Geçmişin izleri

79 1 0
                                    

Bir kaç damla gözyaşı aktı gözümden.Kerem'i hatırlamıştım.Hatırlamadım aslında zaten aklımdan hiç çıkmıyordu.

Emir ukalaca''Belimi biraz daha sıkarsan öleceğim '' dedi.Eskiyi hatırlayınca istemsizce sıkmışım belini.Gizlice gözyaşımı sildim.

Az sonra tepe dedikleri yere geldik.Çok güzel bir yer burası . Bütün İstanbul ayaklarımızın altında.Hiç sıkılmadan butün günümü burada geçirebilirdim.Neyse iç dünyamdan çıkmam lazım.

Bizimkiler hemen banka oturdular.Bizimkiler diyorum çünkü benide aralarına almışlardı.Ben manzarı izlerken Yiğit bana '' Ağzını kapat yoksa sinek geçer.'' dedi.Hepimiz kahkaha attık.''İstanbul gözüme hiç bu kadar güzel gelmemişti.'' dedim.  Demir '' Bizim daha çoook yerimiz var bunlara alışsan iyi olur güzellik'' dedi.Normalda yeni tanıştığım biri bana güzellik dese sinirlenirdim.Ama bunlar bana  samimi geliyor.O yüzden sesimi çıkarmıyorum.

Emir'e baktığımda  sigarasını içiyor ve Demir'e öldürücü bakışlar atıyordu. Neden öyle bakıyordu ki? Bir sigara bir insana bu kadar mı yakışır?Sigaradan nefret ederken Emir'in o içişini görünce sevmeye başladım.Emir'e aşık falan değilim.Sadece o ne yapsa çok yakışıyor.Ukala olmasaydı olabilirdi aslında ama onun belki sevgilisi vardır.Kerem'den sonra ilk defa bir erkeğe yakın hissediyorum kendimi.Hay allahım ne diyorum ben? İçimdeki sürtüğü susturdum.O an çok tatlı olan sesi bana seslendi.

''Deniz '' dedi Emir

''Efendim'' dedim

'' Sen sigara içiyor musun? ''

''Hayır''

''Hımm iyi.''

Senin o hımm diye ağzını yerim ben.Ay yine başladım.

Bizimkilerle biraz konuştuk.Berk ve Eylül çok yakışıyorlardı.Mert'in hiç sesi çıkmıyordu.Mert'e dönüp ''Senin neyin var?'' dedim

''Uzun mesele sonra anlatırım'' dedi.

''Peki '' dedi.Üstelemedim nasıl olsa anlatır.

Yiğit '' Hadi bara gidelim'' dedi

''Diğer mekanlarınızdan biri sanırım '' dedim gülümseyerek.

''Evet '' dedi Demir.

Herkes motorlarına binerken.Demir ''Deniz sen benimle gel.'' dedi.

Emir  tırslarcasına '' Hayır o benimle gelecek.Başına bir iş gelirse hiç uğraşamam.'' dedi. Bende Emir'in inadına gittim.Demir'in motoruna bindim.''Nasıl olsa benimle uğraşamazsın ukala'' dedim.

Ben şimdi bu çocuğa trip mi atıyordum? Bana öyle bir bakıyordu ki çok korktum acaba geri mi gitsem yanına ? Hayır ya ne olacak? Ölecek değiliz ya. Emir sinirle motoruna atladı ve hızlı bir şekilde gözden kayboldu.Demir hızlı gitmeye başlayınca aklıma yine Kerem geldi.Demir'e yavaşla diye bağırdım. O ise tamamen durdu.''Ne oldu?'' diye sordu.''Hızlı gitmeyi sevmiyorum.Lütfen yavaş gidelim.'' dedim. ''Tamam nasıl istersen'' dedi.

Bu yollar bana tanıdık geliyor.Lütfen tahmin ettiğim yer olmasın.Buraya Kerem'le gelmiştik.Arkadaşlarla hepimiz birleşip buraya gelmiştik.Kerem'le beraber şarkı söylemiştik.Yine gözümden bir yaş aktı.Her yerde onu hatırlıyorum.Benim için buraya alışmak zor olacak gibi.

