Güneş Doğarken

306 20 4
                                    

      Sabaha karşı ezan okunurken uyandı Cemdeniz üzerinde atleti vardı kalın perdesi yarı açıktı odasının.

     Zaten yatakta gözleri açılmıştır güneş süzülürken sıcakça, yüzünde aynılığın ifadesi ve sıkıntılarla birlikte bir bekleyemeyiş ağır basar. Elini komidin'in üzerine atar ve sigarasını dudaklarının arasına sıkıştırır ama çakmağı bulamaz, küçük bir mırıldanma ile yatağın içerisinde doğrulur bakınır yine bulamaz. Yatağından çıkar ağzında sigarası ile mutfağa doğru ilerler çaydanlığın altını yakar o yanarken tuvalete doğru gider ve tam kapıdan çıktıktan dört saniye sonra mutfağa geri dönerek çaydanlığın altından sigarasını yakar dumanını çeke çeke.

      Kahvesini mutfakta içer dışarı bakarken aklında çok bariz fırtınalar kopar, yüzüne yansır bu durum ses etmez. Bu sırada ev arkadaşlarından Soner uyanır mutfağa girer uykulu bir şekilde sigaran var mı diye sorar Cemdeniz yarım ağızla odamda komidin den al der Soner nerde diye yineler Cemdeniz komidin der sigarasını söndürerek. Cemdeniz banyoda elini yüzünü yıkar aynaya uzun uzun bakar gözlerinin içine doğru aynaya garip yüz hareketleri yapar ve kirli sakalını sıvazlar. İçeri giderken Soner i görür bir daha, Soner, ona" bugün para gelecek evden kirayı yatırırız abi kusura bakma biliyorsun durumları" der.

      Cemdeniz gözlerine beş saniye kadar bakar ve üzerine ceketini giyerken önemli değil der. Önemli değil de ev sahibini biliyorsun adam direk benimle konuşuyor Soner tekrar kusura bakma abi ya der ama alp de gecikti biliyorsun kızlar falan geldi bu ay çok para yedik. Cemdeniz ayakkabılarını da giyer ben çıkıyorum görüşürüz der Soner de çekingen ve biraz yavşak bir tavırla eyvallah abi görüşürüz ha bu arada yumurta bitti derken Cemdeniz kapıyı sertçe kapar ve gider. Yanında fotoğraf makinası da vardır sabahın erken saatinde parlament mavisi fotoğraflar çekmek için dışarı çıkmıştır. Karşıdaki fırını yoklar ama henüz açılmamıştır cebinden yarım bir bisküvi çıkarır ağzına atar ve yolda yürümeye başlar. Biraz yürüdükten sonra makinasını çıkarır ve gözüne kestirdiği şeylerin siyah beyaz fotoğraflarını çeker üşümeye başlamıştır biraz ama önemli değildir üşümek onun için.

       Aşağılara okulun girişinin oralara kadar yürür ve arsaya girer. Daha sonra elinde makinayla arsanın ortasına kadar yürür arsada tokilerin hemen orada bir kız ve bir erkek durmuş hararetli bir konuda tartışıyor olurlar ailelerle tanışma konusunu, kız tanışmayı pek istemiyordur ama oğlan ısrar etmekte. Oğlan hararetli konuşurken kız kafasını arsaya çevirmiş oğlandan tamamen bağımsız Cemdeniz'i fark eder Cemdeniz de kızı. Oğlan neye bakıyorsun lan sen diye çıkışır Cemdeniz'e,  Cemdeniz ses etmez bakmaya devam eder oğlan lan göt ne bakıp duruyorsun derdin ne diye yürüyecek olur kız tutar oğlanı dur ne yapıyorsun diye sesini yükseltir.

      Cemdeniz arkasını döner ve yürümeye başlar oğlan Cemdeniz ' in arkasından söylenirken kız tamam artık uzatma ben eve gidiyorum arkamdan sakın gelme kafamı toplamam lazım der oğlan tam bir şey söyleyecek olur kızın bir bakışı yeter sonra oğlan nasıl istersen öyle olsun der arkasını döner artist diyerek apartmana doğru yürür. Kız da Cemdeniz 'in yürüdüğü istikamette yürür tam arsadan çıkacakken hemen yan taraftaki kaldırımda Cemdeniz' in ona baktığını fark eder beş saniye kadar, kız ne olup bittiğini anlamaya çalışan gözlerle ona bakarken cemdeniz anılarını hatırlar nitelikte bakar kıza. Kız niye bakıyorsun der Cemdeniz den cevap yok kız yine biraz yüksek ne bakıyorsun der sinirden ağlayacak gibi olur sonra cemdeniz hiç der. Kız küçük bir gülümsemeden sonra hiç, hiç demek der. Sen kimsin niye orada bizi izliyordun der cemdeniz biraz sağa sola bakar ve geçmişten bir sahneydi gördüklerim, sesleri duyunca istemeden baktım der.  Sonra kız ona bakar ve hiçbir şey söylemeden çekip gider. 

Aşktan Öte "İlk Sigaram"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin