Enjoy!!!!......selamat berpuasa!!!🌸❤️❤️
Sambung...
~Di pejabat guru~
Cikgu: "ia sudah berapa kali?" .."Kenapa selalu pakai uniform gim?" Kata gurunya dengan ekspresi yg tegang..
"Saya beri amaran kali terakhir." Sambil memandang Eunbi..
Eunbi membuat eksperesi muka yg sedih, lalu gurunya terlihat muka Eunbi dengan perasaan yg tertanya-tanya.Dan berkata.
"Ada orang mengganggu awak kah?" Dgn eksperesi muka yg tertanya2. "
"Awak perlu bagitahu saya agar saya boleh bantu kamu."
Cikgunya beritahu kpd Eunbi dengan perasaan yg kurang menyenangkan.
Eunbi yg mukanya kelihatan masam dan takut (campur sedih), mengatakan bahawa dia tiada apa2 masalah kpd gurunya itu.
Eunbi: "X ada apa nak diberitahu." Dengan senyum kepada gurunya itu.
Walaupun dibuli...Eunbi tetap merahsiakan tentang kejadian yg menimpanya..
Kata saya: "Hish!! Kamu rasa kenapa Eunbi x nak bagitahu Ye...ehmmm..."
Eunbi berjalan di koridor sekolah yg panjang, kebetulan waktu ialah waktu rehat. Kamu pasti sudah mengetahui Kenapa Eunbi mengatakan pada first episod bahawa dia tidak menyukai waktu rehat.:)...tapi tidak diberitahu kenapa dia tidak suka...:)
Semua murid memandang Eunbi dengan senyum dan ketawa bila Eunbi memakai baju uniform gim di sekolah. Baginya, Eunbi kelihatan budak yg teruk dan selekeh di sekolahnya.
Eunbi berjalan dengan rasa sedih yg terpaku di dalam hatinya, melihat semua org menutup hidung dan mulut sambil ketawa.
.."HA-HA !, hihi!,,," ha haaa..!
Eunbi berjalan....dan terus berjalan...sampailah ke tempat yg dia mahu pergi. Melihat semua orang sedang makan mengalihkan pandangannya kpd Eunbi sambil berkata.
"Ada orang mandi air sampah!! Hahaha!!"
Eunbi berjalan di tempat jual beli makanan dengan rasa malu dan mengambil makanannya dan menuju ket meja makan.
Ada seseorang yg sedang duduk sengaja melanggar Eunbi sampai makanan Eunbi terjatuh dengan dia2 sekali.
"Kau buta ke!!. Halang jalan orng dah kenapa?!!"
Eunbi menangis dan mengutip makannya di lantai dengan perlahan ..perempuan tadi sepak Eunbi dan berlalu pergi tanpa rasa kasihan. Eunbi yg masih berada di situ tidak kisah, lalu dia bangun dan berlalu pergi.
Semua orang ketawa dengan kuat dan mengejek Eunbi termasuk Soyeong.
Eunbi berlari masuk ke tandas sambil menangis dengan kuat dan memukul dengan tangannya ke dinding menyebabkan tangannya lebam.
Tiada sesiapa yg prihatin kepadanya sejak mula2 dia masuk ke sekolah ..sungguh pedih dan terluka menusuk ke dalam hatinya. Tapi, apakah dayanya...dia tidak mampu berbuat apa2 dan terus menangis dengan kuat...hatinya berkata.
Dalam hati "Menangislah Eunbi, lepas....lepaskan semua yg terpendam di dalam hati kamu itu...sesungguhnya masih ada cahaya yg akan menyinari hidup kamu suatu hari nanti.".....
Tanpa difikirkan...Eunbi terus dan terus menangis...sampailah Eunbi jatuh tersungkur dengan penat dan tidak berdaya memikirkan apa yg sudah terjadi.....
~bersambung~
Maaf kalau cerita ringkas sngt dan hambar cerita ini.....hihihi...niat memang nk buat cerita ringkas dan biasa mcm ni...sorry..😭
YOU ARE READING
❤️Who Are You/bully
RandomHai!! My first story..and like my story ya...maaf kalu ade salah..saya harap kamu semua suka dgn cerita saya...By the way..tonton ya sampai habis..Okay..byeeee..tq Please komen and vote..❤️