14:Hospital (2)

27 2 2
                                    


Di Dalam Mall.....

"So,kau nak pergi kat mana dulu?Nak pergi food court ke nak pergi kat kedai baskin robbins?" soal Sunoo.

"Kita pergi kat Baskin Robbins dulu lah.Kan aku nak belanja kau aiskrim favourite kau tu." kata Jung-Ri.Mereka pun pergi membeli aiskrim dan menikmati aiskrim itu di bangku yang disediakan di taman dalam mall itu.

"Hey,lepas makan aiskrim ni kita pergi main boling nak tak?dah lama aku tak main." ajak Jung-Ri.Sunoo mengangguk.Mereka pun pergi ke tempat orang main boling.

Skip

"Sunoo,nak tak,siapa score yang paling rendah dia kena belanja.Ha...on ke tak on?" soal Jung-Ri.

"Aku on je!!!" kata Sunoo keterujaan.

Mereka bermain sampai 10 pusingan.Akhirnya score Jung-Ri paling tinggi.

"Hey Sunoo...score aku paling tinggi...so,kau kena belanja aku makan." kata Jung-Ri.Sunoo pun membuat muka pasrah.

"Yelah².Kau nak aku belanja makan apa?" soal Sunoo.

"Kau belanja aku sandwich Subway tu boleh?Dah lama aku craving weh." kata Jung-Ri.

Mereka pun pergi ke restoran Subway.

Skip

Sunghoon p.o.v....

'Aku dah jumpa penderma yang sesuai untuk Jung-Ri.Tapi...penderma tu duduk kat Amerika.So,Jung-Ri kena buat pembedahan kat sanalah.Kalau aku bagitahu Jung-Ri,agak-agaknya dia nak pergi tak??'kata hati Sunghoon.

End of Sunghoon p.o.v

Jung-Ri p.o.v....

'Kenapa sakit semacam dada aku ni?tolong lah bukan masanya lagi.please bagi aku spend time dengan orang yang aku sayang.'kata hati Jung-Ri.Dia memejam matanya sekejap dan mencelik semula.

"Sunoo,aku nak pergi toilet.Kau tunggu kejap boleh?" soal Jung-Ri.Sunoo mengangguk.

Di dalam tandas wanita...

Jung-Ri memukul dadanya untuk menghilangkan sakit itu.Muka dan bibirnya itu mula pucat.Dia memejamkan matanya dengan erat dan kembali memukul dadanya supaya sakitnta itu hilang.

Kebetulan makcik cleaner masuk ke dalam tandas itu,nampak keadaan Jung-Ri itu.

"Cik,cik okay ke tak ni?nak makcik panggil kawan cik ke?" soal makcik cleaner itu.

Belum sempat Jung-Ri menjawab soalan makcik cleaner itu,dia pun jatuh pengsan.

"CIK!!!!BANGUN CIK!!!!" kejut makcik cleaner itu.Dia menepuk perlahan pipi milik Jung-Ri tetapi tiada tanda Jung-Ri untuk mengsedarkan diri.

End of Jung-ri p.o.v

Sunoo yang mendengar suara makcik cleaner itu segera ke arah makcik cleaner itu.

"Makcik,kenapa ni?" soal Sunoo.

"Cik ni kawan kamu ke?Dia tetiba pengsan tadi.Mujurlah kamu datang.Makcik pun buntu tadi nak buat apa." kata Makcik cleaner itu.Sunoo mengangguk.

Sunoo pun mengangkat Jung-Ri secara bridel style lalu keluar dari tandas itu.Dia pun keluar dari Mall itu dan menahan teksi yang kebetulan lalu di kawasan itu.

Skip

Di Asan Medical Centre....

"Nurse!!tolong cousin saya pengsan ni!!!" kata Sunoo.Dr.Sunghoon yang kebetulan lalu di bahagian wad kecemasan itu segera ke arah orang yang dikenalinya iaitu Sunoo.

"Yahh Sunoo!!Kenapa dengan Jung-Ri?" soal Sunghoon.

"Dia tetiba pengsan masa dekat Mall tadi." kata Sunoo.Sunghoon hanya mengangguk.Dia pun melakukan kerjanya sebagai doktor.Dia pun memeriksa keadaan Jung-Ri.

Sunoo pun menelefon sepupunya,Jay untuk memberitahu Jung-Ri berada di hospital.

Selepas Sunghoon memeriksa keadaan Jung-Ri dia pun menelefon Dr.Jake tetapi Dr.Jake tidak mengangkat panggilannya

20 minit kemudian....

Jay pun sampai ke lokasi yang diberitahu Sunoo dimana Jung-Ri ditempatkan.

"Macam mana dengan keadaan Jung-Ri?" soal Jay.

"Tak tahu lagi.Sunghoon hyung masih tengah periksa keadaan Jung-Ri." kata Sunoo.

'I'll hope that you're fine babygirl.I love you so much.I don't want to lose you babygirl.Oppa takut sangat yang oppa akan kehilangan babygirl.Please stay strong babygirl.'bisik hati Jay.

Skip

Sunghoon pun keluar dari wad kecemasan.

"Hoon,macam mana dengan keadaan Jung-ri?" soal Jay.

"Buat masa ni,keadaan Jung-Ri stabil.Jay,kita berbual dalam pejabat aku kejap boleh?" soal Sunghoon.

"Sunghoon hyung,boleh Sunoo nak lawat Jung-Ri sekejap?" soal Sunoo.Sunghoon mengangguk.

"Kau nak masuk tu kena pakai baju khas tu dulu." kata Sunghoon sambil menunjukkan baju itu yang sedang dipegang oleh nurse itu.Sunoo mengangguk.

Di wad kecemasan....

"Jung-ri cepat lah kau sedar.Aku rindu kau tahu tak.walaupun baru tadi kita berhappy-happy.Aku harap kau cepat sedar dan cepat sembuh." kata Sunoo lalu mengusap lembut tangan Jung-Ri.Dia pun keluar dari Wad kecemasan itu.
























TBC





















Hiii....lama tk update citer ni hehehe...so,chapter ni panjang skit.I hope you guys like it.






















































𝒯𝒽𝒶𝓃𝓀𝓈 𝒻ℴ𝓇 𝓇ℯ𝒶𝒹𝒾𝓃𝓰!!!🌹🌹🌹
Don't forget to vote and comment🥰❤️❤️









❝𝗘𝗡𝗖𝗛𝗔𝗡𝗧𝗘𝗗❞⤳제이크 심⬿Where stories live. Discover now