Part 3

20 9 5
                                    

"Weh korang" mashiho yang memulakan bicara itu diam-diam didengari oleh jaehyuk di luar bilik itu.

"Korang tak rasa kee yang kita patut buang jaehyuk dari kumpulan kita ni??" kedengaran suara mashiho serious yang bermaksud dia benar-benar maksudkan apa yang dia kata tadi.

"Hwan pun rasa kita patut buang dia...yee lah,korang tak perasan kee yang kumpulan kita ni makin lama,makin ramai yang tak suka... pendek kata,hwan boleh cakap yang sejak jaehyuk masuk kumpulan ni,treasure mula dibenci??" junghwan pula yang berbicara. Jaehyuk di luar hanya mendengar sambil tersenyum manis.

"Haah..betul kata hwan tu, dia pun masuk treasure ni sebab hyunsuk je kan??jadi sekarang??yedam rasa kita dah boleh buang dia" yedam mengeluarkan pendapat.

"Weh hoon...kau keluarkan je lah jaehyuk tu" suara junkyu seperti dia betul-betul benci apabila jaehyuk berada di dalam kumpulan itu.

"Yee...aku tahu lahh,tapi macam mana??takkan lah kita tiba-tiba jee nak buang dia" dapat dirasai yang jihoon berkata sambil mengerutkan dahinya.

"Aku ada idea" asahi berbicara menyebabkan jaehyuk yang dari tadi hanya tahan dengan tersenyum terus mengangkat mukanya.

"Kita buat jee macam kita semua dah nak bubarkan group ni... lepas jaehyuk keluar,kita buat laa group yang lain pulak...tapi nama tetap sama...haa aku rasa jaehyuk boleh tertipu dengan benda tu"serious sahaja asahi berbicara. Jaehyuk yang berada di luar menunduk mengukirkan senyuman nipis. Dia mahu menangis,tetapi ini bukanlah masa dan juga tempat yang sesuai.

"Haa aku setuju dengan idea sahi" jeongwoo bersuara dengan ceria.

"Dobby pun sama"
"Yedam pun"
Kata mereka berdua serentak.

"Kalau macam tu...boleh laaa,petang ni jugak kita jumpa jaehyuk...boleh okehh??" jihoon berkata dengan lega.

"Naeee...finally" haruto menghembuskan nafas lega.

Jaehyuk terus meninggalkan tempat itu dan masuk ke dalam kelas.Air mata ditahan dengan cukup baik. Senyuman lebar yang dipaksa berjaya menipu ramai orang.

Rehat sudah habis dan pelajaran dijalankan sehinggalah tamat waktu persekolahan.

Jaehyuk menggalas beg lalu meregangkan badannya sedikit. Tiba-tiba dia teringat kembali apa yang dikatakan oleh kawan-kawannya tadi. Senyuman jelas terukir di wajahnya.

Kaki dilangkahkan untuk sampai ke rumah.Sebaik sahaja kakinya melangkah masuk ke dalam rumah itu,pipinya ditampar kuat oleh seorang yeoja.

"KAU NI MEMANG TAK HABIS-HABIS MALUKAN AKU KAN!!!APA YANG KAU NAK SEBENARNYA YOON JAEHYUK!!!KAU TAHU TAK DISEBABKAN PERANGAI KAU YANG TERENCAT AKAL TU... MENYEBABKAN KAWAN-KAWAN AKU PANDANG HINA DEKAT AKU!!SAMPAI BOYFRIEND AKU MINTAK PUTUS DENGAN AKU..AKU MALU KAU TAHU TAK!!EIII..KALAU KAU TAK DILAHIRKAN DULU,AKU RASA HIDUP AKU AKAN SAMA DAH DENGAN ORANG LAIN!!MENYUSAHKAN!!!KAU MEMANG TRASH TAK BERGUNA!!" tengking haena iaitu satu-satunya kakak kepada jaehyuk. Mereka dua beradik.

Tiba-tiba eomma kepada mereka berdua keluar daripada dapur menghentikan perbuatan haena.

"Ehh sudah...adik kamu tak salah haena!!" puan yoon menyuruh jaehyuk masuk ke dalam biliknya.

"Haa bagus lah...eomma teruskan lah back up anak eomma tu.... dua beranak sama jeee...kalau eomma pun perangai macam ni,memang anaknya ikut sekali lah" haena terus masuk ke dalam bilik lalu menghempas kuat pintu.

Jaehyuk membuka pintu biliknya lalu ditutup rapi supaya tiada orang yang boleh masuk. Beg sekolah diletakkan di belakang pintu.

Kaki melangkah longlai,kepala ditundukkan,badan terasa lemah. Jaehyuk duduk di atas katil lalu memeluk erat kedua lututnya itu.

'Benteng' terkuat yang ada di bahagian matanya itu segera pecah menyebabkan air jernih laju keluar.

Jaehyuk menutup mulutnya untuk mengurangkan bunyi tangisannya. Jaehyuk penat. Dia sudah tidak sanggup. Tetapi dia terlalu baik sehinggakan janjinya dengan seseorang dibiarkan bersarang demi kawannya yang bersedih di atas dunia. Jaehyuk mahukan orang yang kenal dengannya tahu yang dia selalu ada dengan mereka apabila mereka bersedih. Tetapi lain pula jadinya.

Jaehyuk mengangkat satu lagi tangannya lalu mendaratkan di atas tangan kanan yang sudah menutup mulutnya itu. Satu tangan tidak cukup untuk menutup mulut yang akan mengeluarkan bunyi tangisan. Dia tidak mahu sama sekali orang tahu yang dia menangis. Dia tidak suka. Why??sebab dia akan benci dirinya sendiri. Dia sudah dikenali sebagai 'mood maker',jadi baginya.. dia tidak layak sama sekali untuk mengeluarkan air mata melainkan mulut yang mengeluarkan bunyi ketawa yang pelbagai.

Selepas lebih 10 minit, jaehyuk bangun lalu berjalan ke arah cermin di biliknya. Wajahnya yang merah dilihat lalu dia ketawa kecil.

"You're so ugly yoon jaehyuk"

To be continue~~

WHEN THE WORLD LOSE HIM_yoonjaehyukWhere stories live. Discover now