Bölüm 6 : Ev Ödevi ve Sorun
Notlar:
Bölüm Metni
Harry, kolunun altına sıkıştırdığı kitaplarla ortak salondan çıktı.
Hermione onu ev ödevi ve bu sefer ödevini yapmasına yardım etmeyeceğine dair sert bir uyarıyla birlikte göndermişti. Bugüne kadar tamamen unutmuş olması onun suçu değildi ama biri ona Hermione'ye söylesin.
Ron'u, Harry'nin içinde bulunduğu benzer çaresiz bir durumda geride bırakmıştı, bir masanın üzerine çömelmiş, makalesine bakıyor ve ikizler tarafından gülüyordu.
Harry, kararan gökyüzüne bakarak büyük bir pencerenin önünden geçerken derin bir iç çekti. Diğer arkadaşlarından yardım istemek için çok geçti ve bunu yapmamak da bir seçenek değildi. Kızgın bir Profesör Macgonegall sabah ilk iş cehennem gibi olurdu.
Böylece geriye kalan tek umuda giden yola çıktı.
Riddle'ı bir umut kaynağı olarak düşünmesi garip.
Harry'nin Riddle'la arkadaş olmasının üzerinden birkaç hafta geçmiş ve geçmişti ve kendini hiç olmadığı kadar çelişkili hissediyordu. Bir kereden fazla, Riddle'ı öldürme şansına sahip olmuştu ama hiçbir zaman tam olarak peşinden gitmemişti. Kendine gelemiyordu, son anda kendini hep sendeliyor, asa titriyordu.
Nedenini bilmiyordu. Pişmanlıktan ya da Riddle'ı öldürmenin getireceği sonuçlardan korktuğu için değildi. Voldemort'un öleceği ve öyle kalacağı anlamına gelirse, hayatını riske atmaktan çekinmezdi .
Sorun şu ki, Voldemort'u artık Riddle'da göremiyordu. Ve bu yüzden onu öldürmeyi göze alamazdı.
Bazen, Riddle'ın kim olduğunu, kim olacağını neredeyse unutuyordu. Sadece parlak zekayı, çabuk gerizekalıları ve büyüleyici gülümsemeyi görmek kolaydı. Ve o anlarda Harry, dönüşeceği canavarı bulamadan kendini Riddle'a bakarken buldu. Sonra Riddle'da katili göremedi.
Yazık mıydı?
Dumbledore ona yetimhanede tanıştığı küçük çocuktan bahsetmişti, hem babası hem de annesi tarafından tamamen terk edilmişti ve Harry bunun nasıl hissettirdiğini tam olarak biliyordu. Belki de içindeki bir parça, Riddle'ın içinde hala kurtarılabilecek bir şey varmış gibi hissediyordu. Sanki o tamamen kötü değilmiş gibi.
Riddle'la her karşılaştığında çelişkili ahlakı daha da kötüleşiyor gibiydi. Bu ne yazık ki oldukça sıktı. Birkaç günde bir birbirlerini görüyorlardı ve Harry'nin kendisi için kazdığı çukur her seferinde daha da büyüyor gibiydi.
Harry içini çekti ve Gizli Eşyalar Odası'nın kapısını iterek açtı, ahlakını derinlere itti.
Önümüzdeki birkaç saat boyunca onları görmezden gelmesi gerekecekti.
Tom, Harry'yi tanıdığı birkaç hafta içinde pek çok garip şey görmüştü, ama şimdi yaptığı yüz, önlerindeki sehpanın üzerine bir yığın kitap fırlatırken yaptığı yüz, en tuhaflarından biriydi.
Kendi parşömen tomarından başını kaldırıp Harry'e bir kaşını kaldırdı.
"Ödevime yardım eder misin?"
Tom oturduğu yerde doğruldu, şaşırdı. Harry asla yardım istemedi. Sadece düellolarından sonra bir yardım eli ya da kendine zarar verdikten sonra hızlı bir iyileştirme büyüsü olsa bile, Tom'un ona yardım etmesine asla izin vermedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zamanın Dokuması
FanficÖzet: Saklı Şeyler Odası'nda, kitap kulelerinin ve eski bir dolabın arkasında duran Harry, boş bir ayna çerçevesi bulur. Meraktan adım adım ilerleyerek, 1940'lara, İkinci Dünya Savaşı sırasında Grindelwald'ın Voldemort'u değil büyücülük dünyasını ha...