syafiq's pov
syafiq melangkah ke kelas 4 awam 1 yang terletak di hujung blok akademik. sunyi gila, aku sampai lambat sangat ke...
"hi syafiq!" dia disapa pelajar perempuan dari kelas sebelah. siapa sangka syafiq yang introvert tu pun ada peminat.
dia harus akui begitu ramai perempuan yang meminati dia ya, namun dia tetap setia kepada nissa. padahal si nissa tu dah ada bf. entah apa si syafiq fikirkan.
"hi syi. lambat kau sampai. cepatla kemas barang kau weh, orang lain semua dah balik do, tinggal kita je tau tak?"
nissa assyifa, seorang insan yang pernah memiliki hatinya tanpa dia sedari. namun dia lewat, ya sebelum sempat dia meluahkan isi hatinya, nissa sudah dimiliki orang lain.
orang yang syafiq rasakan jauh lebih baik dari dirinya. namun apakan daya, kita tak mampu melawan takdir .
"ye jap jap aku kemas barang. japgi kau nak gi kemas koop tak?" syafiq melirik ke arah nissa yang mencekak pinggang di hadapan pintu kelas sambil menunggu syafiq.
comel.
"tadi cikgu hazira cakap junior dah tolong kemas koop. tapi.. lapar aiskrim la syi :("
syi. nama panggilan syafiq yang dicipta oleh si nissa. katanya syi dengar macam comel walaupun muka syafiq agak jambu macam mamat poyo.
siapa sangka nama panggilan yang nissa gemari ini melekat pada syafiq? hampir semua rakan syafiq memanggil dia syi. tidak lupa juga sesetengah pelajar aspura yang mengejek namanya. macamla syafiq kisah nak ejek dia bagai. lantak kome la.
"adu nissa, kau lupa ke aiskrim kat koop dah habis? esok kot stock baru sampai." aku memandang wajah nissa. adu kenapa muka nissa macam nak nangis ni? aku ada salah cakap ke? T-T
"ala hm. takpela esok je aku tunggu aiskrim mochi kesayangan aku tu sampai. sob sob" elelele nak nangis ler tu.
"ye la nissa, dahla jom balik ni kang japgi haikal si bf kau tu nak ajak aku gi main bola riadah japgi"
eh- syafiq belum cerita eh? oh lupa hehe maaf T-T syafiq act rapat dengan haikal, like- rapat gila... yea ik sakit kan? tapi takkanla syafiq nak confess feelings kat nissa... mesti nanti haikal terasa. so its fine ig?
"oh ye eh? kalau camtu ingatkan dia prep kat dm malam ni tau. kang sampai ke sudah tak siap kerja lk tu." nissa mengambil buku teksnya lalu beredar ke asrama bersama syafiq.
"weh syii tengok langitt! subhanallah cantiknyaaa!!"
oh ya syafiq lupa, nissa suka sangat langit. ya dia amat sayangkan langit. she really can sit there and stare at the skies for the whole day. tengokla gallery dia, bukan penuh dengan gambar dia sendiri, malah gambar langit. oleh itu, disini bermulanya kisah langit dan dia.
YOU ARE READING
langit dan dia
Fantasy"banyak mana saya sayang langit, banyak tu jugak saya sayang awak" untuk si dia yang pernah menyinari hidup Nissa Assyifa