #الخدامه_والبيه
يارا: صباااح الخييير
رامي ظهر على وشه عدم القبول ليها ودور وشه وقال: إصطبحنا وإصطبح المُلك لله...
يارا بمرح مصطنع: طنط أخبارك يا جميل.!
يسريه بطيبه: الحمدلله ياحبيبتي إنتِ عامله ايه؟
بصت يارا ل رامي لاقته مدور وشه النحيه التانيه
يارا بصوت عالي تدريجياً: تمام الحمدلله
أخدت يسريه بالها وقالت: دايما يارب..
يارا: رامي أخبارك؟!
بص رامي بإبتسامة مصطنعه: تمام الحمدلله.. ماما انا حاسس اني تعبان شويه عاوز أنام فضلاً
يارا فهمت يقصد إيه وقالت: لالا ألف سلامه عليك.. بس دا لسه الساعه 11الصبح وانا جيت اقعد معاك شويه علشان اطمن عليك تقوم تنام؟؟
رامي بصلها وقال: اتفضلي يا أنسه يارا
قعدت يارا ويسريه قعدت جامب رامي وحلّ الصمت على المكان
يسريه: نورتينا يا يارا ياحبيبتي
يارا بحب مصطنع: حبيبتي ياطنط
وقالت ل رامي: ها يابطل هتخرج امتى من هنا؟
رامي بصلها بجمود وقال: مش عارف لسه وزى م انتى شايفه المحاليل لسه فى إيدي.. المهم انتي مروحتيش كليتك ليه؟
يارا بضحك: هههههههههههه قولت اجي ازورك النهارده وهبقي آخد المحاضرات من صحابي
رامي عرف إنها شكلها قاعده كتير فَ سكت
يارا بحب ل رامي: فطرت؟!
رامي: الحمدلله
ولكن فجأه حد يتصل على يسريه فإستأذنت وقامت
يسريه:عن إذنكم ياولاد هرد على الموبايل
وأول لما خرجت قعدت يارا جامب رامي وقالت: قولت إيه فى الموضوع اللى قولتلك عليه..
رامي عمل نفسه مش فاكر وقال بلامبلاه: موضوع إيه؟
يارا: إرتبطانا يا رامي.!!
رامي ظهر على وشه الجمود وقال: قولتلك قبل ما أدخل المستشفى أنا راجل ماليش فى الجو ده انا بتاع شغل وبس (وكمل كلام وقال..) وكمان يارا احنا جيران بقالنا 3سنين بلاش نخسر بعض بسبب لعب العيال ده..
عين يارا دمعت وقالت: بس إنت عارف انى بحبك يارامى..
رامي بتنهيده: يا يارا إنتِ أصغر مني ب8 سنين إفهمي إنى مش هعرف أعمل اللى انتِ عاوزاه ده ويوم ما هحب هتقي ربنا فى اللى بحبها واروح اطلب ايدها علطول ماليش انا فى جو الخروجات والڤلانتين والحب اللى قبل الجواز ده..
_وفى نفس الوقت دخلت يسريه وسمعت كل الكلام..
يارا: بس.....
رامي بصوت عالي الى حدا ما: مبسش يا يارا خالينا إخوات أحسن وانتِ أختي الصغيره وصدقيني انا عُمري ماشوفتك غير أختي ولو قولت غير كده هخدعك..
خرجت يسريه بهدوء وندهت على الممرضه على الممرضه وطلبت منها تدخل تقول ليارا إن رامي لازم يرتاح..
وبعد 5دقايق دخلت الممرضه وقالت ان لازم يارا تخرج علشان ميعاد الدوا ولازم يرتاح
خرجت يارا وهى بتبكي...
وشافتها يسريه من بعيد وكانت شبه صعبان عليها عياطها
وبعدين دخلت يسريه على رامي
يسريه بإبتسامة بسيطه: رامي حبيبي
رامي ساعتها كان ساند راسه على الحيطه وقال وهو شارد: نعم يا أمي؟!
يسريه: يارا عاوزه منك إيه؟!
وفجأة بصلها بصدمه وقال: هتحتاج إيه يعني؟
يسريه: انا سمعتك وانت بتقول خالينا إخوات أحسن..
رامي حاول يكذب ولكن معرفش واضطر يحكي لوالدته على كل حاجه...
رامي: من حوالى 3سنين أهل يارا جُم وعاشو جامبنا وانتِ عارفه ده اتعرفت انا على إبراهيم بيه والدها اللى هو جه من يومين زاني ده وبعدين وفى يوم كنت فى النادي أنا وأحمد وشوفت ابراهيم بيه وكان معاه يارا بنته ووالدها عرفني عليها والموضوع عدي وبعدها كان فى دكتور فى الجامعه بتاعتها يبقي صاحبي وروحت الجامعه علشان كنا متفاقين نتقابل في الجامعه علشان يعرفني على العميد وده لأنهم كانو محتاجين أجهزة مستورده وروحت وهناك قابلتها تاني وسلمت عليها عادي وخلصت شغل وروحت وبعدين لاقيتها جاتلى الشركه وبتطلب منى نتقابل وانا رفضت بسبب الشغل وطلبت منى رقم التليفون وادتهولها عادي وبعدين لاقيتها بدأت تكلمني كتير وانا مكنتش برد غير قليل ومن حوالى شهر قالتلى انها بتحبنى وعاوزنا نرتبط انا رفضت ولحد دلوقتي كل شويه تفاتحني فى الموضوع...
يسريه قاعده مصدومه من الكلام ومش بترد وبعد حوالى دقيقه قالت: ومقولتليش ليه يارامى على كل ده؟!
رامي: والله يا أمي انا كنت هقولك بس مجاتش فرصه
ساعتها عرفت يسريه سر تقرب سعاد ويارا منها بقالهم فتره
يسريه بإبتسامة: طيب ارتاح ياحبيبي دلوقتي
أنت تقرأ
الخدامه والبيه
Mystery / Thrillerرواية بالعامية المصرية اتمنى تستمتعوا بيها.🤎🦦 "اقتباس" رامى بنرفزه: إنتِ مين؟؟ _البنت: أنى هانم الشغاله الجديده يابيه _رامى ببصه غريبه: إيه ده؟ بس باين عليكي بنت ناس يعني مش باين عليكي المرمطه خالص!! الشغاله: لا يابيه أنى هانم من الفلاحين رامى...