POV Jinte
In de auto zijn Lynn en Lizz de hele tijd ruzie aan het maken en ik word helemaal gek van ze. Gelukkig waren we gewoon in Nederland op vakantie en hoeven we niet superlang te rijden. Eenmaal thuis ga ik naar mijn kamer en pak mijn spullen uit. Nadat ik mijn spullen uit heb gepakt ga ik achter mijn bureau zitten en ik open mijn laptop. Ik zie dat ik een paar mailtjes heb gekregen van school over volgend jaar. Ik zit dan in HAVO5 en dat is dus mijn examenjaar. Ik open het eerste mailtje en dit gaat over de klassenindeling. Ik zie dat het maar kleine klassen zijn van 12/13 mensen dus ik lees verder waarom het zulke kleine klassen zijn. Ik lees de tekst eronder en ik zie dat de helft uit 5 havo gaat wisselen met een andere school. Leerlingen van andere scholen komen dan naar ons alleen die indeling krijgen we pas de eerste dag op school. (namenlijst enzo en plattegrond waar je in de klas moet zitten). Ik ben gewoon ingedeeld bij mijn eigen school en dit vind ik wel prima eigenlijk. Ik zit ook gewoon met Indy in de klas, zij is mijn beste vriendin en al sinds klas 1. Ik heb nog een paar onbelangrijke andere mails gekregen en lees ze snel even door. Er staat geen belangrijke dingen in. Alleen over boeken ophalen informatie, maar dat doe ik nu al 5 jaar dus dat ken ik inmiddels wel.
's Avonds na het avondeten trek ik mij terug naar mijn kamer. Rond een uur of 10 val ik in slaap.
POV Ian
Als ik de volgende ochtend om 8 uur wakker word door mijn wekker, omdat ik moet helpen bij de animatie kijk ik op mijn telefoon. Ik zie dat ik superveel volgverzoeken heb gekregen op insta en dat ik in van alles getagt ben. Gisteren nadat Jinte weg was had ik niet meer zoveel op mijn telefoon gekeken, maar ik open nu mijn Instagram. Ik zie dat ik in het filmpje vet vaak ben getagt dat Jinte en ik samen little do you know zingen tijdens de bonte avond. Ik besluit eerst Jinte te bellen om kijken wat we hiermee gaan doen.
'Heyy,' zegt Jinte als ik haar bel. 'Hey, heb je al op insta gekeken?' vraag ik. 'Nee, eigenlijk heb je me wakker gebeld maar maakt niet uit,' zegt Jinte. 'Oh, sorry schatje,' antwoord ik. 'Geeft niks baby, maar waarom bel je zo vroeg?' vraagt ze. 'Misschien moet je even op je Instagram kijken.' zeg ik.
Tijdens het bellen hebben we besloten om onze accounts op openbaar te zetten. Als ik de knop van privéaccount naar openbaar account omzet krijg ik er meteen superveel volgers bij en binnen de kortste keren hebben Jinte en ik allebei bijna 30 duizend volgers. De rest van de dag blijft dit oplopen en aan het einde van de middag hebben we rond de 50 duizend volgers. Die avond heb ik vrij en mag ik van mijn moeder de stad in. Ik kleed mij om en ga na het avondeten naar een disco die 1x in de maand is hier in de stad. Ik ben hier wel vaker geweest en het is altijd heel gezellig. Ik loop ernaar toe en rond half 9 ben ik er. Om 20.00 uur ging het al open volgens mij dus het is al best wel druk. Ik word door een paar mensen herkent bij de ingang en er zijn buiten nog een paar jongere meisjes die met mij op de foto willen. Ik ben wel een beetje in shock maar ik ga met de meiden op de foto. Dan loop ik de disco binnen. Ik bestel wat cola bij de bar en al snel zie ik een paar jongens die ik vorig jaar heb leren kennen hier. Ik maak een praatje met ze, want ook zij hebben de video van mij en Jinte gezien. Nadat ik met de jongens heb