06:Dinner

33 4 7
                                    


"Betul dah tu.Saya harap semoga awak cepat sembuh dan awak dapat memenuhi impian awak itu!" kata Heeseung.

"Thanks Heeseung." kata Jung-Ri.Heeseung hanya mengangguk.

"Nak tak suatu hari nanti,kita buat persembahan bersama-sama.Maksud saya,awak nyanyi,saya main piano.Awak nak?" soal Heeseung.

"Of course nak! Bunyi dia macam menarik!Eh jap,bukan ke bulan depan Mrs.Oh kata ada festival kebudayaan nanti?So,why not kita buat persembahan masa festival tu?" soal Jung-Ri pula.

"Haah lah.Betul juga tu.Tak apa.Nanti saya tanya Mrs.Oh pasal tu and lagu pulak kalau awak nak saya cari pun tak ada masalah." kata Heeseung.

"Eh,tak apa.Lagu biar saya yang cari.Awak kan tanya pasal festival tu kat Mrs.Oh.Biar saya pulak yang cari lagu.Kita ajak Seojin jugak nak?Suara dia pun sedap juga."soal Jung-Ri.

" Boleh juga.Saya tak kisah sangat.Saya ikut je."kata Heeseung.

Skip

Waktu rehat....

Bipp...bipp...bipp....

Bunyi alarm di telefon Jung-Ri tanda dia perlu makan ubat.Dia pun mengeluarkan beg kecil yang mengandungi pelbagai ubat.

'Makan ubat lagi.Aku sebenarnya dah muak nak makan.Bilalah nak sihat.Patut ke aku buat pembedahan tu?'getus hati Jung-Ri.

Dia pun makan ubat-ubat itu.

'Patut ke aku mesej doctor Jake?Tapi,macam mana kalau dia tengah sibuk?aku menganggu dia ke eh?'getus hati Jung-Ri lagi.

Jung-Ri pun mesej doctor Jake untuk bertanya khabar.

Doctor Jake😘💗💘
Online

Me
Doctor Jake.
Busy ke tu?
Kalau busy sorry ganggu😟

Doctor Jake
Tak busy pun.Kenapa?
Ada rasa sakit ke?
Dh mkn ubat?

Me
Dh.baru jer.
Tak ada rasa sakit pun.
Saje mesej doctor.
Rindu☺️

Doctor Jake
Eh,ada² je.Balik nanti awak free?
Saya ingat nak belanja awak makan.Ajaklah Jay sekali.

Me
Free je.
Ouhhh...boleh je.Nanti saya cakap kat Jay oppa.

Doctor Jake
Okay.
Take care!
Belajar elok²!!

Me
Okay doctor Jake!
Seen

Skip

Waktu pulang....

"Bye Seojin,Heeseung!Jumpa esok!" kata Jung-Ri sambil melambaikan tangannya ke arah mereka.

"You too Jung-Ri!Bye!" kata Seojin dan Heeseung dengan serentak.

Jung-Ri pun masuk ke dalam kereta Jay.

"Hi babygirl.How's your day today?" soal Jay sambil memandu meninggalkan kawasan sekolah itu.

"I'm fine.Oppa,tadi Jung-Ri saja je mesej doctor Jake.Dia ajak Jung-Ri keluar dinner sama-sama.Dia pun ajak oppa." kata Jung-Ri.

"Ouhhh...Oppa okay je.So,nanti dia akan share location kat babygirl ke?" soal Jay.Jung-Ri mengangguk.

Skip

Di Restoran Y&I....

Jay dan Jung-Ri menunggu kehadiran Jake di meja yang ditempah oleh Jake.Jung-Ri memakai dress labuh yang berwarna hitam manakala Jay memakai Kemeja hitam.Sama warna seperti Jung-Ri.

"Hai,Sorry buat korang menunggu." kata Jake.Dia pun tiba dan mengambil tempat di hadapan Jay.

"Hai,Jay,Jung-Ri."sapa Karina.Dia memakai baju sama warna dengan Jake.

'Sudahhh...drama apa pulak ni?Kenapa Karina unnie ada kat sini?aku ingat doctor Jake ajak aku dengan Jay oppa,rupanya dia ajak juga Karina unnie.'getus hati Jung-Ri.Jung-Ri memberikan senyuman palsu ke arah Jake dan Karina.

" korang dah order?"soal Jake.Jay mengangguk.

"Cuma korang berdua je belum order." kata Jay.Jake pun memanggil pelayan untuk mengambil order.

Skip

"So,kenapa doctor Jake ajak kitaorang ke sini?" soal Jung-Ri tanpa memandang ke arah Jake.

"Saja jer.Kita semua kan busy.Jay busy dekat syarikat dia,saya dengan Karina busy dekat hospital.Awak pulak busy dekat sekolah.Lagipun kita kan kawan.So,apa salahnya Saya nak belanja awak semua.Bukan selalu." kata Jake.






























TBC






Sorry...sbb pendek jer chapter ni.
Kekurangan idea😃👍














𝒯𝒽𝒶𝓃𝓀 𝓎ℴ𝓊 𝒻ℴ𝓇 𝓇ℯ𝒶𝒹𝒾𝓃𝓰!!!🌹🌹
Don't forget to vote and comment❤️






❝𝗘𝗡𝗖𝗛𝗔𝗡𝗧𝗘𝗗❞⤳제이크 심⬿Where stories live. Discover now