السلام عليكم........
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
البارت الثالث عشر....
عشقتُها مِن صُدفه🎶✨".................
وبالفعل حضر وائل بعد ساعه كما امر إياس،،،واتجه الي المكتب وفتحه دون استإذان،،وائل بتهليل:اهلاااا بإياس باااشااا مش تقول يا راجل انك هنا كنت فرشت الارض ورد،،،
كان إياس يعمل ع بعض الاوراق ولم ينظر له او يعطيه اي اهتمام،،، فقال دون النظر اليه وهو ماذال مثبت نظره ع الاوراق بهدوء مرعب،،،،
إياس بهدوء ما قبل العاصفه: اتفضل اقعد يَ باشمهندس وائل ولااا اقول يَ ابن عمي...
وائل بمرح بعدما جلس أمامه: عادي ي إيسوووو شيل الألقاب احنا بردوا اصحاب ولااا اييي...
نظر له إياس بحزن ع حاله فهو لم يكن بهذا السوء.. ثواني وتحولت نظراته الي الغضب والهدوء فِ نفس الوقت... نهض م ع كرسيه وجلس امامه ونظر له بهدوء ثم قال....
إياس بهدوء: كنت فين...
وائل بتوتر: احممم كنت... كنت مع خالد ف مشوار....
إياس وهو ماذال علي وضعه: امممم وفين المشوار دا بق... ولا هو سر..
وائل بصراخ: ايييي يا إياس مالك هو تحقيق ولاا اي،، انا حر اعمل اللِ اعمله محدش ليه دخل بيا ولا حتي انت....
نظر له إياس بهدوء وبرود وكأنه لم يقل شئ وقال..
إياس: مش سامع إيجابه ع سؤالي ي وائل...
وائل بغضب وصراخ: وانا مش هاجوبك يا إياس ملك........
لم يكمل كلامه بسبب اللكمه اللتي وجهها له إياس ومن ثم وجهه له عدة لكمات حتي يفيق مما هو فيه فقد نفذ صبر إياس ع هذا "الخنزير كما يسميه مالك" امسكه إياس م تلابيب قميصه وثبته امامه ثم صرخ به قائلا....
إياس بصراخ: اييييي انت ايييي يا اخيي فووووق بقاااا حرام عليك نفسك وحرام عليك امك اللِ هتمووت من عمايلك السووده دي.... فيك اييي انت مكنتش كدا.. فين وائل الملتزم اللِ كان يخاف ربنا... اللِ مكنش بيسب فرض وكان قمه ف الاخلاق والدين.... اي يوائل مااالك حصلك اييي.. انا صبرت عليك كتيير اوووووي لكن قسما بالله ما هصبر تاااني... يا تفوق كدااا وتخرج من اللِ انت فيه يا هتشوف وش تاني عمرك ما شوفته انت فاهم.....
نظر له وئل بغضب وحزن وكان يزرف الدماء من وجهه بغزاره وصرخ وقد تجمعت الدموع بعينه...
وائل بحسره وغضب وحزن: لأ مش فاااهم يا إياس،، مش فاهم ومش عاوز افهم،،، عاوز تعرف مالي،،، اقولك انا مالي،،،، مالي اني حبيت واتخدعت،،، اتكسرت يا إياس،،، حبيت بقلبي اللِ عاوز الحرق دا وفِ الاخر اتخدع واتخان،، ليييي هه ليييي يا إياس لييي انا،، دا انا حبيتها م قلبي وكنت بتمنلها الرضا ترضي،،،، اتخدعت ف التزمها وحجابها وهي اصلا مقدياها وعامله وش الملاك عليا وكل دا لييي هه ليييي عشان اييي كل داااا، وف الاخر تخوني،، تخوني مع صاحبي ي إياس انت متخيل،،، عاوزني اعمل اييي هه اعمل ايييي،،، عاوز انسي،، عاوز انسي بق وانتقم ف كل واحده ملتزمه وراسمه الدور عليا والل.......