Hepimiz içeri girdik.Emir daha önceden gelmişti.İçmeye başladılar.Mert şimdiden 2 bira içmişti.Neyi vardı bu çocuğun?

''Sen niye içki içmiyorsun?'' dedi Yiğit.

''Şey ya.Ben hayatımda hiç içki içmedim.'' dedim.

''Denemek ister misin?'' dedi Yiğit.

''Hayır deneyemez.Şimdi o bir bardakla sarhoş olur'' dedi Emir.

''Olmam Emircim sen merak etme.Evet Yiğit denemek istiyorum '' dedim.

Sanırım Emir birazdan beni öldürecek.Şimdiden kendim için dua okumaya başlamalıyım.Barmen onuma bir bardak viski koydu.Viski çok ağır değil mi ya ? Bunlar beni öldürecekler.İçmesem mi acaba? Emir'e o kadar karşı geldim içmek zorundayım.Bir iki üç dedim içimden ve bardağı kafama diktim. Dikmez olaydım.Öksürmekten bir hal oldum.''Bu ne be'' dedim.Emir kahkaha attı.''Ne oldu çok mu hoşuna gitti?''dedi alay edercesine. ''Evet çok hoşuma gitti'' dedim.Ukala salak aptal öküz.Boğasım geliyor bu çocuğu.Neyse Beril hepimizin ismini karaokeye yazdırmış.

''Hoşgeldiniz.Gece başlasın bakalım.'' dedi sahneye çıkan adam.

''Bu geceyi başlatan ilk isim... Söylüyorum hazır mısınız? Deniz Kaya.''

''Şaka mı bu? Geceyi ben mi başlatacağım?Neyse ya '' Dedim. ve sahneye çıktım.Bir an aklıma Kerem geldi ve o an söyleyeceğim şarkıyı belirledim.Ve adamın yanına gidip onu çalmalarını söyledim.

'' Eskiye dalıyor gözüm dalmasın da ne yapsın.

Bugün günlerden o gün sanki döndün ayaktasın.

Bak güneş batıyor işte bir gün daha yakınız.

Bu yağmur sensin işte ordasın gökyüzünde.

Aklıma düşüyor yüzün gülümser gibi ayrılışın.

Artık sayılı zaman değil müebbet yalnızlığım.

Kaç yıl oldu gideli?

Kaçıncı uykundasın?

Hangi rüzgar aldı seni?

Hala üşütüyor beni.''

Şarkıyı söylerken gözyaşlarıma hakim olamadım.Bizimkiler bana ne oldu diye bakış attılar.Şarkıyı bitirdiğimde gözyaşlarımı sildim ve bizimkilerin yanına gittim.Beril hemen yanıma geldi ''Ne oldu kuzum?Neyin var ? '' dedi.

''Bir şeyim yok dedim.İyiyim.Bir an duygulandım'' dedim.

Neyseki üstelemediler.O adam yine sahneye çıktı.

''Güzel bir sesti ama keşke ağlayarak açmasaydık geceyi.Butün gece ağlamayalımda.Şimdi sıradaki ismi söylüyorum.Emir Yılmaz.''


Acaba hangi şarkıyı söyleyecek diye düşünürken birden şarkıya başladı o mükemmel sesiyle.

''Kalbi aşk geçirmez yarası zırhlıdır.

Gülüşünde bir şey var hep içime dokunur.

Bir derdi var her halinden belli.

Anlatmıyor, anlatsa kurtulur.

Kafası kendinden bile güzel bu gece.

İçmiş içmiş salınır.

Ruhumu yakan bir şeyler var içimde.''

Devamını dinleyemeden lavaboya koştum.Bugün yaşadıklarımın hepsi çok ağırdı.Ben bunları kaldıramam.Hıçkırarak ağlamaya başladım.Beril yanıma geldi ve ''İyi misin?'' dedi 

''İyiyim birazdan geliyorum canım merak etme.'' dedim.Üstelemeden gitti.Akan makyajımı temizleyip yanlarına gittim.Emir ne oldu bakışı atıp duruyordu.Ben barmenden bir viski daha alıp içmeye devam ettim, bizimkilerin söylediği şarkılara eşlik ettim.Umarım sarhoş olmam.

UKALAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin