Charlie satt i sin fåtölj och kollade på nyheterna. Som vanligt pratade dom om Lilly. Charlie log lite lurande och kollade ut från sitt fönster. Han såg en polisbil komma åkande. Från ett leende i Charlies ansikte till en rädd min så slängde han sig från fåtöljen. Polisbilen parkerade precis utanför Charlies hus,och två polismän kom ut från bilen. Charlie visste inte vad han skulle göra. Men när det väl knackade på dörren så öppnade Charlie den.
- Hej,vi undrar om du sett den här flicka i området,sa en av polisen och visade upp en bild.
- Nä...Det har jag inte! Svarade Charlie.
Charlie var riktigt dålig på att ljuga fast han kom undan. Poliserna sa hejdå och åkte iväg i polisbilen*Nu hade Lilly varit fast här 6 månader*
Lilly satt i sängen och läste en bok hon fått från Charlie. Den var inte alls särskilt bra men det var i stort sätt det ända hon kunde göra. Läsa och sova. Dörren öppnade. Det var Charlie.
- Sätt på dig den här tröjan,sa Charlie och kastade en stor grön t-shirt.
Lilly tog emot tröjan och kollade på den. Jättestor och jätteful...
Charlie satt sig på sängen och smekte sin han på Lillys knä. Lilly reste sig från sängen.
- Jag tänkte att vi skulle gå ut och äta något,sa Charlie.
Lilly blev förvånad och glad. Inte bara för att hon skulle få mat. Utan för att hon kanske skulle kunna springa iväg.
- Men om du springer iväg,skriker eller något annat så kommer jag snitta dig när jag väl hittar dig. Sa Charlie innan han gick ut från rummet.
Lilly satt den stora gröna t-shirten. Sedan satt hon på sig sina läderskor som hon hade i första början.
Charlie kom ingående till rummet. Han hade suttit på sig en svart skinnjacka och väldigt mycket rakvatten.
- Kom nu! Sa Charlie och tog ett hårt grep om hennes arm.
Han drog henne hela vägen ut till bilen och slängde in henne i baksätet.
Charlie satt sig i framsätet och startade bilen.
När dom stannade så kunde Lilly se att dom stod utanför en pizzeria.
Charlie gick ut från bilen. Han smällde igen dörren och gick in till pizzerian. Men han glömde att låsa bilen.