Cʜᴀᴘᴛᴇʀ 6

8 1 27
                                    

𝐀𝐤𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐭𝐚𝐮 𝐧𝐚𝐤 𝐜𝐚𝐤𝐚𝐩 𝐚𝐩𝐚 𝐬𝐨....𝐄𝐧𝐣𝐨𝐲✌︎
(Mira_1125 ni 5 saat published mesti dh penuh comments)

𝔼𝚗𝑗ᴏʸ

꧁☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎☁︎꧂

"Kau lah ni.""Aik? Kenapa aku pulak?" Ichika sudah menyalahkan Kaoru.
"Kau kan yang pukul dia? Habis terkoyak balik luka kat mata dia tu."
"Mana ada,bukannya kuat pun aku pukul." Kaoru tidak mengaku bersalah."Kuat bodo! Aku rasa si Suzuki tadi boleh terpelanting sbb kau tampar dia." Kata Ichika

"Mana ada!!!"

"Iyaaa."

"Mana ada!!!"

𝐇𝐚𝐡 𝐦𝐮𝐥𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐭𝐮.

"IYAAA!"

"Mana ada mana ada mana ada!!"

"Ya ya ya yaaaaaaaaaa!!!!"

"Oi asal bising-bising ni? Kacau daun betul lah orang nak tidor. Aku halau korang keluar kang. Hah gaduh lah korang dua ekor monyet kat luar tu."Suatu suara menyapa. Yela Suzuki lah. Sape lagi?

"SUZUKII!" Mereka berdua melompat memeluk Suzuki. "Oi oi. Asal ni?"Tanya Suzuki. "Kitorang risaulah sbb kau meracau racau macam orang kena rasuk tadi." Kata Kaoru. "Ohh... Macam orang kena rasuk... Aku ingat macam pontianak." Sempat Suzuki melawak. Kalini Ichika pula yang mahu memukul kepala Suzuki tetapi Kaoru sempat memegang tangan Ichika dan Suzuki menjauhkan dirinya dari Ichika.

"Oi! Sabo! Sabo!" Kaoru memeluk Ichika daripada Ichika memukul Suzuki. "Huhh...Sabar Ichika.Sabar itu separuh daripada iman~"

𝐈𝐦𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐧𝐚 𝐧𝐢? 𝐁𝐟 𝐛𝐚𝐫𝐮 𝐤𝐞? :𝐯 -𝐀𝐮𝐭𝐡𝐨𝐫

"Aku nak tanya, kenapa kau meracau tadi? Ada something yang berlaku ke?Ke kau ada ingat apa-apa?" Tanya Ichika."Aku....Errrr...Hmmmm..." Suzuki terkebil-kebil untuk menjawab. "Aku apa?" Tanya Ichika.
"Aku lupa. Hekk" Suzuki menggaru kepalanya. Kaoru menepuk dahinya. "Astaghfirrullah." Ucap Ichika sambil menggelengkan kepalanya.

𝐋𝐚𝐫𝐡𝐡 𝐢𝐬𝐥𝐚𝐦 :𝐯 -𝐀𝐮𝐭𝐡𝐨𝐫.

"Hahh tak apalah. Nanti kau dah ingat cerita kat kitorang tau. Kau pergi rehat dulu." Suzuki hanya mengangukkan kepalanya dan terus masuk kedalam biliknya untuk berehat.

◔ ⨾ ᕬ ꧔ ࿔ ✧ •᷄ࡇ•᷅ ୭

KEESOKAN HARINYA

KOKK! KOKK! KOKK! KOKKKKKKK!!!
UHUK2! (Ayam tercekik halkum)

"Ishh! Memekaklah semut ni. Eh, ayam." Ichika bangun dari katilnya dan termenung. "Malasnya nak bangun. Tapi malas nak tido balik. Bangun jela. " Ichika menggosok-gosok matanya lalu bangun dan bersiap.

Ichika pon keluar dari biliknya sambil  otaknya merancang apa yang dia hendak lakukan pagi ini.

"HAHH... ICHIKA!"

"Mak kau! Huhh... Kurus semangat... Ya atok?" Ichika melatah. "Tolong teman Suzuki dengan Kaoru pergi pasar." Muka Ichika terus berubah muram. "Alarhh... Tapi-"
"Atok bagi upah." Atok Mahoto mengeluarkan duit RM20 dari beg dompetnya. "OK JOM!" Ichika terus menarik Suzuki dengan Kaoru.

"Oi! Slow slow lah tarik tangan aku. Nak patah rasa." Suzuki mengerang kesakitan. "Mata duitan betol." Kaoru menjulingkan matanya. "Ok bubye atok! Jangan lupa gaji Chika! *wink*" Ichika terus menarik mereka berdua pergi. "WOII SABAR WOII!" Terdengar desas desus Suzuki terjerit jerit kesakitan.

𝑇𝐻𝐸 𝑨𝑹𝑪𝑯𝑬𝑹𝑺Where stories live. Discover now