Part 3

22 1 0
                                    

Nobody POV

'Hurmm 3 bilik tapi ajumma kata 1 bilik dia kunci dan perabot dalam bilik-bilik cuma disediakan almari dan meja solek manakala perabot didapur dan ruang tamu lengkap.' ajumma pun ada kata ajumma sudah kemaskan rumah itu supaya tidak berhabuk teruk semasa aku pindah masuk nanti.'

Jieun melihat setiap penjuru di rumah itu untuk melihat benda apa yang dia perlu tambah atau beli untuk keperluannya nanti semasa dia berada disini.

Bililk yang dikunci itu berada paling hujung dan dapat dilihat dengan jelas bilik itu.

Selepas Jieun melihat rumah, Jieun meletakkan suitcasenya di ruang tamu disebelah sofa dan kemudiannya keluar untuk pergi lunch diluar sebelum menyambung mengemas barangnya.

Time skip

Jieun POV

Aku sedang menanti makanan sampai. Tiba-tiba kerusi dihadapan aku ditarik dan diduduk oleh seseorang.

" Nasib baik betul oppa teka" ketawanya selepas aku memandangnya.

"Heesung oppa!?" bersuara aku dengan nada terkejut dan teruja.

"Tiba-tiba datang Seoul ada apa?" soal Heesung oppa sambil memanggil pelayan dan mengorder makanan.

"Nak tengok tempat tinggal dengan nak melawat Jungwon oppa. Rindu oppa" balas aku dengan senyuman.

Heesung POV

"Rindu oppa" Jieun memandang aku dan senyum.

Aku membalas senyumannya.

"Untung la Jungwon ada orang yang nak rindu dia" ujar aku dengan nada cemburu.

" Don't worry oppa, i miss you too" Jieun senyum sekali lagi. Aku dapat merasakan jantung aku  sudah mula berdegup laju.

" ...i miss all of you guys. I mean lama gila tak jumpa oppa dengan yang lain"

Of course takkan Jieun tiba-tiba balas perasan yg aku pendam sejak keluarga Jieun pindah rumah sebelah.

Jieun POV

Setelah puas berbual dengan Heesung oppa, aku kembali ke apartment.

Aku membuka pintu rumah dan terus masuk. 

"GOSHHHH!!!" nyaring aku menjerit akibat nyaris terjatuh.

Kaki tersepak sesuatu dihadapan pintu, nasib baik aku sempat memegang tombol pintu. Lampu dipintu automatik menyala dan kelihatan suitcase aku yang berada dihadapan pintu.

"Rasanya letak dekat ruang tamu" cakap aku bersendirian dengan hairan.

"Mungkin aku penat sangat sampai tersalah ingat kedudukan suitcase" bebel aku bersendirian lalu mengubah suitcase ke dalam bilik disebelah meja solek berdekatan pintu dan pergi bersihkan diri.

Setelah selesai mandi aku pergi ke suitcase untuk mengambil baju. Tapi perjalanan aku terberhenti apabila aku melihat suitcase aku yang sepatutnya berada disebelah meja solek kini berada di sebelah pintu.

"Suitcase tu bergerak sendiri ka"

"Atau ada hantu dekat sini?" soal aku bersendirian.




Author: Helo readers sekaliannnn

Sorry for the late update ^^'

Sorry klau ada typo

Sun and Moon [ Niki Ff (Malay ff)]Where stories live. Discover now