السلام عليكم.....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
البارت الثامن عشر...
عشقتُها مِن صُدفه🎶✨"..........
وجاء الصباح علي الجميع ويحمل في طياته الكثير من المفاجأت.. استيقظت ذات العيون السماويه علي يد احدهم يُملس علي شعرها بحنان.. اعتدلت ببطئ ونظرت جانبها فوجدت صديقتها والتي تعتبرها أكثر من اختٍ لها تنظر لها بحنان بالغ وتبتسم بهدوء.. فأبتسمت رغد وامسكت بمعصمها واجلستها بجانبها واخذتها بين يديها وتحدثت قائله..رغد بحب: صباح الورد الجوري علي احلي إسرائي في الدنيا...
إسراء بحب وهي تحتضنها بقوه: صبااح الهنااا علي عيونك يحبيبي...، نظرت إليها ببعض الحزن واكملت قائله،،.. هتسبيني يا رغد وتمشي.. بس والله انا فرحانه ليكي وعارفه كويس اووي انك هتوافقي صح..
نظرت لها رغد بتفكير وحنان وامسكت يدها وقالت..
رغد: انا مقدرش امشي واسيبك هو في حد. بيسيب روحه.. لا طبعا.. بس من نحيه اني هوافق فا دي سيباها علي ربنا... انا معرفش ربنا مختارلي اي يا إسراء ومعرفش فين الخير حتي لو انا مياله او مياله لالتزامهبس دا مش معناه اني هوافق لسه مفيش قرار..
إسراء بحب: ربنا يقدملك اللي فيه الخير يعيوني..
رغد بمرح: ياارب وعقباالك هه عقبااالك..
ابتعدت عنها إسراء ونظرت لها بمرح قائله...
إسراء بردح: عق اييي يحبيبتييي اه عند ام ادهم ان شاء الله قال عقبالك قال... واسيب المكرونه البشاميل بتاعت سميه وهدي لمين..
قطع حديثها رتيل وهي تتجه إليهم قائله..
رتيل بمرح: ليا انا.. انا هقوم بالواجب والله هههههههههه..
إسراء بضحك: لا منا ميهونش عليا اسيبك لواحدك مع الصينيه...
رغد بضحك: ولا انتي ولا هي انا رايحه اقولهم يعملولي النهارده الواحد حاسس نفسه هفتان...
تركتهم رغد وخرجت حيث والدتها.. نظرت إسراء لرتيل بضحك فتحدثت رتيل قائله...
رتيل بضحك: شكل مش هيبقي في غيرنا نجري ولا بعض..
إسراء بمرح: طب ما اقولك.. تيجي افقعلك عين وانتي تفقعيلي عين ونعيش عور احنا الاتنين ومنعنس سوا...
نظرت لها رتيل بغيظ وتحدثت قائله...
رتيل بردح: تأ اييييييي يرووووححح امكككك انتي عاوزه الواد يجي يلاقيني عوره ياللي تقعي في برميل طرشي ميلقوش ليكي مله... قال تفقعيلي قاال جاتك واكسه هي ناقصه فاقعه مش كفايه عضمي الخلع...
انفجرت إسراء ضاحكه حتي ادمعت عينها وظلوا يتحدثون حتي انضمت لهم رغد....
وعلي الجانب الاخر كان يتحدث في الهاتف وهو يقف في شرفه غرفته...