Part 5 : Am I Jealouse?

752 39 3
                                    

"Awak Okay? Gwenchana?" Tanya V berbaur kerisauan.

"Nae.. saya okay. Gomawo" jawab Eunji.

"Dah.. Jom ke kampus. Dah lewat dah ni. Nanti Miss Jihyo marah pulak." Kata V kepada Eunji.

"Nae. Kaja!" Jawab Eunji bersemangat sambil menarik tangan V. V kaku dan hanya mengikut sahaja Eunji ke kereta V.
Eunji yang terlupa yang dia memegang tangan V sejak tadi itu terus melepaskan tangan V. Wajahnya merah padam menahan malu. V hanya terkekeh-kekeh mengetawakan Eunji.

"Eiii sudah-sudah lah tu!! Saya bukannya sengaja!!" Bentak Eunji menahan malu.

"Hahahaha muka kau tu!! Haha dah merah padam!! Haha aduhh sakit perut aku weh! Haha" balas V mengetawakan Eunji.

"Fine!!!" Jerit Eunji.

Eunji geram dan dia mengambil keputusan untuk berjalan kali ke kampus. V hanya memandang dari jauh di dalam keretanya apabila Eunji terkumat-kamit menyumpah seranah V dalam diam. V menghidupkan enjin kereta dan mengejar Eunji menggunakan keretanya itu.

//HONNNN!! HOOONNNNN!!!//

V membunyikan hon beberapa kali kepada Eunji tetapi langsung tidak diendahkan oleh Eunji. Eunji mengeluarkan EarPhone dan memakainya dan Eunji memainkan lagu BTS - WAR OF HORMONE supaya tidak sakit telinga mendengar bunyi hon kereta V.

"Ambik kau!! Kau hon la banyak kali pun, aku tak akan dengar sebab aku buka volume 100% lagu ni. Dah la rancak, best pulak tu~ Alien sepatutnya bijak, tapi kau ni bongok pulak.. Heish.. Kau ni Alien spesis apa hah?? Pelik je aku tengok." kutuk Eunji dalam hatinya.

//HOOOOONNNNNNNNNNN!!!//

V sakit hati dengan layanan dingin Eunji kepada dirinya itu. V membuka pintu keretanya dan terus menarik Eunji duduk bersebelahan dengannya.

"Yahhh!!!!" Jerit Eunji marah.

"Wae? Awak nak lambat ke kampus ke?" Balas V.

"Yes!! Now stop this car or i will.." kata-kata Eunji terhenti apabila kereta yang dipandu oleh V berhenti secara mengejut.

"Or what? Don't you remember who I am?" Jawab V sambil tersenyum sinis. Dia bukan sengaja mahu sakitkan hati Eunji tetapi melihat kepada keadaan tersebut, hanya itu sahaja jalan penyelesaiannnya.

"Erghh!! Do what you want. I give up!!" Bentak Eunji kemudian dia memalingkan wajahnya ke arah luar tingkap.

V hanya tersenyum seorang diri kerana Eunji mengalah dengannya. Setelah selesai memakirkan keretanya, mereka keluar dari perut kereta itu dan berjalan menuju ke makmal sains biologi kerana subjek pertama mereka adalah sains biologi. Dalam perjalanan, V dan Eunji hanya diam.

Tiba-tiba datang seorang gadis berskirt paras peha dan memakai blouse datang memeluk lengan V. Gadis tersebut sempat menjeling tajam kepada Eunji. V meleraikan pelukan gadis tersebut kerana Eunji mula melangkah kakinya pergi meninggalkannya.

"Eunji!! Chakkaman!! Tunggu la!!" Jerit V sambil meleraikan pelukan gadis tersebut.

"Oppa!! Jalan la dengan Yoona ke kelas sama-sama~" kata gadis itu dengan penuh manja.

"Urghh!! Yoona!! Lepaskan Oppa la!! Oppa dah lewat ni!!" Kata V lembut.

"Tak nak!! Yoona nak masuk kelas sama-sama dengan Oppa!!" Bentak Yoona yidak puas hati.

"Yoona.. please.. don't do like this anymore.. you know right? I don't have any feeling to.." kata-kata V tersekat apabila Yoona melekapkan satu jarinya ke bibir V.

♔Kasut Cinderella Korea♔ +KTHWhere stories live. Discover now