( Start part ni saya dah guna nama Kei dengan BabySoul )
< Dua hari lepas Kei and kawan-kawan dia jadi pelajar Woollim High School>
- Bilik 1-3 -
BabySoul terjaga dari tidurnya selepas terdengar alarm handphone Jiae.
"Haih.. Jiae ni.. Alarm punya lah kuat,orang yang set nya pulak tak bangun-bangun -.- " kata BabySoul selepas melihat Jiae masih lena tidur.
Dia bergerak ke pintu bilik untuk membuka lampu bilik mereka.
Tidak lama selepas itu,bilik mereka diterangi dengan cahaya lampu.
BabySoul pula terus menjalankan tugasnya sebagai seorang unnie yang paling senior dalam bilik tu. Dia berjalan ke setiap katil dan mengejutkan mereka.
Jiae menjadi orang pertama yang dia kejutkan untuk bersiap ke sekolah.
" Jiae~~ Ireona~~ Dah pukul 6.15 dah ni... " kata BabySoul sambil memukul perlahan bahu Jiae.
Jiae tidak memberikan respons.
BabySoul mengejutkan Jiae sekali lagi dan akhirnya Jiae pun tersedar.
" Haa.. Bangun pun.. Penat unnie bangunkan.. Dah,cepat siap! Kamu tu dah lah mandi lama.. Nanti jangan kata unnie,satu bilik lambat sampai sebab kamu buat konsert dalam bilik air tu hah -.- " kata BabySoul lagi.
"Hehe~~ Mana ada Jiae buat konsert unnie :3 Itu latihan vokal lah :3 " balas Jiae sambil tersengih-sengih macam kerang busuk xD
"Latihan vokal lah sangat... -.- Dah,pergi mandi cepat~" kata BabySoul
" Hehe~~ Arasso unnie~ Jiae masuk dulu.." kata Jiae lalu masuk ke bilik air.
BabySoul pula meneruskan kerjanya untuk membangunkan yang lain.
Tidak lama kemudian,semua penghuni bilik 1 - 3 pun memenuhi kawasan depan dua pintu bilik air di bilik air mereka.
BabySoul pula setia menunggu Jiae yang tak keluar lagi dari bilik air.
Bilik air yang kedua tu juga sedang digunakan oleh Mijoo.
Disebabkan jam hampir menunjukkan pukul 6.30,BabySoul mengetuk pintu bilik air yang Jiae gunakan tadi.
" Jiae... Kamu buat apa lama sangat dalam bilik air tu? Keluar cepat!"
Jiae yang mendengar suara BabySoul tadi terus keluar dari bilik air.
"Haih.. Lama betul kamu mandi Jiae.. Bertapa unnie dibuatnya tunggu kamu mandi tadi.."
"Hehe.. Mian unnie~~ Jiae lupa pulak unnie belum mandi,selalunya unnie yang mandi dulu.. "
"Hm.. Yelah.. Dah pergi siap... Unnie nak mandi dulu."
BabySoul memasuki bilik air untuk mandi manakala yang lain sedang bersiap untuk ke kelas.
------------------------------------------------------
- Bilik 2-2 -
Semua penghuni bilik 2-2 sedang bersiap tetapi dua orang penghuni bilik masih nyenyak tidur di katil mereka.
Sunggyu melihat mereka berdua.
" Adoilah.. Tak bangun lagi ke L dengan Dongwoo tu... Woohyun!! Tolong aku bangunkan dua orang lagi ni.. Aku rasa dah bangun kan dah tadi.. " kata Sunggyu.
"Apasal aku pulak yang kena tolong kau?" kata Woohyun.
"Sebab kau je yang rajin tolong aku kejutkan diorang.. "
YOU ARE READING
Woollim High School Story
FanfictionKim Jiyeon @ Kei mendapat tawaran untuk menyambung pelajarannya dalam bidang seni di Woollim High School. Dia berhasrat untuk menyambung impian unnienya,Kim Miyeon,yang ingin menjadi artis. Dia juga sangat meminati bidang seni,lalu,dia berjanji kepa...