Lilly vaknar upp av att sin väckarklocka ringer. Hon stänger av den och reser sig från sängen. Idag var det Fredag och hon slutade tidigt. Hon öppnade sin garderobsdörr. Att välja kläder på morgon var det jobbigaste hon visste. Det slutade med att hon tog en långärmad tröja och ett par shorts. Hon kunde höra sin mamma sätta på radion i köket. Lilly tog sin hår borste och borstade sitt bruna hår. "Frukosten är klar" Kunde Hon höra sin mamma ropa. Så hon rusade ut från rummet in till köket. Lilly satt sig på en stol. Sedan hällde hon upp lite yoghurt i sin skål och lite flingor.
- Sovit gott? Frågade Lillys mamma samtidigt som hon smörade sin macka.
- Jadå,sa Lilly med föll av yoghurt i munnen.
När Lilly ätit upp så satt hon sin skål i diskmaskinen. Hon tog upp sin mobil från bakfickan.
"Shit!" Utbrast Lilly.
Lillys mamma kollade upp på Lilly.
"Vad är det gumman?" Frågade hon.
"Bussen går om en minut!" Sa Lilly samtidigt som hon rotade i skohyllan efter sina converse.
Hon hittade inte sina converse så det fick bli ett par bruna läderskor. Lilly tog sin bruna skinväska och rusade till bussen. När hon var vid busskuren så tog hon upp sin mobil. Hon hade tydligen missat bussen. Den gick för två minuter sedan. Lilly suckade och satt sig ner på bänken.
Hon kunde se en vit skåpbil stanna en bit från busskuren. En man hoppade ut ur bilen. Han kom gående fram till Lilly. Han såg ut att vara i 45 års åldern ungefär. När Lilly väl såg att han var påväg fram till henne så ställde hon sig upp från bänken och ställde sig i ett hörn i busskuren. Mannen gick fram till Lilly. Han satt sin hand för hennes mun så att hon inte kunde ropa på hjälp,och sedan tog han ett hårt grepp om Lillys arm. Han drog henne till skåpbilen. Lilly försökte att skrika,men han hade sin stora hand framför hennes mun. Mannen slängde in Lilly i skåpbilen och stängde den. Lilly försökte skrika,men ingen hörde. Mannen satt sig på sättet i bilen och startade den.
"Lilla vännen,ingen kommer höra dig. Sa mannen med en låg röst.
Lilly slog mot väggen på skåpbilen. Det blev ett högt dunkande ljud när hon slog på den,men såklart hörde ingen.Detta kapitalet var ganska tråkigt men aja🌝💓