Part 1

68 10 3
                                    

"Bahh" sergah seorang namja kepada kawannya yang termenung ke arah tingkap.

"Eoh kamjagii" namja yang tadinya dikejutkan oleh figura yang memegang susu pisang itu terkejut lalu menjerit kecil.

"Yahh yoon jaehyuk!!mwoya!!" namja yang hampir diserang heart attack itu sedikit membentak.

"Alah...aku gurau je lah,serious-serious sangat ni kenapa woo??ada problem kee??ke....hae-in reject kau??" jaehyuk menunjukkan reaksi seperti menganjing.

"Aihhh...dah laaa,tak payah sebut nama dia dah....aku dah lama lah move on dari dia...kau ni,yg bukan-bukan jeee eeee" namja bernama jeongwoo itu menepuk lembut bahu jaehyuk.

"Lah..lepas tu teringat dekat sapa sampai termenung pergi planet pluto tadi??mesti fikir pasal aku ann??yee laaa.....aku kan handsome,cute,gentleman,suara sedap mengalahkan dayang nurfaizah...jangan risau laa woo, aku takkan tinggalkan kau punyaa ihik" jaehyuk ketawa kecil.

Jeongwoo pula sudah melihat jaehyuk dengan reaksi menyampah.

"Euwww...perasan tho kau,hek eleh..kalau kau tu apa lah sangat untuk aku??just serangga kecik yang aku boleh pijak sampai mamposs bila-bila masa jee hshshs" kata jeongwoo diakhiri dengan ketawa yang menunjukkan dia betul-betul maksudkan apa yang dia kata.

Reaksi jaehyuk pula seperti biasa, senyuman dengan lebar yang boleh tutup hatinya yang sedikit terguris.

"Tapi itu fakta okayy??" jaehyuk terus gelak sakan membuatkan jeongwoo sedikit pelik. Nope, yang lebih tepat...sedikit annoy dengan perangai jaehyuk?yeah,it's right.

"AHAHAhaha" jaehyuk yang melihat ekspresi jeongwoo terus memberhentikan tawanya yang tersisa.

Muka dicuba untuk cover sekeras mungkin dengan senyuman serta peace. Tapi itu salah,perasaan annoying terhadap jaehyuk semakin bertambah. Hampir satu kelas ini sudah masak dengan perangai jaehyuk. Semua tidak suka dengan perangai namja ini. Kadang-kadang sehingga rakan sekelasnya memberi jelingan maut kepadanya. Jaehyuk tetap dengan reaksi semula jadinya....smile, laugh and act like he is the most happier person in this world!

"Dah aaa kau jaehyuk oii..baik aku pergi dekat ruto" jeongwoo terus berjalan pergi ke meja haruto. Jaehyuk menunduk untuk membina senyuman yang manis lalu dia mengangkat wajahnya.

Meja asahi pula yang ditujunya. Asahi yang sedang lena tidur itu dikacau sedikit oleh jaehyuk.

"Sahi-yaa~~~~" jaehyuk memanggil dengan suara cerianya.

"Mwoya??" asahi sedikit sebanyak terganggu.

"Bangun laa sahi~~~aku takde kawan niiii...semua palau aku hiks-" jaehyuk mengalirkan air mata fake.

"Pergi sana lah,aku nak tido"asahi membentak.

"Alaaaa sahiiiii..bangun laaaaaa, layan laa akuuu sahiiiiii" jaehyuk menepuk,menggoyangkan bahu asahi menyebabkan kemarahan kawannya itu tidak boleh ditahan lagi.

"KAU MEMANG KERJA NAK KACAU ORANG JE KE!?EHH KAU TAHU TAK APA YANG DIMAKSUDKAN DENGAN MENYAMPAH!!???TAK MUNGKIN LAA ANN KAU TAK TAHU SEBAB TU PERSONALITI PALING BODOH AKU PERNAH JUMPA!!AND IT'S YOU!!stupid person!"asahi tercungap-cungap mengambil nafas sebelum dia meninggalkan jaehyuk yang hanya tersenyum sepanjang makian tadi dilemparkan untuknya.

Tiba-tiba jaehyuk ketawa. Tawa yang dihamburkan pula bukan tawa yang halus,tetapi gelak sakan seperti dia baru sahaja menonton acara komedi tadi.

Rakan sekelasnya mula berbisik-bisik sambil melihat jaehyuk yang dalam proses mahu berdiri secara 'fizikal' itu.

Jaehyuk yang perasan dengan suasana itu terus berhenti ketawa lalu mengukirkan senyuman. Tidak lupa juga dengan 'peace' yang selalu ditunjukkannya itu.

'Yah!min ssaem suruh korang turun pergi makmal komputer... takyah rajin-rajin nak bawak buku....kalau rajin jugak,haa engko angkat kawan kau yang pemalas tahap gaban tu turun bawah' seorang senior mengalihkan perhatian mereka sekelas lalu dia hanya beredar begitu sahaja.

Satu kelas berjalan bersama meninggalkan jaehyuk yang sedang mengambil gula-gula di dalam begnya itu dengan tergesa-gesa.

"Yahh!!tunggu aku!!yaishh" jaehyuk terus berlari mendapatkan sekumpulan rakan sekelasnya itu lalu berjalan sebagai 'ekor' kepada sekelompok student.

Makmal komputer dijejak oleh kesemua murid. Disebabkan komputer yang kurang dan ada juga yang rosak,jadi yang belakang semestinya mendapat meja tanpa sebarang benda.

Jaehyuk,hanya dia yang tidak menghadap komputer. Rakan sekelasnya semuanya sedang bermain dengan alat teknologi itu. Yang lambat seperti jaehyuk tidak sama nasibnya,mereka yang lambat tadi mempunyai kawan rapat. Mereka semua boleh bergilir atau melihat sahaja apa yang kawannya lakukan. Jikalau rakan sekelasnya disamakan dengan pepatah bagai isi dengan kuku, jaehyuk pula akan menjadi kuman yang terlekat di dalam kuku tersebut. Dibuang kerana jijik dengan 'kotoran' itu.

Biasanya jaehyuk tidak berperangai begini, walau banyak mana pun kata-kata 'pedas' yang dilemparkan kawan-kawannya. Dia tetap akan menjadi dirinya sendiri. Tapi disebabkan asahi orang yang meluahkan isi hati tadi, dia tiba-tiba down. Ditambah lagi,hanya asahi yang boleh dikatakan orang paling sabar apabila dikacau oleh namja ini.

Selepas habis sahaja jaehyuk mengingati semula apa yang dilontarkan oleh semua orang kepadanya itu. Satu senyuman lebar terukir sebelum dia berdiri dan menjadi dirinya yang sebelum ini. What is it??mengacau orang dan membuatkan rakan sekelasnya bertambah annoy dengan dia🙂.

To be continue~~

WHEN THE WORLD LOSE HIM_yoonjaehyukWhere stories live. Discover now