Sampai saja diperkelangan University tu terus dia diserbu beberapa orang perempuan.
'arghh rimaslah aku' kata hatinya muka tayang senyuman palsu pada mereka ada terjerit seperti separuh gila ada jugak yang perasan.
Motor cbr dimatikan enjin. Mata memandang sekeliling mancari kelibat sahabat baiknya itu.
"excuse me akak-akak yang tak tau malu ni boleh tak korang bla aku nak borak dengan kawan aku pun susah" mereka mendengus geram dan terus beredar dari situ.
Luth membaiki rambutnya dicermin motor baju dikemaskan lengan baju dibaiki biar menjadi rapi dan kemas.
Itulah sikap Luth Xifer seorang yang teratur dan juga cerewet.
"haa aku ingat dah mampus berejam aku tunggu kau tau tak" Luth buat tak endah dia terus mengalas beg sandangnya dan berjalan masuk ke dalam University tanpa memandang ke arah faiz.
"woi babi lahanat punya kawan" faiz terus mengejar langkah Luth.
"aku nak cakap something dengan kau ni"
"apa" balas Luth sepatah.
"ada orang baru masuk sini nanti" faiz melabuhkan punggungnya dikerusi belajar tu.
Luth mengangkat keningnya.
"so"
"so eyy babi kau ni" marah Faiz.
"kau nak babi kan aku dah kenapa kau tu cakap tak habis" marah luth.
Faiz tersengih macam kerang busuk ye tak ye jugak ekk.
"tak perempuan tu dia pernah masuk sekolah sama dengan kita and aku rasa kau kenal dia luth" Luth memandang ke arahnya.
"maksud kau" soal Luth buku dikeluarkan dari beg.
"maksud aku dia adalah pelajar yang kau pernah buli dulu lah yang gila kan kau dulu tu"
"ouh si nerd tu ke" Faiz menganguk laju.
"so apa masalah aku dengan dia" Faiz menghembus nafas berat susah jugak dapat kawan bodoh macam ni.
"kau tak takut ke kalau perempuan tu datang sini bam dia suka kau balik haaa mampus kau"
"mampus dia lah yang aku tahu aku malas ambik tau" faiz menghembus nafas berat.
"kau tunggu kau aku doakan dia tu jodoh kau siap lah" faiz menghempas bukunya diatas meja marah dengan perangai Luth ni ego lebih.
"ilmu tu wei agak-agak argh" marah Luth mata tak lepas memandang ke arah bukunya.
"ye aku tau lah" kata faiz.
'Alia syafiqah' nama yang bermain difikiranya.
Tanpa dia sedar senyuman terpapar pada wajahnya.
"so Alia kau kene yakin dengan diri kau takpe jangan takut Allah sentiasa ada disisi kau" kata-kata semangat buat dirinya.
"Adik dah siap ke tu kita nak gerak dah ni"
"adik dah siap" beg talinya di ambil tudung yang tersarung elok dikepalanya dibaki sedikit baju kurung dikemaskan.
"huuu fighting" Alia terus membuka pintu biliknya.
"cantik anak mak ni dah besar dahhh adik mak ni" air mata jernih mula membasahi pipi mak timah.
Alia tersenyum tubuh mak timah dipeluk erat.
"mak jangan nangis nanti alia taknak pergi kang"
"yelah mak tak nangis pun mak cuma terharu anak mak cantik sangat" Alia ketawa kecil tangan mak timah disalamnya.
"adik dah ready" Alia menganguk dia terus mengikuti langkah Azim.
Alia pusing memandang ke arah mak timah tangan mula melambai ke arahnya.
"bye makk"
"bye jaga diri elok-elok tau 'Alia angguj laju sebelum masuk ke dalam perut kereta.
" aku pergi dengan harapan aku balik dengan kejayaan"
"jom kita gerak" kereta dihidupkan mereka terus keluar dari kawasan perkampungan tu mata Alia tidak lepas memandang ke arah mak timah.
"adik jangan risau along boleh jaga mak ni adik duduk dekat sana jangan buat hal tau dengar cakap along" Alia angguk dia terpaksa menumpang rumah sewa milik alongnya buat seketika nak balik jauh.
"along adik duduk sana berapa minggu" soal Alia.
"ermm 2 bulan jugak kut along tak tahu tu atas pihak University adik lah kalau dia kata adik belajar sampai bulan ni haa adik kene stay lama lah kat situ" Alia meng o kan saja.
"baca doa banyak-banyak jangan lupa solat doa kan yang terbaik untuk diri sendiri and jangan lupa doakan along jumpa jodoh" Alia ketawa kecil.
"yelah alia doakan along jumpa perempuan yang baik gila and dia sentiasa ada disisi along Amin"
"Amin" mereka ketawa bersama.
YOU ARE READING
KING LUTH XIFER [OG]
Romansa[Book 2] [💯 MY IDEA] [series 2] Hidup yang penuh dengan kebencian dijual oleh keluarga sendiri dan tidak pernah rasa kasih sayang seorang ibu diambil menjadi anak angkat dan dijaga dengan penuh penderitaan. Dan muncullah bidadari yang membawa cah...