7. 𝑯𝒂𝒑𝒑𝒊𝒏𝒆𝒔𝒔

127 9 0
                                    

~1:45 PAGI~

Amsyar yang tadi sibuk mengerjakan tugasnya. Sekarang ni, satu habuk pun dia tk sentuh lagi setelah berlakunya kejadian tadi. Dia termenung memikirkan penyesalan yang tiada habisnya, kecewa, menyesal telah menghantui dirinya. Dia mula membenci dirinya sendiri sebab tengking Nayla tnpa sebab yang munasabah. Padahal wanita itu tidak melakukan apa2 kesalahan pun.

Muka sedih dan ketakutan Nayla tadi selalu terbayang di benak fikirannya. Sudah berjam-jam berlalu, Amsyar hanya menghabiskan masanya termenung sahaja dari tadi. Sejak pukul 6 petang, smpai lah skrng.

Orang yang datang lalu mengetuk pintu biliknya untuk memanggilnya turun makan itupun, dia buat tak dengar jer. Menyahut tak, ape pun tak, dia duk senyap jer dlm bilik tu. Kerja yang tertunggak dibiarkan begitu sahaja. Tiada apa yang penting melainkan perasaannya sekarang ini.

"Kenapa lah kau bodoh sngt Amsyar.... Knpe kau pergi marah dan tengking dia... Dia tak salah ape-ape pun.... Dia just tolong hantarkan air jer.... Takkan tu pun kau nak marah."

"Padahal kau sayang sangat dkt dia... "

Kata Amsyar pada dirinya sendiri sambil mengurut-ngurut dahinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kata Amsyar pada dirinya sendiri sambil mengurut-ngurut dahinya. Dia dah pening sbb dari tadi lagi fikirkan benda yang sama jer. Rasa bersalah dlm diri dia tak ada habisnya malah semakin menjadi-jadi.

"Walau ape pun aku kena jugak mintak maaf dgn Nayla. Kalau tak.... Hidup aku tk akan tenang."

Amsyar mengambil telifon bimbitnya lalu dia pun menelifon Nayla. Bukan telefon nombor sebenar Nayla. Tapi dia call dgn nombor telifon rumah tanpa wayar tu.

Yang mana, setiap bilik maid masing-masing mempunyai telefon sebegitu bagi memudahkan majikan untuk memberi arahan kepada para pekerjanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yang mana, setiap bilik maid masing-masing mempunyai telefon sebegitu bagi memudahkan majikan untuk memberi arahan kepada para pekerjanya. Tetapi dlm ramai-ramai maid. Amsyar tk prnh call maid lain selain Kak Jah dgn Nayla jer. (Back to story)

---------------------------

Nayla POV

--------------------------

LOVE YOU MY MAIDWhere stories live. Discover now