s4 Trans bycie 1

159 14 50
                                    

Hejcia słoneczka

wybaczcie mi za brak aktywności mimo, że obiecałem

byłem w złym stanie psychicznym i odciąłem się trochę od medi społecznościowych

mam nadzieje, że się nie gniewacie?

---------------------

dziś 14.04

moje 17ste urodziny

czaicie, że zacząłem tą książkę mając 13/14 lat

jak to zleciało jejuś~~

kolejny sezon, wchodzimy na wyższy lvl tematowy

--------------------------------------

rzeczy które są w trans życiu, a się o nich nie mówi.

-Nie musisz się wpasowywać w każdy stereotyp żeby być trans.

This, totalnie się zgadzam. To nie działa tak, że jak jesteś trans ftm to od razu musisz mieć postawę jak facet, grać w piłkę nożna czy pić piwo xD ( nie jest źle jak ktoś tak robi ofc) ale to jest stereotypowy opis typowego 'faceta' i to, że tak nie robisz nie znaczy, że nim nie jesteś.

To samo jest z mtf, to że nie interesują cię ubrania, makijaże, salony jakieś itp, nie znaczy że nie jesteś kobietą, bo jesteś. Dobrze mówiąc może być facet co interesuje się makijażami i kobieta która interesuję się piłką nożną, to nic złego- to jest totalnie normalne. Dobrze by było jakby częściej ludzie mówili o tym, że jest to okej :3

-To, że nie każda osoba twierdząca, że jest trans naprawdę jest taką osobą (szczególnie w internecie). Są ludzie, którzy w ten sposób chcą na siebie zwrócić uwagę.

To akurat się zdarza, dużo osób 'wymyśla' sobie, że jest trans (niebinarnym/genderfluid etc) żeby zwrócić na siebie uwagę, to samo jest w aspekcie 'dzisiaj wege jutro homo' tak jakby ' o lgbt jest dziś głośno więc będę sobie homo/trans' To jest okropne moim zdaniem, niektórzy nie zdają sobie sprawy jak ludzie cierpią poprzez brak akceptacji wokół siebie, a oni robią to dla 'fame'

-nie każda osoba trans musi mieć dysforię- czyli czuć się źle ze swoim ciałem 

To, że nie każdy odczuwa dysforie jest normalne, to, że ktoś nie odczuwa nie znaczy od razu, iż nie jest trans. Ja np praktycznie nie odczuwam, może czasem ale nie zwracam na to uwagi. Najlepiej starać się pokochać swoje ciało wcześniej, przed tranzycją :3

-twierdzenie, że poglądy przypisane są do płci

Jest część osób myśląca, że każdy trans z pewnością jest feministą, bo urodził się lub czuje kobietą...no tak to nie działa. warto wspomnieć, że bycie trans nie oznacza z góry, że dana osoba ma jakieś poglądy, każdy się różni i takie uogólnianie jest bezsensowne.

-Zarabianie na hormony/tranzycję przez osoby trans

Niestety są przypadki, gdzie nie zyskują pomocy poprzez rodzinę, nie chcą bądź nie mogą zakładać w kółko zbiórek- albo praca z wypłatą jest za niska lub jej brak poprzez bycie trans (dyskryminacja) Niektórzy sprzedają swoje zdjęcia, czy ciało za pieniądze, niestety mimo, że ktoś może powiedzieć iż ' chcą to tak robią' to nie zawsze tak jest. Spotkałem się z przypadkiem mtf, gdzie kobieta strasznie potrzebowała pieniędzy na hormony, pracę miała marną i robiła to, a jak pamiętam jej słowa było ' musze, ale z dnia na dzień mam do siebie większe obrzydzenie, a psychika po prostu siada' takie rzeczy się dzieją, ale niestety nikt o tym nie mówi.

-Problemy na basenach

Rzadko się o tym mówi, niestety wybór szatni, uniknięcie zdjęcia koszulki jest dosyć problematyczne. Na większości basenach nie można mieć koszulek, binderów itp. Mega problematycznie dla osób ftm ofc, nie wspomnę o szatniach gdzie też jest problem bo czy chcesz czy nie- musisz iść do damskiej, nawet na hormonach przed topką jest problem by wejść na basen w binderze/koszulce.

Dziękuję za pomoc w tematach:
pseudopowaga
KluskaSlaskaWarrior
Hunter_Trix

Trans życieOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz