"Good luck with the love of your life!" Teriak Kayla. Tangannya melambai-lambai Faye yang sudah menjauh sambil menutup muka sendiri. Malu mungkin? Tak pasal-pasal orang ramai tahu dia on the way stalk crush sekolah jiran petang-petang ni.
Kata dia, petang-petang macam ni lagi best. Budak asrama sebelah tengah riadah, boleh tengok crush dia jogging. Hawt gitu!
"Cepatlah, Kay!" Elle mula menarik lengan baju Kayla yang macam nak ikut jejak langkah Faye ke semak tepi sekolah jiran.
"Alaa, kejaplah! Aku nak tengok jugak crush Faye yang dah lima bulan dia sembunyikan dari kita tu!"
"Tak payahlah. Kau tengok Rey ni, dah nak pengsan tunggu kau."
"Eh, aku pulak kena?" Aku tuding diri sendiri sambil sebelah kening aku angkat rendah pada Elle. Aku geng Kay kot! Memang taklah aku lepaskan peluang stalk crush Faye. Mana tahu boleh jadi crush aku jugak.
"Ey, cepat jelah. Badan aku dah melekit ni. Aku balik karang, meroyan!"
"Bla, bla, bla! Membebel je kau Elle. Rumah Kay en, bukan rumah kau. Kita tunggulah tuan rumah." balas aku, mula maju mengekor Kay yang bersembunyi di sebalik pokok.
"Apa kau nampak?" soalan aku dibalas tudingan jari ke dalam kawasan padang sekolah asrama itu.
Pelajar-pelajar yang sedang beriadah aku pandang hinggalah mata aku tertumpu pada seorang lelaki berbaju kuning. Kain tuala putih yang disangkut di lehernya digunakan mengesat peluh, manakala tangan kirinya memegang botol air biru dengan gambar sekumpulan pony.
"Mamat botol My Little Pony tu handsome."
Dan begitulah, aku dan Kay terciduk apabila ayat tersebut serentak keluar dari mulut kami.
Mata bertentang mata, lalu jatuh ke kaki. Kayla memuncungkan bibirnya, memandang aku dengan mata berkaca.
"I- I thought we're friends. How can you hurt me like this, Rey. How–"
"No! You hurt me first, Kay! How can you fall for the same man I has a crush on! This– This is betrayal!"
"Wow! The au–"
"Korang kenapa?"
Elle yang tiba-tiba menyampuk menghentikan drama kami separuh jalan. Tanpa sedikit pun riak tidak puas hati seperti drama tadi, Kay menuding teruja ke arah crush My Little Pony baru kami.
"Handsome, kan? Handsome, kan? Tayah puji, dah tahu dah! Jangan ambik eh tu kitorang punya. Kau ambik, kau biawak!"
Aku hanya mengangguk kepala, setuju. Betullah tu. Cukuplah aku share dengan Kay, tak naklah kongsi dengan Elle. Confirm-confirm aku kalah dulu.
Tiba-tiba Elle tersengih sinis. Pandangannya berganti-ganti dari lelaki tadi, ke arah aku dan Kay.
"Pfft, apa kes stalk belakang pokok? Loser! Kau tengok aku."
Dengan yakin budak pendek tu mula melangkah ke arah pagar sekolah, membuatkan aku dan Kay terkedu. Kenapa yakin sangat, mbak? Di mana Elle, si puteri bunian gadis melayu terakhir gue menghilang?
Apabila lelaki tadi sampai ke track jogging yang paling dekat dengannya, Elle mencampakkan telefonnya ke sebalik pagar.
Lelaki tadi menghentikan langkah. Telefon itu dikutip lalu kepalanya terpusing-pusing mencari pemilik sehinggalah terhenti pada Elle yang bersandar pada pagar dengan mata membulat.
Cermin mata bulat gadis itu bagaikan hampir terjatuh membuatkan mata besarnya semakin menyerlah.
"Erm, awak? Telefon saya tercicir tu. Tolong ambikkan, boleh?"
YOU ARE READING
Not So Normal Club
Fantasy"Vampire boleh sedut darah orang!" "Tak boleh!" Dan begitulah harapan aku dihancurkan. Aku betul-betul dah salah pilih! Vampire? Apa je vampire moden boleh buat? Ah, lemah slebew! ••• Semuanya normal selama lebih 15 tahun aku hidup. Aku sebagai an...