Proloog

56 1 0
                                    

P.O.V Wolfs

Ziezo de laatste werkdag zat erop.
Eindelijk was het moment aangebroken om te vertrekken uit dat vermoeiende Amsterdam.
De laatste tijd had hij steeds meer gemerkt dat hij het werken bij de politie in Amsterdam saai en voorspelbaar was gaan vinden.
Elke dag weer hetzelfde liedje, nooit eens wat afwisseling.
Hij was toe aan wat nieuws.
En dus had hij op een dag de stoute schoenen aan getrokken en was hij naar z'n chef gestapt en had zijn bezwaren voorgelegd en zo ook het plan om iets anders te gaan doen.
Z'n chef had voor zijn doen best begripvol gereageerd en zelfs aangeboden om navraag te doen bij andere bureaus in het land of daar vacatures vrij waren.
Wolfs (want zo heette hij) waardeerde dit aanbod en had dan ook niet geweigerd.
En zo kwam het dat z'n chef hem op een dag bij zich had geroepen en vertelde dat er in Maastricht een vacature bij de recherche was vrij gekomen.
Z'n chef had ook aangeboden om hem aan te melden en zo was het balletje gaan rollen.
2 weken later waren de mensen van de selectiecommissie naar Amsterdam gekomen en kreeg hij te horen dat hij samen met nog een andere man tot de 2 kandidaten voor de functie behoorden.
Wolfs had gewacht en gehoopt en zag zijn kansen al somber in toen hij eindelijk het verlossende telefoontje kreeg en hoorde dat de andere kandidaat voor een andere functie aangenomen was en dat Wolfs dus de gelukkige was, hij mocht naar Maastricht.
Zijn chef was heel blij voor hem geweest en bood nog aan om een hotel voor hem te boeken, zodat hij in alle rust op zoek kon naar een woning maar Wolfs had vriendelijk voor dit aanbod bedankt want hij was (zo vond hij zelf) prima in staat om zijn eigen boontjes te doppen.
En nu was hij dus eindelijk op weg naar Maastricht, het avontuur tegemoet.
Wordt vervolgd.......

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie van dit eerste deeltje vinden.
Like als je het leuk vindt
Feedback is altijd welkom
Binnenkort meer 🤗

Samen tot het einde "zij aan zij"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu