O Αρραβώνας

495 11 2
                                    

Κρήτη 1953

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Κρήτη 1953...

<<O Στεφανής ο Σταματάκης ήρθε και με βρήκε για να σε ζητήσει!>>

Πέντε μήνες είχαν περάσει από τη μέρα που ο θείος Γιάννης τση είχε ανακοινώσει πως παντρεύεται τον μελαχρινό μεγαλόσωμο άνδρα πλάι τση.

Τούτες οι λέξεις όμως ακόμη κουδούνιζαν στ' αυτιά τση. Ακόμη θυμόταν την πρώτη τση αντίδραση γιομάτη απορία. <<Ποιος είναι ο Στεφανής; Που με είδε;>>. Την άλλη που την έτρωγε σαν σαράκι την κράτησε μέσα τση. <<Γιάντα να τον επάρω αφού δεν τον κατέω καν;>>.

Δεν ήτανε ανερούβαλη. Γνώριζε καλά πως οι θείοι τση λαχταρούσαν να την ξεφορτωθούν το συντομότερο δυνατό. Ετσά θα είχαν ένα στόμα λιγότερο να θρέψουν μιας και δεν ήταν ιδιαίτερα ευκατάστατοι. Φούρναρης ήταν ο θείος τση. Δουλειά σκληρή επίπονη με λίγες ώρες ύπνο. Η θεία τση είχε να φροντίσει δυο μικιά κοπέλια που μόλις είχαν ξεπεταχτεί και αρχέψει το σχολειό και η Βασιλική μοιρασμένη στα δυο να τρέχει πότε να προσέξει τα παιδιά πότε στον φούρνο να ζυμώσει ψωμί, κουλουράκια, σταφιδόψωμο. Το τελευταίο σαν το έφτιαχνε μοσχομύριζε η γειτονιά. Εκείνες τις μέρες έκαμαν χρυσές δουλειές και ήταν οι αγαπημένες τση Βασιλικής γιάντα οι θείοι τση ήταν καλοδιάθετοι. Αν ήταν πολύ τυχερή θα τση χάριζαν και κανένα μειδίαμα να έχει να φυλάει. Και μια στάλα τρυφεράδας χαρά την γιόμιζε.

Οι ερωτήσεις τση απαντήθηκαν από τον μπάρμπα τση τον Γιάννη όσο πιο σύντομα γινόταν. Η πλουσιότερη φαμελιά. Στο πανηγύρι τση Υπαπαντής πριν μια βδομάδα. Το ότι είχαν τους περισσότερους παράδες στην περιοχή μέχρι και κούρσα δικιά τους, που σαν έβγαινε περατζάδα δεχόταν πληθώρα μαγεμένων βλεμμάτων που την αντιμετώπιζαν σαν πράμα εξωτικό, έφταναν και περίσσευαν για να τον κάμουν άξιο γαμπρό στα μάθια των θείων τση.

Ο θείος τση όι μόνο είχε δεχθεί να την εδώκει μα θα πάγαιναν την επομένη κιόλας να κάμουνε τη γνωριμία.

Από Πάντα & Για ΠάνταWhere stories live. Discover now