Efter vi hade dansat igenom dansen kände jag att jag behövde gå på toa.
"Jag ska bara på toa, kommer snart" sa jag och gick sedan ut ur omklädningsrummet. Jag gick i den långa koridoren som lädde förbi ett femtiotal omklädningsrum. Golvet var smutsvitt och väggarna är ljus blåa. I taket hängde avlånga lampor. Det fanns flera tavlor längs väggarna som föreställde dansare. Fotona var svart vita, så jag gissade att det var väldigt länge sedan dom var tagna. Jag viste inte vart toaletterna låg, förutom att dom låg i denhära delen av koridoren- som var väldigt stor. Jag kom fram till en dörr som såg ut som en toalett dörr. Eftersom jag var väldigt kissnödig så slet jag upp dörren. Ja, det var en toalett.Jag satte på kranen och kollade mig själv i spegeln. Mitt hår såg ut som ett kattbo. Jag tvättade klart händerna och torkade dom innan jag började borsrts håret med fingrarna. Jag släppte ut håret som jag hade i en toffs och satte upp en ny. Jag låste upp dörren till koridoren och krokade in i någon.
"Oj.. Förlåt" stammade jag fram.
Han som stod framför mig var ingen mindre än min farbror Daff, ja han heter ju inte det egentligen men alla kallar honom det.
"Hej Sandra, det var länge sedan" säger Daff och kramar om mig.
"Ja! Men vad gör du här?" Frågar jag honom.
"Jag och killarna tänkte träffa er"
"Jag vet inte om vi hinner innan, men kanske efter vi har dansat" svarar jag.
"Det låter bra, vi kommer ner hit till omklädningsrummet då" säger Daff.
"Japp, vi har omklädningsrum G." Säger jag och vi skiljs åt. Jag börjar fundera på hur det kommer att bli när vi får träna killarna. Säker pirrigt men bra. Om man inte gör fel. Fast det är länge kvar tills dess.Jag trycker ner handtaget till dörren som leder in till omklädningsrum G. Där inne sitter Linn på golvet och stretchar. Jag stänger dörren bakom mig och sätter mig ner bredvid henne.
"Varför tog det så lång tid?" Frågar Linn och kollar upp på mig.
"Jag träffade Daff"
"Jaha, vad ville han då?" Frågar Linn nyfiket.
"Han sa att killarna gärna ville träffa oss" sa jag glatt.
"När då?"
"Efter vi hade dansat klart på scenen. Dom sitter just nu i publiken och ska kolla på oss." Säger jag upphetsat.
"Va?" Men nu blir jag ju ännu pirrigare" säger Linn som om det vore mitt fel.
"Okej nu tar vi en paus i femton minuter. Och efter pausen börjar nummer 11." ropade högtalaren ut.
"Vi är nummer 11" sa Linn och började darra.
"Jag vet. Ta det bara lungt" sa jag uppfordrande.
Små lätta knackningar hördes från dörren. Linn reste sig upp och öppnade dörren. Där stod Daff, Ogge, Omar, Felix och Oscar. Medlemmarna i The Fooo. Ja, fast Daff var ju inte medlem, men dom andra.
"Hej, vi tänkte komma nu, för det är ju liksom femton minuter kvar tills ni ska ut på scenen." Sa Daff tveksamt. Jag nickade bara.
"Hej, jag heter Felix" sa Felix självsäkert.
"Jag heter Omar" sa Omar och hoppade lite smått på stället.
"Jag heter Oscar, men kalla mig Ogge" sa Ogge och log ett halvt leende.
"Ja, och jag heter Oscar, men kalla mig Oscar" sa Oscar och flinade mot Ogge. Ogge gav honom en mördanande blick tillbaka bara. Jag skrattade lite smått åt dom.
"Ja, och jag heter Linn" sa Linn och log nervöst.
"Jag heter Sandra" sa jag och kollade på killarna som jag hade framför mig. Alla var snygga.
"Men ni kan kalla henne San, för hon älskar det namnet" retades Linn och flinade stort mot mig.
"Lägg av" sa jag och himlade med ögonen.
"Ja, som ni ser är dom tvillingar, och brukar retas med varandra" sa Daff och flinade.
"Tvillingar ger tur" slängde Oscar ur sig.
"Inte för oss" sa Linn. "Förra året kom vi två i SM. Med ett halvt poäng." Suckade Linn.
"Att du fortfarande tänker på det" sa jag och lipade till Linn.
"Du da" sa Linn slog mig löst på armen.
"Det där ska du få för" sa jag och spelade arg. Jag hoppade på Linn och satte mig på hennes mage.
"Ger du dig?" Frågade jag och storrade på Linn. Plötsligt började Linn kittla mig, så jag hamnade underst.
"Ger du dig?" Frågade Linn med hård betoning på 'du'.
"Haha-Jah-aa" fick jag fram mellan skratten. Linn slutade kittla mig och stälde sig upp. Jag var inte långt efter. Jag kollade fundersamt på killarna och såg att alla stirrade på oss. Jag kollade på Linn och plötsligt brast båda ut i gapskratt. Vi skrattade så mycket att vi var tvungna att sätta oss ner på marken. Jag kollade snabbt upp på Daff och dom andra, alla såg förrvirrade ut. Plötsligt hördes några lätta knackningar på dörren och jag och Linn stälde oss upp. Omar öppnade dörren. Där stod en tjej. Hon var ganska kort. Brunt hår och bruna ögon.
"Ni ska upp på scen om fem minuter, följ med mig här." sa hon och tecknade att vi skulle skynda oss. Jag och Linn tog med oss våra kepsar som hängde på krokarna över våra väskor. Alla gick ut ur omklädningsrummet. Killarna gick åt ett håll medans jag och Linn följde efter kvinnan åt det andra hållet. Vi gick upp för en trappa. Desto längre vi gick desto nervösare blev jag. Tillslut var vi bakom scenen.
"Okej nu kommer nummer 11. Linn-och Sandra Fisher." Ropade högtaleren. Det var då jag fattade, jag fattade att det var ni det gällde.________
Japp ännu ett kapitel. Komentera om ni vill att jag ska ändra på något. Och sedan kom jag inte ihåg om jag sagt deras efternamn förut, men nu får dom heta Fisher.💗
Tack för alla läsningar
YOU ARE READING
The dance (pausad)
Teen FictionJag heter Sandra och är 16 år och ska snart fylla 17. Jag har en tvilling som heter Linn. Linn är inte bara min tvilling också min bästis. Vi båda har ljust långt hår och mörka bruna ögon. Annars är vi inte så lika faktist. Jag och Linn är Elit-sta...