„Bia? Zvoní ti telefón. Niekomu asi ide o život, mala by si to zdvihnúť," dovedala sa Sára mojej pozornosti, keď mobil na konferenčnom stolíku asi po tretí raz drnčal vibrovaním dotieravých telefonátov.
„Zlatko, volá Všeobecný prehľad, nič vážne sa nedeje," ozrejmila som jej situáciu.
Všeobecným prehľadom sme nazývali moju mamu, ktorá odkedy som sa osamostatnila a začala pred niekoľkými rokmi bývať v prenajatom trojizbáku so svojou najlepšou kamoškou, volávala každučký deň, aby zistila ako sa má jej najmladšia dcérenka. To, že na mne vždy vcelku lipla je fakt, no hnať situáciu do extrémov takýchto rozmerov, to by si pri svojej dávno dospelej dcére mohla skutočne odpustiť.
„Tak nič, idem pokračovať v lakovaní nechtov a tej svadobnej šou asi pridám na hlasitosti. Nech si teta nemyslí, že za to, že ako jediná zo všetkých jej detí nie si vydatá, ťa môže každodenne komandovať," zafrflala moja večne pravdovravná blonďatá kamarátka, schmatla do ruky ovládač a poriadne pridala hlasitosť programu bežiacemu v telke. Ticho som sa zasmiala.
Sára má pravdu a ja si to plne uvedomujem. Najprv sa vydala Júlia, moja najstaršia sestra, pred pár mesiacmi sa oženil aj náš brat Leo a momentálne mamička túžobne očakáva, že aj najmladšie dieťa – teda ja – si konečne nájde schopného manžela a bude plodiť deti ako taká jabloň.
Chápem, že vidina širokej rodiny s množstvom vnúčat jej totálne opantala ešte nedávno triezvo uvažujúcu myseľ, no kvôli mojim dokonalým súrodencom na mňa vyvíja až neprimeraný tlak.
Júlia si pred piatimi rokmi vzala zabezpečeného advokáta a dnes s ním má už dve deti – chlapca a dievča. Leovi sa podarilo dohnať do chomúta vychýrenú plastickú chirurgičku, s ktorou momentálne čakajú na narodenie prvého potomka. A ja? Ako prehnane úprimná, večným humorom sršiaca bláznivá osobnosť, sa na žiadnej pracovnej pozícii neudržím dlhšie ako rok, milujem cestovanie a párty a zatiaľ som pri žiadnom chlapovi nenadobudla pocit, že by disponoval schopnosťou presvedčiť moje biologické hodiny, aby láskavo začali tikať. Som jednoducho outsider. Čierna ovca rodiny. Tá, ktorá sa stále len fláka a užíva si namiesto toho, aby si konečne našla vzorného partnera a myslela na rodinu.
Toľko ku mne a kauze „Matka".
„Prisámvačku, že ak zavolá ešte raz, ukradnem ti mobil, zbehnem s ním k operátorovi a dám číslo tvojej matky zaradiť na čiernu listinu!" Podráždená Sára zatriasla hlavou tak prudko, až sa jej blond vlasy takmer nalepili na čerstvo nalakované nechty na rukách.
„Pokoj, drahá. Dobre vieš, čo si o tom celom myslím. Jej telefonáty sú zbytočné ako plavčík na olympiáde v plávaní. Môže mi volať aj tridsaťkrát denne, postaviť sa na vlasy, zjesť drôtenú kefu a dať sa vystreliť z dela priamo na Úrad vlády, aj tak to nič nezmení na mojom názore!" Prehlásila som, víťazoslávne pozdvihnúc nad hlavu svoj pohár s vínom, čo podnietilo Sáru aby sa konečne chopila toho svojho.
KAMU SEDANG MEMBACA
Láska na dohodu
RomansaBianka je obyčajná žena, ktorá je svojou matkou ako najmladšia dcéra neustále tlačená do svadby. Problém však je, že ona sa do vzťahu vôbec nehrnie. Jakub si popri budovaní vlastného biznisu rad užíva život plnými dúškami. Holduje známostiam na jedn...