NAYEON menunggu jirannya merangkap best friendnya di hadapan rumah seperti biasa untuk pergi ke sekolah.
"Eh, Nayeon. Kejap ye, Jeongyeon tengah makan ni. Masuk la dulu tunggu dia"
"Gwaenchana ahjumma, saya tunggu dia kat luar ni je"
"Yeonnie! Cepat sikit makan tu, Nayeon dah tunggu lama ni. Kesian dia" Puan Yoo memanggil anaknya dari luar.
"Ok, ok.Yeonnie dah siap" Jeongyeon selesai makan dan meluru ke pintu pagar. Dia menyarung kasutnya kemudian bersalaman dengan ibu tercinta.
"Belajar elok-elok tau" Puan Yoo mengusap rambut anak daranya. Jeongyeon
menggangguk."Excuse me ahjumma. Kitorang pergi dulu ye" Nayeon menghulurkan tangan. Puan Yoo menyambutnya lalu menghantar mereka ke pagar luar. Mereka menunggang basikal masing-masing ke sekolah.
"Nayeon, nenek kau macam mana?"
"Dia kena heart attack. Nasib baik dia dah stabil sikit sekarang"
"Tak sangka pula aku dia kena heart attack sebab aku tengok dia sihat je
selalu. Berkebun la, exercise la""Entah la weyh. Nak buat camne" Mereka meneruskan perjalanan sampai ke sekolah.
JEONGYEON yang sedang memberi perhatian dalam kelas tersentak apabila dicuit seseorang.
"Sis, ada orang panggil kat kelas sebelah" Taeyeon menunjuk ke arah Taehyung di sebalik tingkap kelas yang sedang melambai dan senyum ke arahnya. Jeongyeon hanya tersenyum kelat. Taehyung membuat body signal supaya baca mesej pada telefon. Jeongyeon segera mengambilnya lalu membuka Whatsapp.
TAE : Annyeong >< nanti time rehat kau pergi kelas aku tau
Apahal? : ME
TAE : Pergi je la... nanti aku bagitauJeongyeon memandang semula ke arah Taehyung dan membuat tanda 'ok'.
"Nayeon, kau nak pergi kantin ke?"
"Nope sebab aku ada bekal sendiri. Wae? Kau nak pergi ke?" Jeongyeon menggeleng.
"Takde la, aku pun ada bekal. Saje tanya sebab aku nak pergi kelas sebelah"
"For what?"
"Taehyung ajak aku pergi kelas dia. Nak ikut?"
"Nak!" Nayeon tersenyum lebar.
"Jom" Mereka menuju ke kelas 6B-02 di sebelah.
"Annyeong" Taehyung dan 6 orang budak lelaki yang tengah berborak menoleh ke arah pintu.
"Hah, datang pun kau. Ni siapa?" Taehyung tunjuk Nayeon.
"Oh ni Nayeon, kawan aku" Nayeon tunduk dan senyum pandang mereka.
"Arasseo... aku panggil kau datang sini sebab nak perkenalkan kau dekat member-member aku. Kitorang ada nama clique sendiri iaitu... BANGTAN SONYEONDAN atau nak senang panggil BTS je" Semua ahli BTS tunduk dan setiap orang memperkenalkan diri.
"Min Yoongi imnida"
"Kim Seokjin imnida. I'm worldwide handsome" Jejaka tersebut membuat flying kiss.
"Jeon Jungkook imnida"
"I'm Kim Namjoon" Jejaka ini pula tunduk tanda hormat.
"Jung Hoseok imnida!! Annyeong!!" Si peramah tersebut membuat gaya heart besar atas kepalanya.
"Park Jimin, yang paling comel" Dan yang terakhir membuat aegyo membuatkan yang lain menjelingnya.
"Annyeong yeorobun......" Jeongyeon tersengih.
YOU ARE READING
You'll Always Be There For Me
RomanceKehidupan selepas sekolah menengah merupakan sesuatu yang paling dinanti-nantikan bagi setiap remaja. Namun, adakah ia berjalan dengan sempurna bagi Jeongyeon? Bagaimana dia hendak mengharungi cabaran yang tiada siapa sangka akan berlaku. Kemalangan...