Ben Esra.İstanbulda,tarihi Pera Palas'ın karşısında kardeşim Ada ile yaşıyorum.1997 yılında Pera Palas otelinde 411 numaralı odada bulunmuşuz.Okul müdiremiz bize böyle anlattı. (1995 olduğunu biliyorum açıklamada anlatacağım.)
Nasıl olduğunu bilmiyorum,ama o gece elinde iki bebekle içeri giren bir kişi bile görülmemiş,oraya nasıl bırakıldığımız hakkında kimsenin en ufak bir fikri yok.Bize bir dosya verildi,ama onu hiç açmadım.Adaya da hiç göstermedim.Öğrenmek onun hakkı elbette,ama öğreneceğimiz bilgiler onu sarsar diye korkuyorum.O duygusal filmlerden bile etkilenir,kendi yaşamının dramından etkilenmemesi olanaksız.
Ben Ada'nın zıttı olarak,hiç içe dönük olmadım.Sohbet edebileceğim bir insan gördüğümde hemen rahatça arkadaş olurum fakat Ada hiç öyle olmadı.Onun açık sözlülüğü herkesi her zaman rahatsız etti.Kimse kusura bakmasın,Ada mükemmeldir.
Zamanda yolculuk yapacak olsaydım eğer,sanırım bu kadar kolay arkadaş edinemezdim.Özellikle geçmiş zamanlarda,kadınlara asla söz verilmiyor ama ben konuşmadan yapamam.Ayrıca bu eşitsizlik beni çok rahatsız eder.Zamanda yolculuk yapacak olsam ve biri gelipte bana "geçmiş mi gelecek mi?" diye sorsa hiç düşünmeden gelecek derim.Ben geçmişte yapamam,asla yapamam.Tek tesellim Atatürk'ü görmek olurdu.Zamanda yolculuk zaten var olmadığı için bunları dert etmeme gerek yok sanırım?
Görüp,görebileceğiniz en düzenli insanım ve çabuk öğrenirim.Örneğin dans;gram alakam yoktur.Ama yurtta kaldığımız odayı toplarken dans ediyormuşum,sonra müdire hanım gelip beni görünce alıp dans hocamızın yanına götürmüş.O kadar kısa sürede öğrenmişim ki,o seneki yarışmalara katılıp üstüne birde il 2.si olmuşum.Gerçekten 2. falan olmuşum ama hayal-meyal hatırlıyorum. Zaten 7 yaşındaymışım sanırım.
Yurttan ayrılınca dansa devam etmedim.Hayatım çalıştığım ajans için fotoğraf çekmek ile,hem Ada'nın hem kendimin yaşamını yoluna sokmaya çalışmakla ve para kazanmak için çabalamakla geçti.Dans etmeye vaktim bile olmadı.
Evet,benim hikayem şimdilik burada bitiyor.Kim bilir?Belki bir gün geçmişe gider,herkesin önünde gelecekten şarkılar söyler dans ederim:)
Burada bitiriyoruzz!Önceki bölüm beklediğimden fazla etkileşim aldı,hepinize teşekkür ederim.Bu şekilde devam eder ve büyürsek aklımda çok güzel olduğunu düşündüğüm Ada-Halit sahneleri var. Açıklama:Ada'nın Esra'dan 2 yaş küçük olması gerek.Bu sebeple Madam Eleni Esra'ya 2 sene bakmış sonra Ada doğunca kızları geleceğe göndermiş gibi düşünmeliyiz.Bu yüzden 1997 yazmak zorunda kaldım.
Sorular:
Esra'nın karakterine yaptığım eklemeleri nasıl buldunuz?
Esra'nın kardeşine verdiği değer hakkında ne düşünüyorsunuz?
Esra-Reşat ilişkisi mi istersiniz yoksa Esra Peride'nin yerine geçtiğinde aşkının karşılık görmesi ve Esra-Mustafa Kemal Paşa ilişkisinin başlamasını mı istersiniz?
açıkçası reşat bana daha kolay olur ama siz ne istersiniz?(halit ve ada birlikte olacak o yüzden esra başka biri ile olmalı.)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pera Palas'ta Gece Yarısı
FanfictionBen Ada.Ve bu benim,1919'da ki beni bulma hikayem.Bu,benim kendimle tanışmamın hikayem.