Jag och Linn satt på våra sängar i hotellrummet och diskuterade vad som var snyggast. Killar med blont hår eller med mörkt hår.
"Men mörkt hår är mycket hemlighetsfullare" sa jag tittade på Linn som tyckte att blonda killar var snyggast.
"Jaha, så du tycker att vi som har blont hår är fulare" sa Linn och pekade på henne och mig.
"Nej, vi pratar om killar inte tjejer" sa jag och log överlägset.
"Det där ska du få ångra att du sa" sa Linn på skämt. Hon stälde sig upp för att låsas vara hotfull, men misslyckade genom att ramla av sängen ner på golvet. Desperat försökte hon ta tag i sängen och resa sig upp men misslyckades igen. Allt såg så roligt ut att jag inte kunde hålla mig för skratt.
"Så du skrattar" sa Linn surt, som äntligen hade lyckats komma upp.
"Ja-a" Var det ända jag fick fram mellan skratten.
Utan förvarning kastade sig Linn över mig och började kittla mig. Jag var väldigt kittlig, så mitt skratt blev väldigt högt när jag sparkade runt med armar och ben för att få Linn att sluta.
"Erkän att jag har rätt" skrek Linn för att överrösta mitt skratt. Det ända jag fick fram var:"n-nhe-ej-ne"
"Erkän, så slutar jag"
"O-o-ke-kej" skrattade jag fram och Linn slutade.
"Så vad ska vi göra nu då?" Frågade Linn som om kittel kriget aldrig hände. Men jag hen inte svara förrens det
Ringde i telefonen. Plötsligt ringde telefonen och jag ställde mig upp för att svara.
-hej det är Sandra, svarade jag tveksamt.
-hej det är din farbror.
-nej men hej på dig.
-jag skulle villja be dig och Linn om en tjänst.
-som vadå, frågade jag tveksamt.
-jag behöver hjälp med att lära ut dans.
-till villka då? Frågade jag.
-du vet att jag är maneger till ett band va?
-japp
-deras dans tränare ska bort i två veckor och dom behöver hjälp.
-ja vi är på när är det?
-om en vecka.
-ja, vi kommer då.
-Vad bra.
-feresten! Heter inte bandet The Fooo?
-Joo.
-okej, hej då, sa jag och la på."Vem var det?" Frågade Linn direkt när jag lagt på.
"Det du" säger jag till en extremt nyfiken Linn.
"Men ååhhh vad du är jobbig" säger Linn och suckar.
Det ända jag gör som svar är att vinkla upp och ner med ögonbrynen och titta mystiskt på henne.
"Haha sååå kul" säger Linn ironiskt och tittar seriöst på mig.
"Haha, det var våran farbror, du vet han som vi inte vet namnet på" säger jag och Linn nickar och tittar uppmanande på mig att fortsätta.
"Han undrade om vi ville komma och träna hans band The Fooo i dans, medans deras riktiga tränare är på semester." Sa jag och väntade mig en lätt nick medans jag kollade ner i mobilen- men fick istället ett högt skrik, inget glatt över lyckligt fangirl skrik, utan jag fick ett argt ilsket skrik. Jag kollade upp från mobilen och såg att Linn hade ramlat av sängen, igen.
"Det måste vara fel på sängen" hörde jag Linn muttra innan hon stälde sig upp.
"Hörde du vad jag sa?" Frågade jag Linn och gav henne en skeptisk blick.
"Jaa" sa Linn och det var som om hon plötsligt kom ihåg, och började skrika, av glädje denna gång förstås.
"Jag älskar The Fooo." Sa Linn och hela hennes ansikte lyste upp.
"Okej.." Sa jag och tittade på Linn som studsade runt i rummet.
"Men du, kan du inte gå och köpa lite mat, vi har ju inget att äta." Sa jag och kollade förväntans fullt på Linn, eftersom jag berkligen inte hade lust att gå iväg.
"Okej" svarade Linn och studsade ut ur rummet.
Eftersom jag inte hade en aning om villka som var The Fooo så sökte jag på Google. Bästa lösningen. Där fanns det massa bilder på fyra stycket killar. Alla var rättså snygga.Efter tjugo minuters forskande kom jag fram till att alla var snygga. Och dom heter Oscar, Ogge, Omar och Felix. Fast jag visste bara inte vem som hette vad. Fast det får jag väll lära mig när vi kommer dit.
Det var en av killarna som jag kände igen, alltså jag hade sett honom förut. Det var han med lite mörkare hy och typ svart hår. Det plingade en klocka långt bak i huvudet, men var visste jag inte.Jag fortsatte att söka och kolla på bilder, så kom jag fram till att han jag kändeigen heter Omar Rudberg och att han kommer från Venezuela.
Plötsligt kommer jag på var jag har sett honom. Det var han som var så gymt snygg och söt på busshållsplatsen.Jag hör hur dörren öppnas och Linn klampar in med en matkasse i ena handen och en pizza kartong i andra.
"Jag tänkte vi kunde äta pizza" hörde jag Linn säga utifrån köket.
"Mums" jag älskar verkligen pizza. Jag la ner mobilen på nattduksbordet och gick in i köket som låg bredvid sovrummet i detta hotelrum.
"Vad är det för pizza?" Frågade jag Linn.
"Om du kollar får du veta" svarade Linn och log.
Snabbt gick jag fram till matbordet där pizza kartongen låg. Jag lyfte av locket, och till min förvåning så var det min favorit pizza. Bolognese. (Her ni aldrig smakat den pizzan så måste ni den e bäst)
"Åh, hur visste du att det var min favorit pizza?" Frågade jag Linn.
"Hm... Vi har varit bästisar i snart 17 år, vi har varit tvillingar i snart 17 år. Och jag skulle inte veta vad din favorit pizza är?" Sa Linn sarkastiskt.
"Okej, du har en poäng"_______________
Andra kapitlet! 😉Komentera om något ska förbättras eller ändras. Tål kritik.
Kommer inte kunna skriva under helgen. Tyvärr. Har tränings läger
//writer-svenska
YOU ARE READING
The dance (pausad)
Teen FictionJag heter Sandra och är 16 år och ska snart fylla 17. Jag har en tvilling som heter Linn. Linn är inte bara min tvilling också min bästis. Vi båda har ljust långt hår och mörka bruna ögon. Annars är vi inte så lika faktist. Jag och Linn är Elit-sta...