Sıkıntılı Yolculuk

138 11 5
                                    

     Cemdeniz okula gitmiş iletişim fakültesinin ön tarafında arkadaşlarıyla ayakta sigara içiyordur ve arkadaşları siyasetten konuşuyor olur saatler akşamüzerini işaret ediyordur hava kararmak üzeredir. Cemdeniz sigarasını içerken kendisi haricindeki biri kız diğer ikisi erkek üç kişi siyasetten öldürülen Özgecan dan  bahsediyordur birisi kapansaymış diyor, diğeri ne alakası var taraflarından tartışıyorlardır.

     Kız ise dudakları kırmızı güzelce bir kızdır ama havai olduğu bellidir kendisine sorulan sorulara kısa ve cüretkâr cevaplar veriyor olur bu sırada gözleri Cemdeniz dedir tavrı kendinden emin oluşu ayakkabıları parasız zevkine düşkün bir orosbuyu andırır niteliktedir. Sonunda da kız Cemdeniz'e döner ve ee sen ne düşünüyorsun Denizcem der ama bilerek şaka yapar gibisinden cemdeniz kıza bakar ve sonra diğer iki arkadaşına. Ve şöyle der kadınlar seslerini çıkarmalı boyun eğmemeli haklarını savunmalı öldürülmemeli dayak yememeli orosbu damgası yememeli tabi bazıları hak eder o ayrı. Burada kıza bakarak söyler kız biraz bozulur.

      Evet böyle olmalı ama aynı zamanda bizleri doğuran yetiştiren de kadınlardan başkası değil babalarımız karakterimizin şekillenmesin de aldığımız eğitimde ne kadar annelerimiz kadar fedakar olabildi. Çocuklardan birisi ama o baba para kazanmasa sen o okula gidip o eğitimi nasıl alacaktın der birkaç şey daha ve bence babalarımız bu konuda belirleyici kişidir der ve benim babam öyle abi der gayet salakça bir tavırla. Cemdeniz konuşmaya başlarken sabah kavga eden kız onu görür ve kulak kabartır Cemdeniz'in konuşmasına. Cemdeniz: Benim annem benim ve benden önceki abim ve ablam için her sabah uyanıp bana kahvaltı hazırlamasaydı beni banyo yaptırmasaydı gag deyince okula gelmeseydi hasta olunca başımda beklemeseydi bana olan sevgisinden ötürü sevdiğim şekilde yedirip içirmeseydi ödevlerime yardım etmeseydi kadınlara karşı nasıl bir tutumum olacaktı? Babam evet çalıştı para kazandı ama annem olmasaydı ne babam öyle çalışıp para tutabilirdi ne de ben şu üniversitenin kapısından girebilirdim.  

     Tam bu sırada Cemdeniz'in telefonu çalar ve akşamları çalıştığı tekel bayiinden ararlar geliyorum abi der ve hadi eyvallah diyerek ey yoluna çıkar hem yürür hem otostop çeker.  Sabah gördüğü kızda onun istikametinde yürüyordur  Cemdenizin otostop çektiği arabalardan birisi durur cemdeniz kapıyı açar ve o kızı görür biraz şaşalar ve şoför arkadaşına dua et bak durduk senin için der ve nereye diye sorar cemdeniz ayağa doğrulur sonra tekrar eğilir ve adama anayurt der adamda atla bakalım arkaya der. Cemdeniz arkaya atlar Kızın nasıl birisi olduğuna dair kafasında değişik sorular döner bu esnada kızla şoför muhabbete başlar kıza; benim adım Salih sağlıkçıyım sık gelip geçiyorum bu yoldan bu saatte istersen seni akşamları alabilirim der. Kız hafif gülümser bu esnada Cemdeniz dikiz aynasından kıza bakar kız da Cemdeniz'e olur der kız. Numaranızı alayım o zaman ben mesaj atarım sana der adam güler öğrenci olduk bizde biliriz bu dertleri ne zaman istersen canın ne isterse arayabilirsin der. Kız Cemdeniz'e kitlenmiştir dikizden cemdeniz çoktan dışarıyı izlemeye başlamıştır bile. Adam durumu fark eder ve hey delikanlı nerde ineceksin der sonra da kıza istersen bir şeyler içelim diye sorar kız hayır biz burada inelim der. Adam kıza olur mu canım ben ısmarlayacağım bak der cemdeniz bir an da olaya kitlenir bir şey demez. Sonra adam bir anda arabayı sağa çeker ve ulan araba benim altımda sen iki saattir şu arkadaki göt lalesini kesiyorsun derdin ne kevaşe paramız var pulumuz var der.  

      Kız adamın suratına tokat atar bir tane ve hemen arabadan iner cemdeniz de hemen iner adam arabadan çıkar ve kızın kolundan tutar kıza bir şeyler söylerken cemdeniz bıraksana kızı diye sesini yükseltir adam kızı bırakıp Cemdeniz'in üzerine yürür bir tane yumruk atar ve üzerine çuvallanır bu esnada kız da yerdeki taşı alıp adamın kafasına  geçirir adam olduğu yere yığılır ve Cemdeniz'in elinden tutarak hadi hadi ne bekliyorsun yürüsene der.  Cemdeniz bir an şaşalar ve sonrasında kızla beraber koşmaya başlar...

Aşktan Öte "İlk Sigaram"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin