Three

6 2 3
                                    

*Küçük Uyarı*
Saygı çerçevesinde hareket edin lütfen!

Bugün konumuz dışlanmışlık olsun.

Amaa ondan önce başka bir sorum var.

Nasılsın? Gerçek anlamda nasılsın?

Bir aile üyesinin sizi dışlaması arkadaşlarınızın sizi dışlaması ve çevrenizin sizi dışlaması aynı şeyler gibi görünse de tek ortak noktaları dışlamak.

Hangisi daha çok acıtır? Aile mi? Çevre mi? Arkadaşlar mı?

Cevap değişir.

Ailede dışlanmak ya da ayırmak;

Kardeş, abla veya abinizin daha çok sevilmesi. Daha çok değer görmesi.
Her zaman sizi gömen onları yücelten birileriyle sürekli yaşamak zor.
Her yaptığınız gözlerine batmaya devam edecek.

İstenmeyen bir çocuk olmak da en ağır şeylerden tabi.

Akrabalarınızın arasında sevdiğiniz birileri illa ki vardır. Ama onların sizin yerinize diğer kuzeninizin her şeyin yetişmesi de hayal kırıklığı.

Benim hayatımda olan şey ise bu ikinci seçenek. Sevdiğim bir kuzenim var. Benden yaşça büyük ve ben aşırı seviyorum kendisini. Kendisini babaannem büyütmüş. Bu yüzden halamla kardeş gibi büyümüşler. Diğer bahsettiğim kuzenim ise halamın benden küçük olan kızları. Onlar diğer kuzenime teyze diyor. Ben sevdiğim kuzenim tarafından hep arka plana atıldım. Benim mezuniyetime gelmedi. Hiçbir şey paylaşamadı ama onun...

Neyse ya devam edelim!

Arkadaşlar tarafından dışlanmak;

Bir arkadaş grubunuzla bir şey yapmak çok hoş bir his. Ama onlar konuşurken bir konunun dışında kalmak biraz üzüntü duyduğunuz bir olay. Bir diğeri ise siz onları çok sevmenize rağmen sizden gizli ya da sizsiz bir yerlere gitmeleri, buluşmaları. Sizden habersiz konuşmaları.

Zorlayıcı hislerden.

Ve çevreniz tarafından dışlanmak;

Bir okul ortamında ya da girdiğiniz başka bir ortamda dışlanmak. İnsanlar genelde onlarda olmayan şeyleri kıskanırlar. Bu yüzden de farklı kişiyi ya da onlara ayak uyduramayan kişiyi dışlar.

Gelelim sonlara.

Hayatımızın bir yerlerinden dışlanmışızdır hepimiz. Acıtıyor değil mi içimizdeki bir şey acıtıyor. Çünkü değer verilen birinden böyle bir şey yaşamak kocaman bir burkulmaya yol açıyor.

Belki dediklerim inandırıcı gelmez. Bilemiyorum.

Ailen her zaman o şekilde kalmaya devam edicek. Sen ise ailenin gözüne girebilmek için çabalamaya devam edeceksin.
Yapma bunu. Ailen için çabalamaya son ver. Ailen yerine kendin için çabalamaya başla.

Arkadaşların seni dışlamaya devam ediyorsa uzaklaş onlardan. Çünkü farkındalar. Senin onlara ihtiyacın olduğunu düşünüyorlar bu yüzden yanından ayrılmayacaklarını farkındalar.
Uzaklaş onlardan. Senin değerini bilecek insanlar karşına çıkacaktır. Sen sadece bazı şeylerden kopmaya hazır ol.

Çevremiz dışlamaya devam eder. Yapılacak iki şey var ya ortama ayak uyduracağız. Ya da herkesi görmezden gelerek güzel günler için çabalayacağız. Kendiniz gibi olmak bazen çok fazla sıkıntıya neden olabilir. Hem kendiniz olmaya devam edin hem de ortama ayak uydurun. Benliğinizden ödün vermeyin sadece.

Kendiniz için çabalayın. Kendiniz için bir şeyler yapmaya başladığınız zaman daha fazla başarı elde edeceksiniz.
Sizi dışlayan arkadaşlardan uzaklaştığınız da daha çok kendiniz olacaksınız. Bu sefer onlar size yanaşmaya çalışacak.
Çevrenizin için benliğinizi korumayı unutmayın. Kendi farkınızı kendinizi yaratın. Kendinize güvendiğiniz zaman dışlanmak yerine özenilecek biri olursunuz.

Her şey için çözüm bulunur. Kendinizi kimseye ezdirmeyin🩵

Eğer konuşacak birine ihtiyacınız varsa instagramdan yazabilirsiniz
insta: writersena97 (kapakta eun woo var)

Konuşalım mı?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin