Nobody POV
Keesokkan harinya, eomma menyoalkan tentang bunyi benda pecah semalam. Lalu Jieun beritahu dan tanya pasal budak lelaki tu.
" Gambar yang mana Jieun maksudkan?" soal eomma. Jieun memahami mungkin eomma lupa. Maklum la gambar masa Jieun kecik mungkin 5 atau 6 tahun. Dah 15 tahun dah memandangkan Jieun umur 20 sekarang.
" Gambar yang ambil dekat taman permainan tu ka?" soal Jungwon yang sedang memasukkan barang ke dalam keretanya untuk pergi ke Seoul semula kerana cutinya bakal tamat.
"Ha'a betul tu"
"Tu gambar Heesung hyung"
"Heesung oppa? Tapi bukan kita kenal Heesung oppa waktu kita pindah sini ke?" soal Jieun mengingati jirannya sekarang yang 5 tahun tua darinya yang sedang berada di Seoul sedang berkerja bersama Jungwon.
"Betul. Kita memang kenal Heesung hyung dekat sini tapi seingat oppa masa tu Heesung hyung pergi melawat Seoul. Kita berdua kan selalu main dekat situ lepastu terserempak dengan Heesung hyung dan main dengan dia sekali." Terang Jungwon kepada Jieun yang tidak ingat peristiwa itu.
"Ouhhh"
time skip
Jieun POV
Malam itu eomma memberitahu berita gembira bahawa eomma telefon kawan eomma semasa berada Seoul bahawa rumah kawan eomma kosong tak digunakan lagi kerana mereka turut berpindah. Jadi kawan eomma membenarkan aku duduk dirumah tu secara percuma tapi sebab rasa serba salah aku berkeras untuk nak bayar sewa.
Aku mengambil nombor kawan eomma dan berbual dengannya. Selepas berbalah tentang sewa, akhirnya aku mengalah. Aku tak perlu bayar sewa tapi sebagai balasan aku kena jaga rumah itu elok-elok.
Time skip
Next week
Aku selamat sampai ke apartmet kawan eomma untuk memindahkan barang-barang aku. Memandangkan perabot sudah ada, jadi aku hanya perlu memasukkan barang-barang aku. Kawan eomma menyewa apartment ini tapi entah kenapa semua penyewa-penyewa sebelum ni cuma duduk selama sebulan atau kurang.
Selepas keluar dari lif, aku bergerak ke rumah kawan eomma. Kelihatan jiran dari rumah selang 2 buah keluar. Lalu aku menengur.
"Annyeonghasaeyo, saya Jieun. Saya baru pindah masuk ke rumah 721" aku menunduk hormat kepada ajumma itu.
"Ahhh annyeong. Selamat berkenalan ajumma dari rumah 719" kemudian ajumma itu beredar.
Semasa aku ingin memasukkan pin nombor, kedengaran ajumma itu kata dengan perlahan.
"Nanti duduk situ seminggu, keluar la nanti"
Aku memandang belakang ajumma itu dengan pelik dan memilih untuk tidak menghiraukan dan terus masuk ke dalam rumah.
YOU ARE READING
Sun and Moon [ Niki Ff (Malay ff)]
FanfictionEnjoy!!! Note: Please read my others book too~♡ (bukan buku yg sama key) ^^ Started: 03/04/2022 Ended: ???