-First performance-

69 3 0
                                    

POV Ian

Het is inmiddels iets meer dan een week nadat Jinte en ik alles uitgepraat hebben. Vannacht hebben we gelogeerd. We zijn ook live gegaan om alles aan onze fans uit te leggen en gelukkig geloofde bijna iedereen het allemaal. (Oh ja, het is weer officieel tussen mij en Jinte hoor ;) )Tuurlijk kregen we van sommige mensen haatcomments, maar dat hou je altijd. Vandaag is het zaterdag en hebben we ons allereerste optreden ooit. Eerst zouden we optreden bij iemand anders, maar nu is het toch ons eigen concert geworden omdat iemand van de band die op zou treden ziek is. Echt superjammer voor hun, maar wij vinden het stiekem wel leuk dat we ons eigen concert nu kunnen geven. Bijna een uur alleen maar zingen. Het zijn wel allemaal covers, want we hebben nog geen eigen liedje. Om 9.00 uur moeten we er al zijn. Het concert begint om 13.00 pas, maar we krijgen daar nog kleding en instructies/ make-up enzovoort. Ook mochten we doordat het een beetje meer ons eigen concert wordt, meer zelf bepalen. De andere jongens van Fource komen ook om realisatie een keer op groter podium te zingen en daarna doen we ook nog een cover met z'n vijven. Om 7.00 uur ging onze wekker en inmiddels is het alweer bijna half 9 dus gaan we de auto in. Jinte haar moeder die brengt ons heen, want het is maar een half uurtje rijden. Daarna gaat ze eerst weer naar huis, maar onze gezinnen komen natuurlijk kijken. Ook veel van onze vrienden komen naar het optreden kijken. Eenmaal op de juiste locatie aangekomen zijn Niels en Max er al. Jinte en ik geven ze een knuffel en we lopen alvast naar de kleedkamer. Jannes staat in de file en is ietsjes later, maar dat is niet supererg, want we beginnen met de kleding en we kunnen toch niet allemaal tegelijk. Eerst zijn Jinte en ik aan de beurt. We krijgen zwart met rode kleding en gelukkig past alles en is het gewoon allemaal goed. Voor met Fource moeten Jinte en ik ons allebei snel omkleden naar kleding met zwart en groen en ook die kleding is verder voor ons goed. Tegen de tijd dat Jinte en ik alles gepast hebben is Jannes er ook. We geven hem snel een knuffel en dan moeten de andere jongens van Fource ook kleding gaan passen. Jinte en ik lopen ondertussen alvast naar het podium voor straks om alvast een soundcheck te gaan doen en alles nog een keertje door te lopen. 

Als het 11.00 uur is worden we allemaal in de make-up gezet en moeten we de goede kleding aan. Jinte haar haar wordt heel strak gedaan en het duurt bijna een half uur voordat het eindelijk klaar is. Een half uurtje voor we op moeten staan we allemaal klaar backstage en begint de zaal vol te stromen. Het zijn vooral mensen rond onze leeftijd en jonger. Backstage doen we nog wat stemoefeningen en voor we het weten is het al tijd om op te gaan. Ik geef alle jongens van Fource nog een knuffel en Jinte doet hetzelfde. Daarna geef ik Jinte ook een knuffel. 'Succes schatje, je kan dit,' zegt ze tegen mij. 'I love you babe, je kan dit,' antwoord ik terug en dan loopt Jinte alleen het podium op om het eerste nummer te openen. Halverwege het nummer mag ik ook eindelijk op en iedereen juicht superhard voor ons. Ik had dit allemaal nooit durven dromen. 

'Het optreden ging supersnel voorbij en het was echt zo leuk. Ik ben echt zo trots op iedereen die voor en achter de schermen heeft meegewerkt aan dit mega leuke avontuur! Dan nu ons laatste liedje voor jullie namelijk little do you know,' roep ik op het einde van het optreden en de muziek van het laatste nummer start. Iedereen doet de zaklamp van hun telefoon aan en ik ben eigenlijk nog nooit zo erg onder de indruk geweest. 'Supererg bedankt iedereen! doei!!' roep ik na het nummer door de microfoon. 'We love jullie dankjewel!!' roept Jinte na mij en vervolgens lopen we het podium af. Backstage vliegen we elkaar in de armen en als ook ook de andere jongens van Fource aangerend komen geven we hun ook een knuffel. 'Niet overdreven hè, maar ik zweer dat dit de beste dag van m'n leven was!' zegt Niels. 'Same man, dit was echt vet!' antwoord Jannes en ook de rest stemt in. 

POV Jinte

Nadat iedereen heeft gedoucht en is omgekleed gaan we naar Niels zijn huis om daar met z'n allen te gaan logeren. Sep (het vriendje van Niels) is er ook gezellig bij. Eenmaal bij Niels zijn huis hebben we allemaal matrassen in de woonkamer gelegd, want op Niels zijn kamer past het niet met zessen. Logeerspullen zijn allemaal al bij Niels gedropt dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken gelukkig. Thijs en Meike zijn na het optreden naar vrienden van hun gegaan om ook te logeren zodat wij de kamer voor onszelf hebben. De ouders van Niels zijn natuurlijk wel gewoon thuis maar die zijn vooral op hun slaapkamer en boven zodat we ons gewoon kunnen vermaken beneden. 's Avonds gaan we met iedereen samen een film kijken. 'Wie kiest een film uit?' vraagt Ian. 'Horror!' zegt Jannes. 'Nee!!' zegt Sep. 'Aww, schatje, ben je een beetje bang?' antwoord Niels plagerig en iedereen moet lachen. Uiteindelijk kijken we wel een of andere horrorfilm en het is doodeng. Ik ga dicht tegen Ian aan zitten en hij slaat een arm om mij heen en Niels heeft hetzelfde bij Sep gedaan. Volgens mij is Sep nog banger dan ik. Als de film na echt veeeell te lang is afgelopen gaan we slapen.  

Niet zo'n lang hoofdstuk, maar ik hoop toch wel leuk. Bedankt iedereen voor de reacties en stemmen!! Echt superlief! 

X A

Zomerliefde..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu