Part 6

23 9 2
                                    

"Eomma mianhae....yeorobeun! saranghaeyo...noona,jaehyuk mintak maaf sebab jaehyuk,noona dimaki-hamun dengan kawan-kawan noona...trejo-aa,aku sayang korang auuu...aku tahu perangai aku sebelum ni buatkan kau rasa tak selesa....aku dah takde....jangan cari aku lagi okay??mianhae,eo?? Saranghaeyo yeadhera...from yoon jaehyuk" button berwarna merah ditekan. Recorder tersebut diletakkan di atas meja sebelah katilnya.

Jaehyuk baring di atas katilnya itu sambil kedua-dua tangannya diletakkan di atas dada.

"Hyunsuk-aaa...i'm coming" jaehyuk menutup matanya.

"Yeorobeun...saranghaeyo" itu lah perkataan terakhir yang keluar daripada mulut jaehyuk sebelum dia sesak nafas. Jantungnya semakin lemah,semakin lemah dan akhirnya....bibirnya yang pucat mengukirkan senyuman. Mata yang sudah tertutup mengalirkan air jernih yang tidak akan mengalir lagi selepas ini.

Meanwhile

"Sekarang dah pukul sepuluh...tadi jaehyuk kata dia nak pergi rumah hyunsuk,nak tid" kata-kata puan yoon terhenti apabila nama hyunsuk keluar daripada mulutnya.

Dengan tergesa-gesa,dia melangkahkan kakinya ke arah bilik jaehyuk yang pintunya ditutup. Puan yoon menarik nafas sebelum dia pusingkan tombol pintu itu.

Jaehyuk yang terbaring di atas katil itu dilihat dengan air mata yang sudah bergenang. Kaki dilangkahkan perlahan-lahan ke arah jasad anaknya itu.

Dengan tangan yang bergetar, jari telunjuknya menyinggah di bawah hidung jaehyuk. Tak bernafas.

Kaki puan yoon mula lemah. Tangannya yang tadi berada di bawah hidung jaehyuk terus terjatuh di atas katil.

"ANDWAEEEE!!!!!" suara puan yoon bergema di dalam rumah itu.

Tuan yoon yang baru sahaja balik daripada pejabat itu terus menuju ke arah jeritan yang didengarinya tadi.

"Yah yeobo!!!waee!!" tuan yoon memandang ke arah isterinya yang sedang terduduk di atas lantai sambil menangis.

"AAAAAA!!!!!!"jerit puan yoon lagi.

"Yahh waegurae!!!" tuan yoon pelik melihat isterinya menangis disebelah jaehyuk yang disangkanya sedang tidur.

"Jagiya....eottoke AAAAA!!!!!!" puan yoon menangis serta meraung lagi kuat daripada sebelum ini hinggakan haena yang sedang tidur,terjaga lalu berlari ke arah bilik adiknya dan melihat pemandangan yang sama. Eommanya yang menangis di sebelah adiknya yang sedang tidur.

"Yah eomma waegurae!!!" haena mengerutkan dahi.

"Jaehyuk....JAEHYUK-AHHHHH!!!!" puan yoon mula menggoncang badan anak lelakinya yang mula terasa sejuk itu.

"Awak akan kejut dia lah yeobo!!" tuan yoon terus menghentikan tangan isterinya itu tetapi dia terpegang tangan jaehyuk yang sejuk. Bibir yang pucat itu juga dilihatnya.

Satu badan mula menggeletar hebat saat tiada degupan di jantung jaehyuk.Tuan yoon mengalihkan pula tangannya di leher jaehyuk untuk mencari nadi. Tetapi malangnya,nadi jaehyuk sudah terhenti. Tuan yoon mengalirkan air mata deras seraya itu,dia memeluk isterinya yang sepertinya sudah lemah.

"A-appa wae-waegurae???" haena yang melihat kelakuan appanya tadi terus berjalan sambil melihat ke arah adiknya itu.

"A-adik kamu...d-dah ta-takde h-haena" tuan yoon segera menundukkan kepalanya saat air mata deras sahaja mengalir.

Haena yang akhirnya sampai di jasad jaehyuk itu segera menepuk bahu adik lelakinya itu.

"Yah yoon jaehyuk" air mata cuba untuk ditahan.

"Yah...ireona" haena mula menggoncang lembut badan jaehyuk.

"PALLIWAA!!!!!"haena menggoncang kuat badan jaehyuk lalu dia terduduk. Tuan yoon dengan segera membawa anak perempuannya ke dalam dakapannya.

"Jaehyuk-aaaaa" suara meleret memanggil jaehyuk itu didengari.

Sementara itu,figura jaehyuk yang berdiri di belakang keluarganya yang menangis itu melihat keluarganya sambil tersenyum sayu.

"Yah yoon jaehyuk" hyunsuk yang berdiri di sebelah jaehyuk itu menepuk bahu kawannya. Sekarang,dia boleh menyentuh satu sama lain.

"Hyung" jaehyuk memeluk hyunsuk. Dia ingin menangis tetapi dia tahu,dia tidak boleh melakukan itu lagi.

"Apa yang jae buat ni betul kan?? tapi kenapa diaorang menangis hyung??jae benci tengok diaorang menangis...lagi pun,kenapa eomma menangis kuat sangat....jae dah mintak izin dengan eomma tadi...noona pun nak jaehyuk pergi...tapi kenapa dia menangis hyung??bukan ke diaorang tak sayang jae ke?jae tak nak air mata diaorang mengalir sebab benda yang tak berguna macam jae....jae nak dia ketawa jee hyung" jaehyuk yang tidak boleh menangis itu melihat hyunsuk di hadapannya.

"Aniii...diaorang sayang jae but it's okay....apa yang jae buat ni tak salah pun....hyunsuk pun tak suka tengok jae dilayan macam tu masa jae hidup...tapi hyunsuk pun tak nak jae masuk alam ni,but now...you're here,it's okay....jae dah buat apa yang patut" hyunsuk menepuk belakang badan jaehyuk.

"Gumawoo hyung"

To be continue~~

WHEN THE WORLD LOSE HIM_yoonjaehyukWhere stories live. Discover now