07:Fainted

33 5 13
                                    


Skip

"Thanks Jake,belanja kitaorang dinner." kata Jay.Jake pun mengangguk.

"You're welcome.Next time kau pulak lah belanja kitaorang dinner." kata Jake.

"Mesti! Aku belanja kau bila Jung-Ri dah sihat sepenuhnya." kata Jay.

" Yeah.So,sekarang aku nak focus cari penderma yang sesuai untuk jantung Jung-Ri.Apa-apa hal nanti aku bagitahu."kata Jake.Jung-Ri dari tadi hanya diam dan mendengar perbualan mereka.

"Bye Jay,Jung-Ri!kami balik dulu!" kata Karina.Jung-Ri hanya memberikan senyuman palsu dan hanya memandang Karina dan Jake pulang.Jay dan Jung-Ri pun pulang ke rumah.

Keesokan harinya...

"Hi Jung-Ri!" sapa Seojin.

"Oh,hi Seojin." balas Jung-Ri dengan nada lemah.

"Kau okay?" soal Seojin dengan nada risau.

"Okay je.Kenapa?" soal Jung-Ri.

"Tak ada apa-apa lah.Ni,kejap lagi kita ada kelas pendidikan jasmani.So,kau nak duduk dalam kelas ke duduk kat padang tengok kitaorang main?" soal Seojin.

"Aku duduk dalam kelas je kot.Aku mengantuk.Semalam tak boleh tidur mana." kata Jung-Ri.Seojin hanya mengangguk

Skip

Waktu kelas Pendidikan Jasmani....

"Kau duduk sini elok-elok tau Jung-Ri.Jangan pergi merayau mana-mana pulak.Nanti kau pengsan macam mana?" pesan Seojin.

"Ye,aku duduk sini jer.Dah baik kau pergi.Yang lain dah pergi tu." kata Jung-Ri.Seojin pun pergi ke padang.

'Maaf Seojin.Aku tipu kau.'getus hati Jung-Ri.Dia pun pergi ke bilik Tarian.

Di bilik Tarian...

Jung-Ri pun berlatih menari lagu kumpulan kegemarannya,BTS lagu Save Me.Itulah kebiasaannya apabila dia stress.

'Maafkan Jung-Ri,Jay oppa,Sunghoon oppa.Jung-Ri terlanggar larangan Oppa yang Jung-Ri tak boleh menari.Mianhae oppa...'getus hati Jung-Ri.

Selepas beberapa minit dia pun selesai menari.Dia duduk dan tiba-tiba dia rasa sakit pada dadanya.Belum sempat dia mengambil ubat yang dibawanya, pandangannya kabur dan akhirnya dia pengsan.

Skip

"Seojin!kau ada nampak Jung-Ri tak?" soal Heeseung.

"Jung-Ri ada kat dalam kelas.Dia yang cakap kat aku tadi.Kenapa kau cari dia?" soal Seojin pula.

"Aku ada benda nak cakap dengan dia kejap.Jumpa kau masa rehat nanti!" kata Heeseung lalu pergi ke kelas Jung-Ri.

Di Kelas 17-1....

'Aik,Jung-Ri tak ada pun dalam kelas.Agaknya kat mana dia pergi?'getus hati Heeseung.

Heeseung pun mesej Seojin.

Seojin😼


Seojin!kau datang kat kelas kau jap.
Jung-Ri tak ada dalam kelas!

HAHH!!
SERIUS LAH?!
TADI SEBELUM AKU TURUN PADANG DIA CAKAP NGAN AKU DIA NAK STAY DALAM KELAS.
AKU PESAN KAT DIA SURUH JANGAN PERGI MANA².

Kau datang sini dulu.
Nanti kita cari dia sama².

Okay
Aku datang sekarang!

Seen

Seojin pun datang ke kelasnya tempat Heeseung menunggunya.

"Heeseung,so macam mana ni?kita nak cari dia kat mana?" soal Seojin dengan nada risau.

"Kau tahu tak tempat yang selalu dia pergi tenangkan diri bila dia stress?" soal Heeseung.Seojin pun mengingati semula perbualannya dengan Jung-Ri ketika Jung-Ri memberitahu tempat yang dia selalu pergi untuk tenangkan diri.

"Heeseung!Aku dah ingat!Tempat yang dia selalu pergi untuk tenangkan diri dekat bilik Tarian!" kata Seojin.

"Okay.Jom pergi ke sana.Aku rasa dia ada kat situ kot." kata Heeseung.Mereka pun pergi ke bilik Tarian itu.

Skip

Di bilik Tarian...

Heeseung buka pintu bilik itu dan terkejut kerana  Jung-Ri terbaring di atas lantai bilik tarian itu.Begitu juga dengan Seojin.Mereka segera menerpa ke arah Jung-Ri.

"JUNG-RI!" panggil Seojin lalu membangunkan Jung-Ri.Heeseung pula menelefon pihak hospital.

'Bertahan Jung-Ri.Aku tahu kau kuat.'getus hati Heeseung.















TBC













Hi
So,ni last updated untuk "Enchanted".
Rina akan hiatus dari dunia wattpad and kpop mulai esok sampai bulan Mei hehehehe.

For silent readers pls munculkan diri anda.Kalau tk nk comment,Vote pun dh cukup untuk Rina.

So,jumpa bulan Mei nnti!

Selamat berpuasa for muslim readers Enchanted!😅😅🥰🥰

P/s:Rina tk tau sangat yg baca story Rina ni ada yg muslim and non- muslim sbb ada yg silent reader hehehehe🥺😓🤧😅
































𝒯𝒽𝒶𝓃𝓀 𝓎ℴ𝓊 𝒻ℴ𝓇 𝓇ℯ𝒶𝒹𝒾𝓃𝓰!!🌹🌹
Don't forget to vote and comment!!❤️❤️











❝𝗘𝗡𝗖𝗛𝗔𝗡𝗧𝗘𝗗❞⤳제이크 심⬿Where stories live. Discover now