" Bangun pun kau dik...meh makan sikit, Aryan cakap kau tak makan apa-apa lagi " Ucap Ashraf sambil menatang dulang yang berisi bubur.
" Apa dah jadi? Macam mana pulak aku dalam bilik ni? Bukan aku kat dalam kereta ke? " Soal Aireen bertalu-talu
Ashraf menghembuskan nafas perlahan sebelum memulakan perbicaraan.
" Kau memang lepas split tak ingat apa-apa ek..." Ucap Ashraf.
Aireen mengerutkan dahi nya dan memandang Ashraf pelik.
" Split? "
" Yelah split...stress aku nak melayan si Husna tadi, kau ni yang tiba-tiba split kenapa? " Ucap Ashraf
" Lah...manalah aku tau, lagipun tadi time kawan aku hantar balik aku takdelah terfikir pasal split. " Ucap Aireen
" Suka hati kau lah...ni makan bubur ni pastu makan panadol ni, badan kau panas " Ucap Ashraf sambil menjentik dahi Aireen
" Adoi! Kau ni along, kalau ye pun tak yah lah jentik dahi aku...sakit lah "
" Peduli apa aku, sekarang ni kau makan ubat ni pastu jap lagi kita balik rumah papa dengan ummi " Ucap Ashraf sebelum dia bergerak keluar daripada bilik tersebut
" Aduhh macam mana lah aku boleh split ni mesti sebab budak si Adam tadi...jarang husna keluar tanpa sebab "
" Kak...aku nak tanya ni " Ucapan daripada Adam itu membuatkan Nadia hairan.
Tak pernah-pernah adiknya itu meminta izin sebelum melakukan sesuatu perkara
" Apa yang kau nak tanya? "
" Kawan kau yang tadi tu, dah berapa lama kau kenal dia? " Tanya Adam
" Dah dekat 2 tahun jugak lah aku kenal dia....kenapa kau tanya? " Ucap Nadia
" Takde apa-apa aku saja je tanya...aku naik atas dulu, kalau papa panggil bagitau " Ucap Adam
" Yelah dik..apa-apa jelah " Ucap Nadia lalu menyambung tugasannya.
Hachoom!
" Kau ni Yan, dah kenapa tiba-tiba selsema ni? "
" Ni semua Aireen punya pasal lah...aduh stress aku bila kena selsema " Bebel Aryan
" Bila pulak kau jumpa Aireen? " Tanya Naufal
" Tadi lah...keje si Ash lah apa lagi, boleh pulak dia suruh aku jemput si Aireen dulu sebelum hantar musibat ni kat sini " Ucap Aryan
" Loh, patutlah kau lambat..."
" WHATSUP EVERYBODY! "
" Haih...sape yg bawak ketua segala bala datang sini? " Keluh Aryan sambil melihat perangai tidak matang sahabatnya itu.
" Bala tu ikut Hanafi datang sini tadi so faham-faham jelah, dia tu kalau datang sini nak kena berteman. " Ucap Naufal.
" WOI TAKDE YANG RINDU AKU KE! " Sergah Faiq daripada belakang.
" Tengku Faiq Dani....one more Time you doing things like that, aku tak teragak-agak tendang kau keluar daripada markas ni " Ugut Aryan.
" Aloo orang gurau sikit pun nak marah, majok ah gini! " Ucap Faiq sambil berlalu ke arah kerusi yang berada di markas tersebut.
" Pahal budak tu emo tiba-tiba? " Tanya Aryan
" Entah biar jelah dia tu " Ucap Naufal.
" Tu Ash datang...." Ucap Naufal sambil menunding ke arah pintu markas tersebut.
" Oi Ash! Bukan kau jaga Aireen ke kat rumah? " Tanya Aryan
" Aku dah hantar dia balik rumah family aku...tu yang aku lepas datang sini, kalau tak budak tu sibuk nak ikut " Ucap Ashraf
" Biar lah dia ikut lagipun dia dah lama tak datang sini " Ucap Naufal
" Wo, wo...jangan buat hal bro, dia tu pagi tadi je dah keluar split dia...kalau datang sini memang hancur markas ni kalau dia tau kita kena serang minggu lepas " Ucap Ashraf.