gepraat ga ik naar de dansvloer. Ik kan niet supergoed dansen maar lang niet iedereen hier kan dat dus dat boeit niet. Ik zie in een hoekje al meisjes naar mij staan kijken en als het te lang doorgaat loop ik naar ze toe om te vragen wat er is. Ze zeggen dat ze mij kennen van de video die viral is gegaan. Ik knik. Ik snap nog steeds niet waarom ze zo lopen te doen de hele tijd want als ik wegloop lopen ze achter mij aan zodat ze weer dichterbij mij staan. Ik loop richting de trap, want daar zijn de wc's. Rechts de jongens en links de meisjes. Ik ga naar de wc en ik moet eerst wennen aan het ligt, want er zijn hier gewoon normale lampen, en bovendien is het hier ook superrustig. Als ik het mannentoilet weer uitloop zie ik dezelfde meiden als zonet aan het einde van de gang. Ze roepen mijn naam en ik loop naar ze toe. 'Wat willen jullie?' vraag ik licht geïrriteerd. 'Jou,' zegt 1 van de meiden en 1 van haar vriendinnen zoent mij opeens. Ik duw haar boos weg. 'What the fuck doe je,' zeg ik boos. 'Sorry hoor ik wist niet dat je boos werd,' zegt één van de meiden met een gemene lach op haar gezicht. 'Wat denk je, ik heb een vriendin!' zeg ik en boos storm ik naar buiten terug naar de camping.
Eenmaal thuis aangekomen ga ik meteen naar mijn kamer en ik ga op mijn bed zitten. Ik wil Jinte meteen bellen om te vertellen wat er gebeurd was, want ik vind eigenlijk wel dat ze dit moet weten. Als ik haar wil bellen gaat de telefoon niet over. Ik klik op haar naam om haar een bericht te sturen. Ook het bericht komt niet aan en ik kom tot de conclusie dat ze mij heeft geblokkeerd. Niet alleen op WhatsApp maar ook op insta en alle andere social media. 'Owh nee,' zeg ik zachtjes als ik Instagram open. Ik zie de foto dat het meisje mij wil zoenen overal. Iemand heeft er een foto van gemaakt en het online gezet. Het verspreid supersnel en ik kan Jinte op geen enkele manier bereiken. Ik krijg tranen in mijn ogen. HOE THE FUCK KAN IEMAND ZO GEMEEN ZIJN OM EEN RELATIE TE VERPESTEN! Overal staat onder dat ik een cheater ben en player ben. Ik begin heel hard te huilen en laat mij op bed vallen.
POV Jinte
Ik lig te huilen op de bank en gelukkig ben ik alleen thuis. De rest van mijn gezin is boodschappen aan het doen. Ik zag zonet dat er een foto online is beland dat Ian met een ander meisje aan het zoenen was. Ik had hem nooit zo snel moeten vertrouwen. Volgende week gaan we weer naar school met mijn beste vriendin en dan heb ik gelukkig weer wat afleiding en denk ik hopelijk niet te veel aan Ian. Ik hoef hem nooit meer te zien en ik wil ook geen contact meer met hem. Wat is er mis met die jongen? Ik ben 1 dag weg en hij loopt nu al met andere meisjes te zoenen. Echt WTF, hoe disrespectvol kan je in godsnaam zijn. Ik loop naar boven, omdat mijn ouders en zusjes zo meteen weer thuis komen en ik wil niet dat ze me zo zien.. Ook al komen ze er waarschijnlijk toch wel achter...
owh no.... Hopelijk vinden jullie het leuk en sorry voor zolang geen stuk maar ik had het echt druk met school en over twee weken heb ik toetsweek. Als je het niet leuk vind, sorry maar dan heb je pechhh <3
JE LEEST
Zomerliefde..
RomanceJinte Postma, een meisje van 16 jaar is op vakantie in Limburg op een camping. Samen met haar ouders en 3 zusjes. (Tweeling Lynn & Lizzy van 6 jaar - Evi van 10 jaar) Ze is scholier op de havo en ze woont in Rotterdam. Op de camping ontmoet ze een...