الفصـل الأول

1K 88 8
                                    

نوفيلٱ لعنه البارون.

الفصــل الأول.

بقلمي:ملك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».
_____________________
"داخل منزل حياة المهران"

أستيقظت حياة وهي تنظر أمامها بملل شديد فأن اليوم كالعاده سوف تذهب للجامعه وتلتقي بأصدقائها وتعود تتوبخ من والدها علي تأخرها كالعاده.

أرتدت ملابسها وأخذت جميع متعلقاتها الشخصيه وخرجت خارج غرفتها متوجهه في طريقها نحو الأسفل ولسوء الحظ قد وجدت والدها ووالدتها علي مائده الطعام كانت سوف تذهب ولكن عادتها علي صوت والدتها وهيٱ تتحدث وتقول.

والدة حياة بأبتسامه:تعالي أفطري ياحببتي.

والد حياة بسخريه:لا سيبيها شكلها هتتأخر علي الديوان ولا حاجه.

حياة ببرود:لا يابابا بس عندي محاضرات بدرى وبعدين أنا مقولتش حاجه كنت لسه هقول هقعد أفطر.

والد حياة بغضب:أنتي بتقلي أدبك عليا ياحيوانه أنتي طبعٱ ما بكره هلاقيكي بتضربيني كمان مهو دا إللي ناقص.

والدة حياة بأنزعاج:هيٱ مقالتش حاجه غلط بطل تتكلم معاها بالطريقه دي.

حياة بسخريه:عمر أبويٱ ما هيتغير سلام ياماما.

وتركتهم متوجهه إلي خارج منزلها أخرجت هاتفها من الحقيبه وقامت بالأتصال علي حور وقالت لها وهيٱ تصعد إلي سيارتها وتقوم بأداره المحرك منطلقه بها.

حياة ببرود:وصلتي الجامعه ولا لسه.

حور:ليه نازله وبركب العربيه أهو والتوأم كذلك الأمر.

حياة ببرود:تمام أشوفك هناك.

وأغلقت معاها دون أن تستمع إلي أجابتها وحركت المحرك متجهه في طريقها نحو الجامعه.
_____________________
"داخل منزل رنا ونورهان"

كان التوأم نائمين بعمق ولكن فجأه رن هاتف رنا قامت نورهان وقامت بألتقاط الهاتف وأجابت بنعاس.

نورهان بنعاس:عاوزه أيه ياحياة علي الصبح.

حياة ببرود:أنتم فين.

نورهان بنعاس:هنكون بنعمل شورما نايميين.

حياة ببرود:نورهان قومي أنتي وتوأمك والا قسمٱ عظمٱ هسخن عليكم العميد زي كل مره أنتم دخلتوٱ جامعه أزاي أنا مش فهمه.

نورهان بأنزعاج:ماخلاص ياست أيه بلاعه وأتفتحت في وشي قايمه أهو وهصحي بوز الغراب إللي نايمه دي كمان.

 لـعنة البـارون«مُكتمِلـه» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن