"JEONGYEON, nak tanya something boleh?"
"Tanya jelah"
"Kau ada buat kerja part time dekat cafè ke?"
"Erkk... mana kau tau?"
"Semalam aku ada pergi cafè 'I Need Yoo' and waiter aku rupa dia sebiji macam
kau. Sebab tu aku nak tahu tu kau ke?""Hehehe....betul lah tu. Maksudnya kau la yang order caramel macchiato tu kan?" Jeongyeon tersengih malu.
"Nae. Kenapa kau kerja part time?"
"Ayah aku own cafè tu. So, aku tolong la dia. Best tau buat coffee, ambil order, jadi cashier. Seronok!"
"Oo... rajinnya kau" Taehyung menunjukkan tanda bagus. Mereka akhirnya sampai di rumah Jeongyeon. Taehyung terlopong melihat rumahnya.
"Wow! Daebak! Besarnya rumah kau... eomma kau kerja apa tho?"
"Eomma aku photographer untuk majalah Allure"
"Padu mat family kau. Kayanya... rumah siap ada swimming pool" Jeongyeon tersenyum tawar.
"'Takde la... biasa je. Hmm, thanks sebab teman aku balik. Susah-susah je"
"Aniya,mana ada. Rumah aku takde la jauh sangat dari sini. Ok la, aku balik
dulu. Malam ni kita jumpa lagi kat cafè kau tau! Annyeong" Taehyung berlalu sambil tersenyum lebar.
Jeongyeon melambai sambil tergelak kecil. Kemudian, dia masuk ke dalam rumah.PUKUL 7.50 malam, Jeongyeon bersiap nak ke cafè. Sampai sahaja, dia melihat kawasan meletakkan kereta untuk mencari kereta Moonbyul tetapi malangnya tidak kelihatan.
"Annyeong.. Tzuyu, unnie mana?" Dia bertanya kepada Tzuyu yang berada di dapur sedang menyarung apron. Mark yang sedang lalu pula menyampuk.
"Moonbyul tak dapat datang sebab dia tak sihat"
"Jinjja? Ala...tak best la dia takde. Takde kawan nak sembang" katanya pura-pura sedih.
"Kitorang kan ada"
"Oppa asyik dengan Tzuyu je"
"Ye lah, sebab Jeongyeon asyik dengan Moonbyul je"
"Hmm, ye la" Dia menjeling manja.
"Gurau je lah.Tu pun nak merajuk" Mark mencubit pipi Jeongyeon. Tzuyu yang berada di situ hanya tergelak melihat telatah mereka.
"Jeongyeon, disebabkan unnie takde, awak la yang kena jaga kaunter hari ni. Boleh?" Tzuyu bersuara.
"Nae, mestilah boleh"
Sedang dia duduk di kaunter, seorang pelanggan lelaki yang memakai mask dan
hoodie masuk dan menuju ke kaunter."Hey Jeongyeon" kata lelaki itu gembira.
"An..nyeong? Sorry, ni siapa? How do you know my name?" Lelaki itu tergelak
lalu membuka masknya."Ni aku la, Taehyung"
"Ish, kau ni. Kenapa kau selalu pakai mask datang sini? Terkejut aku, ingat siapa la tadi"
"Saje,biar la. Kau jaga kaunter hari ni?"
"Haah sebab Moonbyul unnie tak dapat datang. Aku ganti tempat dia"
"Nak cam biasa"
"Ok, caramel macchiato kan?"
"Yes, maam"
"Kau duduk la dulu, aku nak buat ni"
Taehyung menunggu di meja sambil stare Jeongyeon membuat coffee. Dua minit kemudian, Jeongyeon menghampiri meja Taehyung lalu menghulurkan coffeenya.
"Nah, air kau. Kenapa kau duk stare je aku dari tadi?" kata Jeongyeon sambil duduk menghadap Taehyung.
"Moreugeosseo... aku rasa cam tenang je tengok kau" Taehyung menghirup air sambil memandang ke arahnya.
"Kau ni... ada je la" Jeongyeon menampar lengan Taehyung yang menyebabkan airnya tertumpah sedikit atas meja.
"Oops, mianhae. Tak sengaja" Jeongyeon mengelap air yang tumpah menggunakan tisu.
"Apa kau ni? Betul la aku cakap, aku rasa tenang je bila tengok kau" Taehyung
merenung mata Jeongyeon yang berwarna coklat hazel di sebalik cermin matanya lalu menyebabkannya terkaku dan jantungnya berdegup kencang."Psst... Jeongyeon, sini kejap" Bisikan Tzuyu di sebalik dinding dapur yang memanggilnya membuat Jeongyeon tersentak.
"Err...aku pergi dapur kejap tau. Tzuyu panggil" kata Jeongyeon yang tiba-tiba rasa awkward sebelum pergi ke arah Tzuyu.
"Wae?"
"Siapa tu? Mesra je saya tengok korang berdua. Boyfriend eh?" Tzuyu tersenyum sinis.
"Eh, no! Takde maknanya boyfriend. Tu kawan sekolah je" Jeongyeon
menggeleng kepala."Ye ke? Nampak lain macam je. Siap terkaku and blushing bila dia stare awak macam dalam k-drama tu"
"Mana ada blushing. Ada-ada je la Tzuyu ni" Jeongyeon malu lalu memegang mukanya yang mula bertukar merah padam.
"Whatever la tapi nak date tu jangan sampai lupa buat kerja tau. Saya gerak dulu, ada customer baru masuk tu" Jeongyeon pergi balik kepada Taehyung.
"Dia cakap apa kat kau?"
"Takde apa-apa la. Aku nak pergi sambung kerja ni. Kalau kau dah habis, kau balik je la,tak payah bayar. Aku belanja"
"Jinjja? Gomawo Yeonnie" Taehyung terlebih excited sampai terpeluk Jeongyeon tanpa sengaja.
"Erkk, tak payah la sampai peluk. Belanja je kot" Jeongyeon meleraikan pelukan.
"Eh, mian. First time orang belanja aku" Jeongyeon hanya tersengih sumbing lalu menyambung kerjanya.
"Aku pergi dulu tau, annyeong. Thanks for the coffee. Sedap kau buat" Taehyung melambai Jeongyeon di kaunter sebelum keluar.
SAMPAI di rumah, dia terus merebahkan badan ke atas katil kerana kerana kepenatan. Tiba-tiba, phone dia vibrate menandakan ada mesej masuk:-
TAE: Annyeong, Jeongyeon!! Ni Tae :D
Camne kau boleh dapat nombor aku?! : ME
TAE: Tu la, siapa suruh tak letak password kat phone. Aku pergi masukkan number aku dalam phone kau and aku ambil nombor kau.
BWO?! Kau ni!! Tak malu ke main bukak je phone orang?! : ME
TAE : Sorry...aku cuma nak borak ngan kau je T-T
Aku tak kisah cuma bagi la tau kalau ye pun. Ni main terjah je. Nasib aku tak block and report kau. Kau nak apa mesej aku malam-malam ni? : ME
TAE : Takde la... saje je nak tengok kau balas ke tak :)
Dah la, aku nak tido. Buang masa aku layan kau. Aku penat ni : ME
TAE : Hehe... jumpa esok! Good night ^^
Hmm... : ME
Jeongyeon mematikan telefonnya dan terus terlelap. Taehyung di rumahnya tersenyum memandang telefon.
"Aku kena perkenalkan dia dekat Bangtan ni" getusnya dalam hati.
YOU ARE READING
You'll Always Be There For Me
Storie d'amoreKehidupan selepas sekolah menengah merupakan sesuatu yang paling dinanti-nantikan bagi setiap remaja. Namun, adakah ia berjalan dengan sempurna bagi Jeongyeon? Bagaimana dia hendak mengharungi cabaran yang tiada siapa sangka akan berlaku. Kemalangan...