*Küçük uyarı*
Buraya geldiysen herkese saygılı davranmalısın. Buradaki herkesin kendince savaştıkları dertler ve hayatlar var o yüzden insan gibi davran lütfen!*******
Merhaba! Nasılsın?
Sadece konuşmak ve dertleşmek amaçlı bir kitap.Her gün yeni bir stresle başbaşayız değil mi? Eminim sen de öylesin.
Okuldaki havalı kişi misin yada işyerindeki?
Eğer öyle isen sanırım evde bazı sorunlar var .
Bu arada havalıdan kastım hani şu sürekli birilerini ezen ya da ne biliyim küçük gören kişi işte.
Ya da her zaman ezik gibi duran taraf mısın? Böyle tabir edince çirkin durdu sanırım.
Demeye çalıştığımı umarım anladın.Bugün nasılsın? Günün nasıldı?
Bunları hep duymak istiyorsun değil mi? Bende öyle.Genellikle bunları ya eşin ya da annen sorar. Evli değilim.
Bu yüzden benim de annem sorardı.
En son 10 yaşımdayken soruldu bu soru bana o da annem tarafındandı zaten. Sana en son ne zaman soruldu? Ya da soruldu mu daha önce?Kaç yaşında olduğun ya da cinsiyetin önemli değil.
En önemli şey kendini sevmen bunu unutma olur mu?Hayat zaten bir stres silsilesi.
Her gün yeni bir şeyler oluyor .
İster ögrenci ol, ister normal bir iş insanı ol ,istersen şarkıcı ol ya da başka bir şey. Ama yine aynı stresi yaşıyacaksın.Hep aynı tarz soruları kendine soracaksın.
Sınavdan yüksek alabilecek miyim, sunumumu beğenecekler mi , terfi alabilecek miyim , şarkıyı beğenirler mi, linçlenir miyim , benimle dalga geçerler mi?Her şey sorularla dolu . Her zaman herkese bir şey beğendirmek zorundayız. Zaten hayatta bundan ibaret değil mi?
Kıskançlık ayrı bir konu zaten. Ben bile çoğu şeyi kıskanıyorum. Eminim sende kıskanıyorsundur.
Herkesin bildiği ve dediği gibi zaten insan evladı açgözlü bir varlık.
Bir şeyler başarmak zaten zor. Ama emin ol kendini sevmezsen daha da zor.
Kötü biri misin o kadarını bilemem ama zorbaysan ondan vazgeç .
Emin ol kendini böyle daha kolay sever ve anlarsın.Acı çekiyorsan kendini başkalarıyla avutma.
Nasıl seni biriyle kıyasladıklarında motiven düşüyorsa , sen kendi acını başkasıyla kıyasladığında da dayanma gücün azalacak.
Sadece şu anki haline şükret teşekkür et ama asla kendi acınla başkasınınkini kıyaslama.
Bilemezsin belki de o senin çektiklerini çekse dayanamazdı.
Kendine her zaman şunu söyle
"İnanıyorum, başaracağım , ben bunu yaparım"Belki hayatında zorluklar var. Ama ilerleyebiliriz değil mi? Hayat devam ediyor ve devam ettikçe değişiyor.
Büyükler hep kendilerini bizle kıyaslıyor. Cümleleri ben senin yaşındayken ya da bizim zamanımızda diye başlıyor.
Ama bazı şeyleri atlıyorlar. Zaman onların zamanındaki gibi değil. Çok fazla şey değişti ve değişmeye devam ediyor. Hayat şartlarımız aynı değil, yaşadığımız stres aynı değil.
Şey derler 'İnsan tanımadığı birine içini daha rahat döker' tabi herkes için geçerli değil.
Kendine odaklanamayı unutma. Kendini önce sen sev ki diğerleri de seni sevsin🩵
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Konuşalım mı?
RandomCanın sıkkınsa, Kendini yalnız hissediyorsan, Konuşacak birini bulamıyorsan, Konuşalım mı? (Dertleşmek, konuşmak amaçlı) 18.06.2024 #dertleşmek_1 #kaygılar_2 #stres_9