" Haah la...bahaya jugak so Ash...kau nak buat apa dengan musibat tu? " Tanya Naufal
" Kau baru hari ni ke jadi mafia...soalan kau tu buat aku nak bakar je kau hidup-hidup kau tau...lain kali kalau nak bagi aku soalan tu biar cerdik sikit " Bebel Ashraf sambil menuju ke bilik bawah tanah yang menempatkan salah seorang musuh yang ditangkap oleh Aryan pagi tadi.
❥
" Adam! Mama panggil kau ni! " Jerit Nadia sambil mengetuk pintu bilik Adam.
" Kau nak roboh kan pintu aku ke kak! " Ucap Adam sambil membuka pintu biliknya dengan kasar.
" Wahai Adam Aqash...mama panggil kau daripada tadi kau tau tak! So sila turun sekarang jugak " Ucap Nadia lalu turun ke ruang tamu.
" Argh, menyusahkan betul lah" Ucap Adam sebelum dia jugak turun menuju ke ruang tamu
Sebaik sahaja dia turun ke ruang tamu, puan Mariana memanggil Adam untuk duduk di sebelah nya.
" Kenapa Mama panggil? " Ucap Adam sambil mengambil tempat di sebelah mamanya itu.
" Mama nak tanya...macam business Adam kat Australia? " Tanya Puan Mariana.
" So far so good...takde apa-apa masalah, kenapa mama tanya? " Ucap Adam dengan nada pelik.
" Er mama, mama..." Puan Mariana gelisah apabila Adam menyoal nya begitu.
" Mama kau tanya macam tu sebab aku nak suruh kau jaga company aku " Sampuk satu suara.
" Out of sudden? Bukan anak kesayangan kau ke yang jaga company kau tu..." Balas Adam dengan nada dingin.
" Anak aku perlukan rehat so aku nak kau yang jaga company tu " Ucap Tuan Areeq.
" Ke company tu nak bankrup, tu kan alasan kau suruh aku ambik alih company kau pastu bila company tu dah maju, kau nak suruh aku bagi kat anak kesayangan kau yang pemalas tu...macam tu kan rancangan kau Tuan Areeq " Ucap Adam dengan nada sinis.
" baguslah kau dah tau so buat apa lagi aku nak berdolak-dalik lagi kan " Ucap Tuan Areeq
" Kau ingat aku bodoh sangat ke nak ikut arahan kau tu,jangan mimpi lah yang aku dengan baik hati nya akan tolong company kau tu " Ucap Adam
" Sudah lah...boleh tak korang berdua ni berhenti bergaduh untuk sehari je...Adam, hormat sikit...kau tengah bercakap dengan papa tu and papa boleh tak jangan nak menangkan sangat Arrayyan tu...dia dah besar tau pa, he should know what to do " Ucap Nadia dengan niat bahawa pergaduhan ini dapat dileraikan.
" orang tua ni bukan bapak kita kak, so aku takkan mengaku dia bapak aku sampai mati and one more thing, have fun saving your company" Ucap Adam sambil menarik Nadia keluar daripada rumah tersebut.
» 𝙏𝘽𝘾 «
YOU ARE READING
𝕯𝖊𝖒𝖔𝖓 𝕼𝖚𝖊𝖊𝖓 : 𝑨𝒊𝒓𝒆𝒆𝒏 𝑯𝒖𝒔𝒏𝒂
Romance𝘿𝙚𝙢𝙤𝙣 𝙌𝙪𝙚𝙚𝙣 || 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐀𝐪𝐚𝐬𝐡 & 𝐀𝐢𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐇𝐮𝐬𝐧𝐚 𝙆𝙖𝙧𝙮𝙖 𝙥𝙚𝙧𝙩𝙖𝙢𝙖 Aireen Husna merupakan seorang guru sekolah menengah yang disukai ramai kerana sikap nya yang peramah dan baik itu membuatkan ramai yang senang berkawa...