Sekolah Baru!

750 33 0
                                    

Jiyeon berjalan masuk ke kawasan sekolah Woollim High School... Dia melihat kawasan persekitaran sekolah tersebut sangat nyaman,dengan pokok-pokok di sekeliling sekolah...

"Wah!!! Nyaman nya udara kat sekolah ni!!! Tak menyesal aku terima tawaran untuk mendaftar dekat sini!!!" kata Jiyeon sendirian.

Dia teringat semasa dia mendapat tawaran daripada pihak sekolah tersebut...

{FLASHBACK}

Jiyeon sedang mendengar lagu 'Gee' daripada kumpulan nyanyian kegemarannya,Girls' Generation dan dia turut menari dan menyanyi mengikut tarian Gee yang dia sering tonton di televisyen.

'Neomu banjjak banjjak nunibusyeo No No No No No
Neomu kkamjjak kkamjjak nollan naneun Oh Oh Oh Oh Oh
Neomu jjaritjjarit momi tteollyeo Gee Gee Gee Gee Gee
Jeojeun nunbit Oh Yeah joheun hyanggi Oh Yeah Yeah Yeah'

Kemudian,pintu biliknya diketuk seseorang..
"Jiyeon-ah~~" panggil seseorang dari luar biliknya.
"Nae~~" sahut Jiyeon lalu ke pintu biliknya.
"Oh.. Miyeon unnie~ Wae?" tanya Jiyeon.
"Ahh.. Jiyeon~ Ni ada surat awak... Unnie bukak peti surat tadi,lepas tu ternampak surat ni... Awak bukaklah... Unnie nak join baca,hehe~" kata Miyeon.
"Haha... Okay unnie"

Jiyeon pun membuka sampul surat itu.

Tawaran Ke Woollim High School

Kepada Cik Kim Jiyeon...
Dengan sukacitanya saya,pengetua Woollim High School memberitahu bahawa Cik Kim Jiyeon telah menerima tawaran daripada pihak kami untuk melanjutkan pelajaran ke Woollim High School.
Cik diminta untuk melaporkan diri pada waktu dan tempat yang kami tetapkan ini..

Tarikh : 8 Januari 2009
Tempat : Dewan Pearl
Waktu : 12.00 tengah hari

Saya berharap Cik Jiyeon menerima tawaran daripada pihak kami..
Dengan surat ini,saya sertakan senarai barang yang perlu dibawa ketika Cik Jiyeon mendaftar di Woollim High School.

Sekian,terima kasih.

Yang menjalankan tugas,
Lee Jungyeop
Pengetua Woollim High School

Jiyeon tersenyum lebar setelah membaca surat tadi,lalu Miyeon bertanya kepadanya,
"Hah... Kenapa awak ni tersengih-sengih? Surat boyfriend eh? >_< "
"Mana ada!! Ni Jiyeon dapat surat tawaran masuk Woollim High School."
"Woollim High School?? Sekolah yang popular tu?! Wah~ Jelesnya unnie >< Nak masuk jugak!!!" kata Miyeon.
"Ehee~~ Tak payahlah jeles unnie xD Nanti unnie datang jugak sekolah tu sebab nak ambik Jiyeon time cuti!" balas Jiyeon
"Hehe...Okay... Bila Jiyeon kena daftar ni?"
"Emm.... Lagi dua hari...."
"Wah... Cepatnya kena daftar T^T Tak dapatlah unnie nak luangkan masa dengan Jiyeon... Omma dengan appa pun esok baru balik... Lepas tu Jiyeon dah kena pergi sekolah tu... :( Bila Jiyeon dah pergi sekolah tu,mesti unnie rindu dekat Jiyeon~ Huhu T^T"
"Ala~ Unnie janganlah sedih.. Nanti Jiyeon tak nak pergi Woollim High School tu... Baik unnie jangan sedih... Unnie nak jadi artis kan? Tak apa,unnie tak dapat,biar Jiyeon yang tunaikan impian unnie tu!! Jiyeon janji dengan unnie dengan omma and appa yang Jiyeon akan tunaikan impian unnie tu... Jangan sedih ehh.. Jiyeon sayang unnie... Jiyeon tak nak tengok unnie sedih macam ni :)" kata Jiyeon panjang lebar.

Miyeon sebak mendengar kata-kata Jiyeon tadi.
Ya,impian dia memang nak jadi artis,tapi dia tak dapat tawaran daripada mana-mana sekolah yang mengkhususkan pelajaran tentang dunia seni macam tawaran yang diterima Jiyeon.
"Jiyeon-ah~~ You are the best dongsaeng!!! Saranghae~~ ^_^ " kata Miyeon.
"Nae~ Nado saranghae unnie!!" balas Jiyeon lalu memeluk Miyeon di sebelahnya.

{END FLASHBACK}

Jiyeon mencari lokasi Dewan Pearl di peta yang ditampal di papan kenyataan berdekatan pintu masuk Woollim High School.

Woollim High School StoryWhere stories live. Discover now