Kara kara ne yapcağımı düşünüyordum ama en azından odada bir öğretmen olacaktı,bu her ne kadar bu içimi rahatlatsada onunla aynı ortamda olmak rahatsız edici.
"Hem o bir türlü adını bilmediğim cocukta olucaktı orada,sanırım bu onunla tanışma fırsatım olabilir."diye kendimi yatıştırmaya çalışıyordum.
Dersin bitmesini istemiyorum...Yarım saat sonra zil çaldı,tüm sınıf masalarının üzerindeki kitap ve kalemlerini sırt çantalarına koyup askılıktan montlarını veya paltolarını alıyordu.Ben toparlanmak dahi istemiyordum.
Elaya doğru döndüm o da çantasını toplamış,paltosunu giyiyordu.Masamın üzerindeki kimya kitabımı ve kalemliğimi sırt çantama koyup çantayı bir omzuma taktım.Sonra da askılıktaki yeşil kabarık montumu oradan aldım.
Ela:İstersen seninle ceza sınıfına kadar gelebilirim?
Nisa:Olur.Ela beni oranın kapısının önüne kadar bıraktı ve vedalaştık,bir süre gidişini izledim.Sonra kapıya doğru yönelip kulpunu yavaşça aşağıya çektim,kapıyı aralayıp açtım.
İçeriye bakındığımda burada faklı olan bir şey vardı,sıra yerine tekli masalar ve sandalyeler vardı.Daha öğretmen de gelmemişti fakat ilk gözüme çarpan şeyler bunlar değildi.İlk gözüme çarpan Berk'di,sınıfının en solundan ikinci sandalyede oturuyor,masasına kafasını koymuş yatıyordu.
Şu yeni çocuk ise sınıfın ortasındaki sandalyede oturyordu. Sol eli yanağında,sağ eli ise kalemdeydi sanırım birşeyler karalıyordu.Bir anda kafasını bana doğru çevirdi,biraz bakıştık.Beni tanımaya çalışıyordu herhalde ama benim gözüm sürekli onun sol gözündeki,göz bandına gidiyordu.
Doğruya Berk onun sol gözünü çok fena hale getirmişti.Bir süre sonra bana bakmayı kesti.Elindeki kalemle,kağıdını karalamaya devam etti.Bende hızlı adımlarla montumu askılığa astım ve onun arkasındaki masaya oturdum çünkü,böyelce ona daha kolay soru sorabilirim neden kavga ettikleri hakkında.İşaret parmağımla sırtına
dokundum.Hemen arkasını döndü.Nisa:Hey beni tanıdınmı?
O:Ben de Hatırlamaya çalışıyordum,yoksa sen benim düşerken kurtardığım kız mısın?
Nisa:Evet o benim,acaba adını öğrenebilirmiyim?
O:Tabii,ben Aras ya sen?
Nisa:Tanıştığıma memnun oldum.
Aras:Bende.
Nisa:Şeyy...bir soru sormak istiyorum da acaba senin için sorun olmazsa cevaplarmısın?
Aras:Cevaplarım da ne sorucaksın?
Nisa:Sen Berk'le neden kavga ettmiştin?
Aras:Ben kendi halimde takılırken yanıma geldi,durup dururken bana bir kızdan bahsetti ama inan bana kim olduğunu bilmiyorum.Yok ona bir metre dahi yaklaşmıcakmışım yok böyle olacakmış şöyle olacakmış falan.Ben hala neyden bahsettiğini anlamadan boş boş onu dinliyordum. Sonra "sen ne hakkında,hangi kız hakkında konuşuyorsun" dememle yumruğu yemem bir oldu.Zaten okulun kapısından ilk girdiğimde bana çok tuhaf bakıyordu.Nisa:Belkide bu okulda ondan başka bir tane daha tanınan bir çocuk olmasımdan rahatsız olmuştur?
Diye ona fısıldayarak söyledim çünkü Berk her ne kadar kafasını sıraya gömmüş bir şekilde yatsada bizi dinliyormuş gibime geliyordu.Aras'a parmağımla Berk'i işaret ettim,o da ne demek istediğimi anladı.O anda hiç tanımadığım bir öğretmen elinde bir kupayla içeri giriverdi ve öğretmenler masasına oturdu.Aras da önüne döndü.Sanırsam öğretmenin kupasının içinde kahve vardı,kokusu bütün sınıfı sarmıştı.
Kafamı Berk'e doğru çevirdim,Aras'a çok sert bir şekilde bakıyordu.Bir anda o nefret dolu gözlerini bana çevirdi,hemen önüme döndüm!
Aklımda birçok soru vardı...Berk neden bir kız için disipline gitmeyi bile göze alsınki!Bunu düşünmek bile kulağa birhayli komik geliyor ama asıl soru Berk'in,Aras'a bahsettiği kız da KİMDİ!?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benim Hayatımı Değiştirdin
KurzgeschichtenEski aşkı yuzünden bunalıma girmiş bir kız ve hayatını değiştiren bir çocuk