Part 5

21 10 0
                                    

Sebuah recorder dari atas rak dicapai oleh jaehyuk lalu dia terus berjalan ke kaunter pembayaran. Selesai pembelian,mata dialihkan ke arah jam tangan yang dipakai. Pukul 7.15.

Kaki yang sudah terasa berat dilangkahkan lagi untuk pergi ke sebuah tempat dimana dia akan berjumpa dengan seseorang yang sangat disayanginya.Batu dengan tulisan 'choi hyunsuk' itu dipandangnya lama.

Bunga yang sempat dibelinya tadi diletakkan di hadapan batu itu. Jaehyuk menunduk sambil matanya ditutup rapat memastikan tiada air mata yang akan keluar. Tetapi dia gagal,air mata mengalir jatuh ke atas tanah. Dia rindu hyunsuk. Choi hyunsuk,satu-satunya kawan jaehyuk di masa lalu.Salah satu sebab jaehyuk tidak mengubah perangainya,hyunsuk. Sebabnya adalah choi hyunsuk. Namja yang meninggal dunia kerana satu insiden.Meninggalkan jaehyuk berseorangan di dunia yang kejam.

"Hyunsuk-ahh....bogosippeoseo" jaehyuk melihat sayu kearah batu itu.

"Kau mesti sorang-sorang kan dekat sana??hyunsuk-ahhh....kau tunggu aku tau,takpe..aku akan tunaikan janji kita di masa lalu, aku takkan pernah lupa janji tu hyunsuk, ayat terakhir yang kau cakap dekat aku sebelum kau tinggalkan aku sorang-sorang dekat sini...aku takkan lupa hyunsuk,aku akan menyusul..just wait for me...nae??" jaehyuk terus melihat sebelahnya tatkala dia berasa seperti bahunya disentuh okeh seseorang.

"Hy-hyunsuk??"jaehyuk nelihat figura hyunsuk yang tersenyum disebelahnya itu.

"Yah...uljima" hyunsuk mengelap air mata di pipi jaehyuk.

"Hyunsuk-ahhh" badan hyunsuk yang mahu dipeluk oleh jaehyuk tiba-tiba menjadi seperti jaehyuk memeluk angin.

"Kau tak boleh peluk aku jae....aku dah takde jae....kita tak berada dalam alam yang sama dah yoon jaehyuk" hyunsuk tersenyum nipis.

"Hyunsuk-ahh" jaehyuk terus menangis teresak-esak.

"Yah..jangan laaa menangis, ni bukan jaehyuk yang aku kenal.... jaehyuk tak macam ni...jaehyuk yang aku kenal,dia kuat,dia tak pernah give up..kan??" hyunsuk mengusap lembut rambut jae.

"Dah..kau jangan menangis,aku tak suka tengok kau menangis, nanti comelnya hilang" jaehyuk semakin kuat menangis apabila hyunsuk berkata begitu.

"Hyunsuk-ahh...jebalyeoo,kembali dekat aku semula....semua orang benci aku hyunsuk,semua orang benci aku" jaehyuk menepuk dadanya kuat.

"Aku taknak kau masuk alam aku....kau kena kuat jaehyuk,untuk orang yang kau sayang...aku kena pergi jaehyuk,jaga diri kau elok-elok...annyeong,yoon jaehyuk" bayangan hyunsuk yang melambai ke arahanya lama-kelamaan hilang begitu sahaja.

Jaehyuk mengelap pipinya lalu dia melangkahkan kakinya untuk pulang ke rumah.Kaki dijejakkan ke dalam rumah. Puan yoon yang berdiri di ruang tamu itu terus meluru pergi ke arah jaehyuk.

"Kenapa jaehyuk balik lambat sangat ni??jaehyuk pergi mana?? dah pukul 9.00 dah....anak eomma pergi mana hmm??" pelbagai soalan keluar daripada mulut puan yoon.

Jaehyuk yang hanya berjalan ke arah puan yoon itu segera memeluk eommanya. Kepala diletakkan di atas bahu eomma kesayangannya.

"Eo??jaehyuk-ah...waegurae??eo??" puan yoon menepuk belakang jaehyuk lembut.

"Eomma" panggil jaehyuk lembut.

"Eo" dijawab lembut juga oleh puan yoon.

"Kalau jaehyuk nak tidur dekat rumah kawan jaehyuk malam ni boleh tak?" jaehyuk menahan air matanya supaya tidak keluar.

"Ha???" puan yoon berasa pelik dengan perangai anak lelakinya ini. Sejak kebelakangan ini,jaehyuk semakin pelik.

"Jaehyuk nak tidur dekat rumah kawan jaehyuk" jaehyuk tersenyum nipis namun tidak dapat dilihat oleh puan yoon kerana wajah anak lelakinya itu diletakkan di atas bahunya.

"Rumah sapa??jauh kee dari sini??hmm??" puan yoon meneruskan tepukan lembut di belakang badan anak lelakinya itu.

"Rumah hyunsuk" jaehyuk menahan air matanya daripada mengalir.

"Jauh kee dari sini??" eommanya bertanya.

"Jauh....jauh sangat,tapi eomma tak perlu risau,eomma kena tahu yang jaehyuk happy sangat-sangat duduk sana...eomma jangan cari jaehyuk tau??" jaehyuk mengetap bibirnya daripada mengeluarkan suara yang tidak diingini.

"Ehh...jaehyuk nak tidur satu malam je kan??" puan yoon bertambah pelik dengan perangai jaehyuk ini.

Jaehyuk terdiam.Mendengar sahaja soalan itu,dia tersenyum.

"Eomma..." jaehyuk memanggil puan yoon lembut.

"Mwo??" jaehyuk menelan air liurnya kelat.

"Saranghaeyo" jaehyuk mengalirkan satu titis air mata dari mata kirinya.

"Eo??aigoo...nadoo" puan yoon mengusap rambut anaknya itu.

"Eomma,izinkan jaehyuk tidur okay??" jaehyuk tersenyum nipis.

"Eo....khaaa(pergi)jaljaa jaehyuk-ahh" puan yoon melepaskan pelukannya.

"Jalja....annyeong eomma" jaehyuk mencium dahi eommanya sebelum melambai lalu masuk ke dalam biliknya itu.

Pintu bilik ditutup tetapi tidak dikunci.Jaehyuk segera menyandarkan tubuhnya ke belakang pintu itu lalu menangis.

Recorder yang baru dibeli dikeluarkan dari poket seluar. Button berwarna hijau ditekan.

"Eomma..

To be continue~~

WHEN THE WORLD LOSE HIM_yoonjaehyukWhere stories live. Discover now