Hongdae Outing!

193 9 9
                                    

Hari Sabtu..

Seperti biasa para pelajar Woollim High School akan mengemaskan bilik-bilik mereka sebelum diberikan pelepasan untuk melakukan aktiviti tersendiri sama ada di dalam sekolah atau di kawasan luar sekolah.

"Aigoo~ Neomu himdeulda hyung! T-T" rungut Sungjong sambil terus 'menerbangkan' dirinya ke atas katil Hoya

"Yah! Nak terbangkan diri kau kat atas katil tu pun pergilah kat katil sendiri! Katil hyung jadi mangsa apahal?!" marah Hoya.

Mana taknya,katil dia dah siap kemas cantik-cantik macam baru masuk asrama lepas cuti lama xD Perfect gitu! Tengok-tengok Sungjong dah meranapkan impiannya untuk tak nak kemas balik katil tu nanti :3

"Ish.. Yelah,yelah! Huh... Itu pun nak marah.." balas Sungjong sambil membangunkan dirinya dari katil Hoya dan menyepahkan lagi katil Hoya yang agak kurang kemas lepas dia melakukan adegan 'terbang atas katil' tadi.

"Yah Lee Sungjong! Nappeuda!!! Siap kau kejap lagi hyung kerjakan!" sambung Hoya selepas melihat katilnya yang dah kemas tadi jadi macam apa dek kerana Sungjong.

"Bwekk~~ Tak takut~~ :p" kata Sungjong lalu berlari keluar dari bilik mereka.

"Eii... Sabar jelah aku dengan maknae sorang ni~~ Takpe Hoya,kejap lagi kau balas balik,hohoho.." kata Hoya lagi sambil gelak jahat xD

L,Daeryong dan Soryong yang berada di luar bilik untuk membersihkan tingkap-tingkap bilik 2-2 melihat Sungjong berlari keluar dari bilik.

"Hah.. Kau dah kenapa Sungjong? Penat semacam aku tengok? Kena kejar dengan Sunggyu hyung ke apa? " tanya Daeryong.

"Mana ada.. Aku lari dari Hoya hyung lah... Aku sepahkan katil dia tadi xD" balas Sungjong

"Huh? Takde kerja ke apa kau ni?" tanya L pula.

"Heheh.. Penatlah kemas bilik tu.. Korang memanglah tak penat.. Lap tingkap je ~_~ " balas Sungjong.

"Siapa kata tak penat? Penat lah.. Nak kena naik kerusi lagi,lap lagi,haa,lagi penat tau ~_~" balas Soryong.

"Hah? Apahal korang gaduh-gaduh pasal penat ni? Ni kira hyung dah baiklah ni bagi korang kemas bilik je,dibuatnya korang kena kemas satu bangunan ni,sampai esok korang tak bangun dari tidur tau tak?"kata Sunggyu yang muncul tiba-tiba bersama Woohyun dan Dongwoo.

"Eh.. Hyung.. Heheh.. Mana ada.. Tapi.. Hyung dari mana ni? Tiba-tiba muncul? Jatuh dari langit ke?" tanya Daeryong.

"Kau nak hyung denda kau ke atau kau nak lap tingkap ni sampai bersih ? -_-" balas Sunggyu.

"Ehehe.. Lap tingkap.. :3" kata Daeryong lalu meneruskan pembersihan tingkap bilik mereka yang berhabuk teruk walaupun sekolah baru mula berapa hari xD

"Hah.. Kau Sungjong.. Ni apa kes kau tak buat kerja ni? Nak hyung denda ke?" sambung Sunggyu lagi.

"Hehe.. Nak sambunglah ni.. Annyeong hyung~" balas Sungjong lalu terus berlari masuk ke bilik tetapi sesuatu telah mengejutkannya.

"Hoya hyung!! Apa ni??!!!" Sungjong marah selepas melihat katilnya yang dah berkemas cantik tadi dah jadi macam katil apa...

Hoya yang sedang menolong Sungyeol di bilik air tersengih-sengih.

"Hohoh.. Padanmuka xD" kata Hoya di dalam hatinya sambil membersihkan lantai bilik air.

"Apa yang kau buat Hoya sampai mengamuk si Sungjong kat bilik tu?" tanya Sungyeol.

"Huh? Takde apa pun.. Aku sepahkan katil dia je tadi xD Balas dendam sebab dia sepahkan katil aku xD" balas Hoya.

"Heol~~ No wonder lah xD" balas Sungyeol sambil meneruskan kerjanya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 09, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Woollim High School StoryWhere stories live. Discover now